«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

Το όνομά μου

 Ένα από τα πρώτα πράγματα που τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν  είναι το όνομά τους. Τα ονόματα των παιδιών είναι γραμμένα σε πολλά σημεία μέσα στην τάξη. Στο παρουσιολόγιο, στην καρδιά  της τάξης μας, σε καρτελάκια στα ραφάκια τους, σε καρτέλες, στις κρεμάστρες.   Μαθαίνουν να ξεχωριζουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους  και σιγά σιγά όλόκληρο το όνομα. Άλλωστε το αντιγράφουν καθημερινά στις ζωγραφιές τους!

Ξεκινήσαμε λοιπόν να παρατηρούμε  το πρώτο γράμμα  στο όνομα 

και ...

Το βάψαμε με διάφορους τρόπους...









Το γράψαμε μέσα  στο σιμιγδάλι  κάτι που  αρέσει ιδιαίτερα στα παιδιά και δεν θέλουν να τελειώσουν ποτέ....

























Το στολίσαμε και το κάναμε κολιέ....


Το γράψαμε με μπατονέτα πάνω σε διαφάνεια γεμάτη  με τέμπερα....
















Χωρίσαμε το όνομά μας  σε "φωνούλες". Χτυπήσαμε παλαμάκια και ανακαλύψαμε πόσες  φωνούλες έχει το κάθε όνομα.














Παίξαμε το παιχνίδι "Βρίσκω το αρχικό μου γράμμα" Τα παιδιά χορεύουν με τη μουσική και μόλις αυτή σταματήσει,  πρέπει να βρουν το μαγικό χαρτάκι με το αρχικό τους γράμμα και να μείνουν ακίνητα, για να μην χάσουν.






Αποφασίσαμε να κάνουμε το όνομά μας ανθρωπάκι! Κόψαμε, και βάψαμε το πρόσωπο, διαλέξαμε το δικό μας όνομα, κοψαμε και κολλήσαμε τα γράμματα και στο τέλος συνθέσαμε το ονομα.






Καμαρώστε  τα "ονοματοανθρωπάκια" μας!



Σιγά σιγά  πια τα παιδιά ξεχωρίζουν  με περισσότερη ευκολία το όνομά τους  και αρχίζουν να το γράφουν  όπως μπορούν, με άνεση και  στις ζωγραφιές τους! 



































Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020

Etwinning 2020 -2021

 Το σχολείο μας φέτος συμμετέχει με μεγάλη χαρά σε ένα ετήσιο etwinning πρόγραμμα με τον τίτλο:  

                                     "Let's play every day"

Στο έργο αυτό συμμετέχουν συνολικά 28 σχολεία και 43 εκπαιδευτικοί.   Τα 23 σχολεία είναι από την Ελλάδα, το 1 από την Κύπρο,   1 από τη Σερβία, 1 από την Τουρκία, 1 από τη Σλοβακία και 1 από την Πολωνία.




Να και το πιστοποιητικό εγγραφής μας!


   Το παιχνίδι είναι ένας τρόπος μάθησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών που αλληλεπιδρούν με τους γύρω τους, αντιλαμβάνονται τον κόσμο, εκφράζουν ιδέες και σκέψεις αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητα και την αυτονομία τους. 
Η αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μοναδική καθώς οδηγεί τα παιδιά να μάθουν, μέσω της πρακτικής, με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο. 
Μέσω αυτού του προγράμματος στα παιχνίδια οι μαθητές μας θα ενισχύσουν την κοινωνική τους αλληλεπίδραση, την έκφραση, την επικοινωνία, θα αποκτήσουν νέες εμπειρίες, δεξιότητες και γνώσεις. Θα συνεργαστούν μέσω ΤΠΕ για να παράγουν συνεργατικά προϊόντα με παιχνίδια και κοινωνικο-συναισθηματικές δραστηριότητες καλλιεργώντας δεξιότητες και αξίες που είναι διαχρονικές και απαραίτητες για τον εαυτό τους και την κοινωνία του 21ου αιώνα.

Βασικοί στόχοι του έργου είναι τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν την αξία και διαχρονικότητα του παιχνιδιού καθώς και τη σημασία του για την σωματική και ψυχική τους υγεία. Να απολαύσουν και να ψυχαγωγηθούν παίζοντας, να επικοινωνήσουν, να αλληλεπιδράσουν και να συνεργαστούν με τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων και χωρών.


