«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

eTwinning "Traveling with a time machine"

 Ξεκινάμε  λοιπόν το έργο αυτό  με μεγάλη χαρά και ενδιαφέρον!


Η έναρξη γίνεται με την πρώτη  συνάντηση  όλων των εκπαιδευτικών,  που συμμετέχουν  στο έργο αυτό  για να οργανώσουμε  όσο γίνεται καλύτερα τις δράσεις  μας.


Πρώτα από  όλα ενημερώνουμε  τους γονείς  για  το έργο


Και   για   να γνωριστούμε μεταξύ μας  ετοιμάσαμε μία παρουσίαση  για να συστηθούμε. Καμαρώστε μας:



 Αμέσως μετά κάναμε  μία σύνδεση  να γνωρίσουμε τους νέους μας φίλους από ένα σχολείο  της Τουρκίας και την κυρία τους τη  κα Sanyie. Όλα  τα παιδιά συστήθηκαν  και τραγουδήσαμε! Περάσαμε πολύ ωραία!




Στη συνέχεια  έπρεπε  να  ετοιμάσει κάθε σχολείο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο  που να αφορά  αποκλειστικά   τη χώρα  του. Εμείς αναλάβαμε  να κάνουμε το χάρτη της Ελλάδας. Απώτερος σκοπός  είναι να  παρουσιάσουμε  συνεργατικά  τη χώρα μας,  στους εταίρους  της άλλης χώρας. Έτσι λοιπόν έγινε ο καταμερισμός της εργασίας μας. Δείτε  παρακάτω  τα βήματα   για  την  δημιουργία  του χάρτη. 



  Έτοιμη η χώρα  μας  να ταξιδέψει στους εταίρους μας



Αφού λοιπόν ετοιμάστηκαν όλα  τα χαρακτηριστικά  στοιχεία από όλα τα σχολεία και από τις 2 χώρες  που συμμετέχουν  στο έργο, επόμενο βήμα  ήταν να δημιουργήσουμε τον πίνακα  που θα κοσμεί  τη γωνιά  του έργου μας. Με ένα παιχνίδι  τα παιδιά καλούνταν να ανακαλύψουν το κάθε στοιχείο  σε ποια χώρα ανήκει και να το αναρτήσουν στο σωστό σημείο του ταμπλό μας. Μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο  το παιχνίδι μας.


και έτσι ετοιμάσαμε  τον πίνακα του "Τraveling  with a time machine"


Ταυτόχρονα  τα παιδιά  προχωρούν σε μία αρχική αξιολόγηση  του έργου  μας 


αλλά  πρέπει να δημιουργήσουμε  το πρώτο μας συνεργατικό έργο..
Το ρολόι του "Traveling with a time machine" 
Το σχολείο μας ανέλαβε  να δημιουργήσει τον αριθμό 3. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον προκαθορισμένο αριθμό  


και επιλέγουν να στείλουμε  την δουλειά της Αναστασίας.




το ίδιο έκαναν  όλα τα σχολεία - εταίροι και ετοιμάστηκε το συνεργατικό μας ρολόι.


Επόμενο βήμα  μας  είναι να ετοιμάσουμε  το ιστόγραμμα  (εννοιολογικός χάρτης) σχετικά  με το θέμα μας. Τα παιδιά  με κατάλληλες ερωτήσεις  καταθέτουν τις απόψεις τους  για το τι γνωρίζουν  για  τον χρόνο. (Ανίχνευση πρότερων γνώσεων)







Παράλληλα  προγραμματίζουμε  δραστηριότητα  κωδικοποίησης  σε σχετικό φύλλο εργασίας.


Πώς λοιπόν θα ανακαλύψουμε  πως μετρούσαν το χρόνο  από τα πολύ παλιά ακόμη χρόνια;
Πως  θα ταξιδέψουμε  εκεί; 
Ήρθε η ώρα να κατασκευάσουμε τη δική μας μηχανή του χρόνου. Συζητάμε  και ψάχνουμε τον τρόπο.  Βρίσκουμε  τα υλικά  και ξεκινάμε τη δουλειά.




















Σας παρουσιάζουμε τη  δική μας μηχανή του χρόνου!







τη ζωγραφίσαμε κιόλας










για να ξεκουραστούμε παίζουμε  το παιχνίδι "Μέρα - Νύχτα". Τα παιδιά με εντολές δείχνουν  τι κάνουμε την ημέρα  και τι κάνουμε την νύχτα.


Δημιουργούμε  τους δικούς μας πίνακες με το ίδιο θέμα


αλλά και σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας


Επιτέλους  ήρθε η ώρα  να εξερευνήσουμε  το χρόνο  και να ανακαλύψουμε νέα δεδομένα  χρησιμοποιώντας τη μηχανή του Χρόνου.


"Πού θα ήθελες να ταξιδέψεις με τη Μηχανή του Χρόνου;"

-Στην Αγγλία στην θεία μου (Αναστασία)

-Εκεί που πολέμησαν οι Έλληνες (Παναγιώτης)

-Στη Θεσσαλονίκη, στα παλιά χρόνια (Κατερίνα)

-Στα χωράφια (Γρηγόρης Λ.)

