«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs


2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα

Τίτλος: "Τα δικαιώματα στα παραμύθια"

4ο Εργαστήριο στην Παραμυθοχώρα

  "Κάθε όνομα κρύβει τη δική του ιστορία"


ΣΤΟΧΟΙ

1.Ενδυνάμωση των μαθητών έτσι ώστε να συμβάλουν στην οικοδόμηση και προάσπιση μιας καθολικής κουλτούρας ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

2. Καλλιέργεια επικοινωνιακής δεξιότητας.


1η δραστηριότητα: Μάντεψε τι μπορεί να σημαίνει!

Όπως όλοι  μας έχουμε  ένα όνομα έτσι και ο κάθε ήρωας παραμυθιού έχει ένα αντίστοιχα. Κάποιοι ήρωες   έχουν ως όνομα  αυτά που μπορεί να έχει κάποιος άνθρωπος, όπως Τζακ , Ραπουνζέλ ενώ  άλλοι έχουν περίεργα ονόματα. Τα παιδιά καλούνται  να μαντέψουν  τι μπορεί να σημαίνει το  όνομα των γνωστών και αγαπημένων μας ηρώων των παραμυθιών. 

 Τι  μπορεί να σημαίνει η Χιονάτη, ο Κοντορεβιθούλης, η Τοσοδούλα, η Χρυσομαλλούσα, η Κοκκινοσκουφίτσα, η  Σταχτοπούτα;

Τα παιδιά  παρατηρούν σχετικές εικόνες  και  δίνουν  απαντήσεις.



Στη συνέχεια δίνουμε ένα διαδραστικό φύλλο εργασίας στα παιδιά με αντιστοίχιση ονόματος  ήρωα με κάποιο αντικείμενο.

Πατήστε  στον Σύνδεσμο  για να δείτε  το διαδραστικό φύλλο.


Παράλληλα  δουλεύουν  το ίδιο φύλλο σε χαρτί.



2η δραστηριότητα: Το παραμυθένιο μας όνομα


Στην παρεούλα συζητάμε με τα παιδιά. «Εσύ, αν ήσουν ήρωας παραμυθιού, ποιο   θα ήταν το όνομά σου;» Τα παιδιά  παρατηρούν τον εαυτό τους, τα ρούχα τους, τα χαρακτηριστικά τους, τις ιδιαίτερες κλίσεις και ταλέντα τους και λένε το παραμυθένιο τους όνομα. 

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και προσπαθούν να γράψουν το παραμυθένιο τους όνομα. 



3η δραστηριότητα: Το όνομά μου έχει τη δική του ιστορία!

Δίνουμε στα παιδιά από ένα  μικρό βιβλίο που έχει  ως τίτλο: "Το όνομά μου έχει τη δική του ιστορία". Το κάθε παιδί αναλαμβάνει  να συμπληρώσει  τις σελίδες  από το δικό του μικρό βιβλίο, αρχικά  στην τάξη  και στη συνέχεια  στο σπίτι. Για το λόγο αυτό ενημερώνουμε τους γονείς, οι οποίοι συνδράμουν να βοηθήσουν τα παιδιά  στην ολοκλήρωση  του μικρού βιβλίου. Τους ευχαριστούμε θερμά. 




Γιατί επιλέξαμε το Μικρό Βιβλίο; 
Λίγες πληροφορίες  σχετικά  με αυτό:

Το Μικρό Βιβλίο είναι ένα εργαλείο για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων, της γραφής και ανάγνωσης, της έκφρασης και επικοινωνίας. Οι μαθητές δηλαδή, αναπτύσσουν τη γραφή και την ανάγνωση μέσα από πραγματική περίσταση επικοινωνίας (Puren, 2010)  ενώ τους δίνεται ένα πραγματικό κίνητρο για τη χρήση της γλώσσας, εφόσον πρόκειται να γράψουν  για να διαβαστούν. Εδώ λοιπόν η γλώσσα εκπληρώνει τον πραγματικό της σκοπό, την έκφραση και την επικοινωνία. Οι μαθητές αναπτύσσουν την ελέυθερη έκφραση τη φαντασία και τη δημιουργικότητά  τους, για να δημιουργήσουν ένα έργο που θέλουν να είναι ξεχωριστό.
 (πηγή: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΉ ΟΜΑΔΑ "ΤΟ ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ")



Αφού ολοκληρωθούν τα μικρά βιβλία  τα παιδιά τα παρουσιάζουν  στην τάξη και μας περιγράφουν την ιστορία  που έχει το όνομά τους.








Μπράβο παιδιά! Είστε καταπληκτικοί!!!

Κι αφού γνωρίσαμε  την ιστορία  που  έχει το κάθε όνομα, συζητάμε  και καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα  να έχουν το δικό τους όνομα. Το κάθε όνομα είναι ξεχωριστό, γιατί "κουβαλάει" τη δική του μοναδική  ιστορία. 

Τελειώνοντας  το εργαστήριο αυτό, ετοιμάσαμε,  τις δικές  μας ταυτότητες, οι οποίες είναι ατομικές  αφού αφορούν  τον καθένα από εμάς ξεχωριστά  και την μοναδική  ιστορία που έχει το όνομά μας!!!


Μπορείτε  να πατήσετε  στο παρακάτω λινκ  και να δείτε  σε παρουσιάση ολόκληρο το εργαστήριο:





Ραντεβού  στο επόμενο Εργαστήριο! 

Γι' αυτό 

Μείνετε συντονισμένοι....

Ξέρετε εσείς....




















Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022

eTwinning "Traveling with a time machine"

Επόμενη αποστολή μας  είναι να ταξιδέψουμε με τη μηχανή του Χρόνου στο παρόν, στο σήμερα  για να δούμε πως μετράμε  τώρα τον Χρόνο. 