Ο Προγραμματισμός  του έργου μας για κάθε μήνα

Σεπτέμβριος: Γνωριμία των εκπαιδευτικών, σχολείων, χωρών, παιδιών

Οκτώβριος: Μασκότ και λογότυπο, παιχνίδια γνωριμίας, παρουσίαση του αγαπημένου παιχνιδιού

Νοέμβριος:
Γνωριμία με τον υπολογιστή, ασφάλεια στο διαδίκτυο, παιχνίδια εντός τάξης

Δεκέμβριος: Επιτραπέζια παιχνίδια που κατασκευάζουμε σχετικά με τα Χριστούγεννα

Ιανουάριος: Online παιχνίδια που δημιουργούμε εμείς και online συνεργατικά παιχνίδια

Φεβρουάριος: Αποκριάτικα παιχνίδια και παιχνίδια από άλλες χώρες και πολιτισμούς

Μάρτιος: Εμπλοκή γονέων, τι έπαιζαν μικροί

Απρίλιος: Παιχνίδια στην αυλή

Μάιος:
Το παιχνίδι μέσα από την Τέχνη, αξιολόγηση του έργου

Ιούνιος: Διάχυση του προγράμματος


Και το ταξίδι  μας ξεκινά....

Ξεικινήσαμε  να παρουσιάζουμε τη χώρα μας, την πόλη μας, το σχολείο και εμάς  σε όλους τους συνεργάτες  του έργου. Μπορείτε στο padlet  αυτό να δείτε περισσότερα.




Το Σεπτέμβριο έγιναν οι πρώτες διαδικτυακές συναντήσεις  των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν, για να συζητήσουμε πως θα οργανώσουμε το  λογότυπο  αλλά και τη μασκότ του έργου.

 Να και ένα στιγμιότυπο από τη συμμετοχή του σχολείου μας στη συνάντηση αυτή.






Το έργο εχει το δικό του blog αλλά και τη δική του σελίδα στο facebook



Ενημερώσαμε  τους γονείς των παιδιών  μας,  σε συνάντηση που κάναμε.


Μπορείτε  να δείτε  και εδώ το σχετικό βίντεο  με τις πληροφορίες 




Τα παιδιά είδαν βίντεο και φωτογραφίες με τις παρουσιάσεις των άλλων σχολείων αλλά και σχετικών βίντεο  που εξηγούν το  έργο μας.



Επίσης  το σχολείο μας ανέλαβε να κάνει με τη χρήση παιχνιδιών το γράμμα "e" από τον τίτλο του έργου  (από τη λεξη Let) για να δημιουργησουμε όλοι μαζί συνεργατικά το λογότυπο  του προγράμματος.

Τα παιδιά  έφτιαξαν πρώτα  με lego τουβλάκια   το κεφαλαίο  Ε



αλλά και   χρησιμοποιώντας ξύλινα τουβλάκια  το μικρό γράμμα e.



Το ταξίδι  μόλις άρχισε.....

Προβλέπεται συναρπαστικό....

Μας αρέσει άλλωστε, να παίζουμε κάθε μέρα!!!

Μείνετε συντονισμένοι...





























 






Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

Η Τάξη της Αγάπης

Φέτος  όπως έχουμε ξαναπεί, αποφασίσαμε να λέμε καλημέρα και να αποχαιρετιόμαστε, δείχνοντας την αγάπη μας, κάνοντας το σχήμα της καρδιάς με τα χέρια μας, αφού δεν επιτρέπονται αγκαλιές και χειραψίες.

Δείχνοντας έτσι  την αγάπη μας, αποφασίσαμε  η τάξη μας  να γίνει

"η Τάξη της Αγάπης"

Μιλήσαμε λοιπόν για την αγάπη  και καταλήξαμε ότι στην τάξη μας εμείς: 

-Ξέρουμε να μοιραζόμαστε. (Βασιλική)

-Ξέρουμε να αγαπάμε όλα τα παιδιά. (Ελισάβετ)

-Ξερουμε να παίζουμε. (Ζώης)

-Ξέρουμε να είμαστε  όλοι φίλοι. (Αρμάντο)

-Ξέρουμε να πηγαίνουμε μόνοι μας στην τουαλέτα. (Γρηγόρης)

-Ξέρουμε να προσέχουμε τους φίλους μας. (Γεσθημανή)

-Ξέρουμε να σκουπιζόμαστε μόνοι μας. (Χαρά)

Ξερουμε να εφαρμόζουμε τις συμφωνίες μας. (Θοδωρής)

-Ξέρουμε να ζωγραφίζουμε. (Αναστασία)

-Ξέρουμε να κόβουμε  με το ψαλίδι. (Κατερίνα)

-Ξέρουμε να βοηθάμε τους φίλους μας. (Σάκης)

-Ξέρουμε να δίνουμε και να παίρνουμε αγάπη. (Ασπασία)

-Ξέρουμε να ζητάμε συγνώμη σπό τους φίλους μας. (Θεοδώρα)


Η τάξη  μας, η τάξη της Αγάπης απόκτησε και την πολύχρωμη καρδούλα της. 14 πολύχρωμα κομμάτια ενώνονται  και σχηματίζουν την αγάπη που έχουμε μεταξύ μας!