-Στα σπίτια των φίλων μου (Αγκίνα)

-Στο μέλλον για να δω πως είναι! (Χαρά)

-Εκεί  που είναι  πόλεμος, για να δω πως πολεμάνε (Γρηγόρης)

-Εκεί που φτιάχνουν πυραύλους (Χρήστος)

Αφού τα παιδιά κατέθεσαν απόψεις  αποφασίσαμε  να ταξιδέψουμε στην πρώτη αποστολή του έργου. 

Ταξίδι στο παρελθόν

Πρώτα από όλα  τα παιδιά πρέπει να ενεργοποιήσουν τη Μηχανή


και το ταξίδι μας ξεκινά!!!

-Πώς οι άνθρωποι μετρούσαν το χρόνο στα παλιά χρόνια;

Πρέπει να το ανακαλύψουμε. Η μηχανή του χρόνου μας δίνει πολλά "στοιχεία".



Παρακολουθούμε  μία παρουσίαση με τα "στοιχεία" αυτά, και βλέπουμε  τους τρόπους που μετρούσαν το χρόνο  στο παρελθόν.





'Ήρθε η ώρα να κάνουμε τα δικά μας πειράματα  για να κατανοήσουμε  τη μέτρηση του χρόνου.

Ξεκινήσαμε  κατασκευάζοντας ένα ηλιακό ρολόι 

(Πληροφορίες: Οι ιστορικοί δεν γνωρίζουν ποιος ή πότε ακριβώς «επινόησε» τη συσκευή που μετρά  τον χρόνο. Πιθανόν, χιλιάδες  χρόνια  πριν κάποιος παρατήρησε πως, όταν τοποθέτησε κατακόρυφα  στο  έδαφος μία ράβδο, η σκιά της κινείται στο έδαφος ακολουθώντας την κίνηση του Ήλιου).

Το δοκιμάζουμε έξω στην αυλή στον ήλιο και παρατηρούμε ότι η κάθετη ράβδος δημιουργεί σκιά σε διαφορετικά σημεία ανάλογα με το σημείο που βρίσκεται ο ήλιος.


το φέρνουμε  στην τάξη  και πειραματιζόμαστε  με τη βοήθεια ενός φακού. Καταλήγουμε στα ίδια συμπεράσματα.


Συνεχίζουμε  τα πειράματα για να γνωρίσουμε  το υδραυλικό ρολόι

(Πληροφορίες: Σε ένα δοχείο πέφτουν σταγόνες νερού και η στάθμη του νερού ανεβαίνει. Ένας πλωτήρας επιπλέει μέσα του και παρασύρεται από την ανερχόμενη στάθμη νερού. Αυτός με την σειρά του παρασύρει μία ράβδο που κινείται εμπρός από έναν βαθμονομημένο πίνακα και μετρά τις ώρες.)


και πάλι καταλήγουμε στα ίδια συμπεράσματα.

Στη συνέχεια γνωρίζουμε το ρολόι κεριού.

(Πληροφορίες: τα πολύ παλιά χρόνια για να μετρήσουν μέσα στο σπίτι την ώρα ή τις ώρες που δεν υπήρχε ο ήλιος χρησιμοποιούν το ρολόι με τη φωτιά και το κερί. Σημείωναν με κάποιο τρόπο ίσα διαστήματα στο κερί και έτσι μετρούσαν το χρόνο).


Καταλήξαμε και πάλι στα ίδια συμπεράσματα

Τελευταίο στοιχείο που ανακαλύψαμε , με τη βοήθεια της μηχανής του Χρόνου ήταν η κλεψύδρα





Στη συνέχεια παρατηρούμε και μελετάμε την κίνηση του ήλιου και της γης και πότε έχουμε μέρα και νύχτα.



Συγκεντρωτικά τα πειράματα μας




και με αφορμή την κίνηση Ήλιου και Γης τραγουδάμε το τραγουδάκι "καλημέρα" στους φίλους μας.


Τα παιδιά καταγράφουν το τι κάνουμε την ημέρα και τη νύχτα.


και επεξεργάζονται διάφορα φύλλα εργασίας για όλα τα παραπάνω



Συνεχίζουμε τα παιχνίδια με τη μέρα και τη νύχτα


αλλά κάνουμε και τον κόκορα που μας ξυπνάει κάθε πρωί


Η αποστολή αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί με την τηλεσυνάντηση που θα έχουμε με όλα τα σχολεία για να παίξουμε το παιχνίδι "Μέρα-Νύχτα"

Έτσι και έγινε!

Όλα τα σχολεία που είναι στο πρωινό τμήμα συναντηθήκαμε και παίξαμε το παιχνίδι. Είχαμε πολύ γέλιο και περάσαμε τέλεια!!!


και  πατήστε εδώ για να το δείτε ολόκληρο
 (το ετοίμασε  η συνάδελφος Sanyie) 

Kαι με αυτά και με τα άλλα τελείωσε  η πρώτη μας αποστολή 
με μεγάλη επιτυχία!!!

Έρχονται νέες αποστολές....

Μείνετε συντονισμένοι...




































































































Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021

7ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Συνέδριο eTwinning



Η ομάδα εκπαιδευτικών στην οποία ανήκουμε και με την οποία έχουμε υλοποιήσει στα σχολεία μας βραβευμένα με εθνικές και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας έργα eTwinning συμμετείχε στο

  7ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Συνέδριο eTwinning 

 «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε 19, 20, 21 Νοεμβρίου 2021, διαδικτυακά και μεταδόθηκαν ζωντανά οι συνεδρίες του. http://www.etwinning.gr/conf2021




Παρουσιάσαμε το υπέροχο έργο που υλοποιήσαμε την προηγούμενη σχολική χρονιά, 2020-21 το 

«Let’s play every day» 

 Tο έργο υλοποιήθηκε με τη συνεργασία και έμπνευση των εκπαιδευτικών  τον ενθουσιασμό των μαθητών και μαθητριών των σχολείων μας και των συνεργαζόμενων σχολείων του εξωτερικού και την ανταπόκριση των γονέων μας. Το έργο μας υλοποιήθηκε   σε μία ιδιαίτερη σχολική χρονιά με άνοιγμα-κλείσιμο σχολείων, καραντίνα και τηλεκπαίδευση χαρίζοντας μας εμπειρίες και αναμνήσεις ξεχωριστές.

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 
 Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Τίτλος: "Με τα παραμύθια οδηγό, στον ψηφιακό κόσμο θα διαβώ!!"

3ο Εργαστήριο

"Παραμύθια του παππού και της γιαγιάς..."





1η  Δραστηριότητα: "Με το μεγεθυντικό φακό στοιχεία σε πίνακες ζωγραφικής αναζητώ!!"

Ξεκινώντας στην ολομέλεια της τάξης παρατηρούμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής που έχουν θέμα παππούδες και γιαγιάδες  να διαβάζουν και να λένε παραμύθια στα παιδιά. 






Τα παιδιά με τη βοήθεια μεγεθυντικού φακού ψάχνουν  να εντοπίσουν όλα  τα χαρακτηριστικά  και τις ιδιαιτερότητες  σε κάθε πίνακα.









Μετά από αυτήν την ...."εξερεύνηση" λέμε  στα παιδιά  να σκεφτούν:


Καταγράφουμε τα όσα θυμούνται τα παιδιά  και  όλες αυτές τις λέξεις και τις σκέψεις  τις κλείνουμε σε ένα "Συννεφόλεξο"  



2η Δραστηριότητα: "Συνέντευξη από τον παππού ή τη γιαγιά"

Με αφορμή  τις σκέψεις της Αναστασίας  για  την ιστορία που της έλεγε η γιαγιά της, αποφασίζουμε  να  προσκαλέσουμε στην τάξη  την γιαγιά Ευτυχία  να μας πει αυτήν την ιστορία. 
Πρώτα απ' όλα αποφασίζουμε να ετοιμάσουμε  μία πρόσκληση. Τα παιδιά γράφουν, ζωγραφίζουν, κόβουν και κολλούν για να την ετοιμάσουν.










και έτοιμη  η πρόσκληση!


και το εσωτερικό της


Ετοιμάζουμε ερωτήσεις που θα κάνουν  τα παιδιά στην γιαγιά Ευτυχία


-Τι θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια; (Αναστασία)

-Είχες δικά σου παραμύθια; (Κατερίνα)

-Ποιος σου διάβαζε παραμύθια; (Γρηγόρης)

-Πότε διαβάζατε παραμύθια; (Χρήστος)


Και την ημέρα της επίσκεψης τα παιδιά παίρνουν  συνέντευξη  και η γιαγιά Ευτυχία  τους απαντά.




3η δραστηριότητα: "Παππού, γιαγιά πες μου ένα παραμύθι!!"

Και έτσι λοιπόν με αυτά και με τα άλλα η γιαγιά Ευτυχία μας λέει την ιστορία. Μία ιστορία πέρα ως πέρα αληθινή, που έζησε όταν ήταν και αυτήν παιδί.


Στη συνέχεια αποχαιρετώντας τη γιαγιά  τα παιδιά της δίνουν ως δώρο ένα μπλοκ με ζωγραφιές  και την χαιρετούν! 










Ευχαριστούμε πολύ γιαγιά Ευτυχία! 


Και επειδή  μας άρεσε πολύ η ιστορία με το γαΙδαράκο που τον λέγανε Γκριζούλη, τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία.







Και παίζουν  on line puzzle  με τον πρωταγωνιστή  τον Γκριζούλη.



Αλλά δεν σταματάμε εδώ.  Τα παιδιά σκέφτονται  να αναπαραστήσουν τη στιγμή που μία γιαγιά λέει στα εγγονάκια της παραμύθια και άλλα πολλά! 



Έτσι τελειώνει  και αυτό το εργαστήριο...

Μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω βίντεο όλη την παρουσίαση του εργαστηρίου αυτού, έτσι όπως την παρουσιάσαμε  στους συνεργάτες του etwinning  έργου μας.


Συνεχίζουμε για το επόμενο εργαστήριο....

Μείνετε συντονισμένοι....

Ξέρετε εσείς....