Κάθε πρωί λοιπόν το κάθε κομμάτι θα παίρνει τη θέση του  στην Καρδιά μας  και όλοι μαζί ενωμένοι γινόμαστε  η Τάξη της Αγάπης!!!







Καμαρώνουμε την καρδιά μας!


Αγάπη και μόνο αγάπη!



Με την αγάπη  παίζουμε και   μαθαίνουμε  στο σχολείο μας!

Με την αγάπη γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι και πιο ευτυχισμένοι!!

Η αγάπη κάνει θαύματα!!!

Μείνετε συντονισμένοι....











Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

 Σπουδαία μέρα σήμερα.  Γιορτάζει ο παππούς και η γιαγιά. 

Τους ετοιμάζουμε κάρτα με τις ευχές μας!








Τα παιδιά στην παρεούλα συζητούν  για΄ όλα αυτά που κάνουν με τον παππού και τη γιαγιά.

-Μας προσέχουν.

-Μας φέρνουν και μας παίρνουν από το σχολείο.

- Μας αγαπούν.

- Παίζουμε μαζί.

- Πηγαίνουμε  μαζί με την γιαγιά ή τον παππού στην παιδική χαρά!

- Μας διαβάζουν παραμύθια.

- Μας φροντίζουν.

- Πηγαίνουμε μαζί στο σούπερ μάρκετ.

Προσπαθούμε να φανταστούμε πως θα είμαστε και εμείς όταν   γίνουμε παππούδες και γιαγιαδες!

Το ζωγραφισαμε κιόλας.












Χρόνια  Πολλά  Παππού και  Γιαγιά! 

ΣΑΣ ΑΓΑΠΑΜΕ ΠΟΛΥ!




Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020

Οι συμφωνίες της τάξης

 Ξεκινώντας λοιπόν παράλληλα με  τις αποστάσεις, τις μάσκες και τα ατελείωτα πλυσίματα χεριών, είναι καλό και απαραίτητο να θέσουμε  κάποιους  κανόνες  για την ομαλή συμβίωση  των παιδιών μέσα στην τάξη. Πρέπει να πούμε ότι αυτοί οι κανόνες προέκυψαν μέσα από διάφορες βιωματικές καταστάσεις προβληματισμού . Κι έτσι μέσα   από τη συζήτηση στην παρεούλα με όλα τα παιδιά, προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις στις καταστάσεις που μας δυσκόλεψαν:

- Τι μπορούμε να κάνουμε για να μην  γίνεται τόση φασαρία;

- Τι μπορούμε να κάνουμε για να μην είναι ακατάστατη η ταξη μας και να βρισκουμε το κάθε παιχνίδι; 

....και πολλά άλλα τέτοια ερωτήματα....

Ετσι καταλήξαμε στους κανόνες της τάξης μας, που τους ονομάσαμε  

"Συμφωνίες"



Τον καθε κανόνα - συμφωνία  που αποφάσισαν τα παιδιά, τον ζωγράφισαν για να τον θυμούνται καλύτερα. 





Μολις τελειώσαμε, υπογράψαμε κιόλας με το δαχτυλικό μας αποτύπωμα και τους αναρτήσαμε στην παρεούλα για να τους βλέπουμε και να τους "διαβάζουμε" καθημερινά, ώστε να μην τους ξεχνάμε.





Ακόμη και η Μίνα μας βοηθάει να ζωγραφίσουμε τις συμφωνίες



Στη συνέχεια  τα παιδιά θέλησαν να πάρουν τις συμφωνίες στο σπίτι τους για να τις έχουν μαζί τους.  Έκοψαν, κόλλησαν, έβαψαν και έτοιμη η πρώτη μας κατασκευή  για το σπίτι!

"Τα αερόστατα με τις συμφωνίες μας"

Δείτε πόσο όμορφα τα έχουμε φτιαξει....