Προετοιμάζουμε λοιπόν πρώτα απ' όλα τη Μηχανή του Χρόνου.


Και το ταξίδι ξεκινά!


Στο ταξίδι αυτό ανακαλύπτουμε πολλά στοιχεία  για το πως μετράμε  το Χρόνο, στο σήμερα.



Η έρευνα  προχωρά  για να μάθουμε  τι χρησιμοποιούμε  
για να  υπολογίσουμε το Χρόνο



Παράλληλα προσπαθούμε να μάθουμε αλλά και να παίξουμε παιχνίδια  διαδικτυακά.




 Με τη βοήθεια των γονέων, συγκεντρώνουμε διάφορα ρολόγια του χθες και του σήμερα και τα εκθέτουμε  στην τάξη μας. 

Ετοιμάζουμε  το δικό μας Μουσείο ρολογιών.


Μπορείτε να το δείτε  στο παρακάτω βίντεο:


Παράλληλα ετοιμάζουμε  τα ημερολόγια  για τη νέα τη Χρονιά,
 με ζωγραφιές  των παιδιών 


Με τη νέα Χρονιά θέλουμε να δούμε πως είναι από μέσα  ένα ρολόι  και τον τρόπο που δουλεύει. Για τον λόγο αυτό προσκαλούμε  στο σχολείο μας , τον ειδικό επιδιορθωτή ρολογιών τον κύριο Ευριπίδη, τον οποίο τον ευχαριστούμε θερμά!

Ο κύριος Ευριπίδης φέρνει τα εργαλεία του στην τάξη , ανοίγει ένα επιτραπέζιο ρολόι  εξηγώντας κάθε φορά  το τι κάνει. 


Μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο όλη τη διαδικασία


Επόμενη  αποστολή  μας είναι να συνεργαστούμε  με τα υπόλοιπα σχολεία  που συμμετέχουν στο έργο για να δημιουργήσουμε όλοι μαζί!

Μείνετε λοιπόν συντονισμένοι....























"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs

 ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος: "Τα δικαιώματα μέσα από τα παραμύθια"

1ο Εργαστήριο

"Μία έκπληξη μας περιμένει"

2ο Εργαστήριο 

"Εγώ ο Μολυβένιος Στρατιώτης"

Μπορείτε  να δείτε εδώ για να παρακολουθήσετε  όλες  τις δράσεις μας σε αυτά τα εργαστήρια.



3ο Εργαστήριο


1η δραστηριότητα:   "Παραμυθένιο ξεκίνημα"

 Παρακολουθούμε από το youtube το παραμύθι του Αλαντίν για να ξεκινήσει παραμυθένια η χρονιά!



2η δραστηριότητα:  "Παντομίμα"

Αν είχαμε ένα λυχνάρι μαγικό κι εμφανιζόταν στο σχολείο και μας έλεγε ότι μπορούσε να εκπληρώσει μόνο μια ευχή μας , ποια θα ήταν αυτή; Τα παιδιά με παντομίμα, προσπαθούν  να εκφράσουν την επιθυμία τους  και να καταλάβουν οι υπόλοιποι.



3η δραστηριότητα
 "Ζωγραφίζοντας τις προσδοκίες για τη νέα χρονιά"

« Είμαι του Τζίνι του λυχναριού κι ήρθα τη νέα τη χρονιά, ευχές πολλές να σας χαρίσω και μια επιθυμία σας να πραγματοποιήσω!» Τα παιδιά ζωγραφίζουν την επιθυμία τους.



























Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021

"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs


ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία


Τίτλος: "Με τα παραμύθια οδηγό, στον ψηφιακό κόσμο θα διαβώ!!"

4ο Εργαστήριο

Τίτλος: "Παραμυθοπαίζουμε"


Στο εργαστήριο αυτό τα σχολεία χωρίζονται σε 4 ομάδες, όσες είναι  και οι θεματικοί κύκλοι των Δεξιοτήτων.
Εμείς ανήκουμε στην 3η ομάδα, παρέα με τα εξής σχολεία:

4ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης
6ο Νηπιαγωγείο  Αιγάλεω
2ο Νηπιαγωγείο  Πλαγιαρίου
Ελληνοαγγλική αγωγή
4ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού
9ο Νηπιαγωγείο Ν. Ιωνίας
Νηπιαγωγείο  Σούρπης
Νηπιαγωγείο  Αρεθούσας

Όλα τα σχολεία της  ομάδας,  έπειτα  από κλήρωση, αναλάβαμε  να διαπραγματευτούμε το υπέροχο παραμύθι: "Οι Μουσικοί της Βρέμης" μέσα από δράσεις S.T.E.A.M .

Πατήστε λοιπόν στον παρακάτω σύνδεσμο  στο 


που ετοίμασε  η Ελισάβετ Κωνσταντοπούλου, μία από τις υπέροχες ιδρύτριες  του έργου μας, και κυλώντας  τη μπάρα προς τα κάτω δείτε μία μία όλες τις συνεργατικές μας δράσεις για το παραμύθι!!!




Ακολουθήστε  το ταξίδι  των μουσικών της Βρέμης, που μας έδειξαν  ότι μέσα από την συνεργασία, την αποδοχή, την κατανόηση, την επικοινωνία μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους και τα όνειρά μας!!!



Επειδή κάποιοι δεν μπορούν να συνδεθούν  στο wakelet, σας παρουσιάζουμε  και τις δράσεις  της ομάδας παρακάτω με τη σειρά..

Ξεκινάμε...



               Ο γάιδαρος να φορτώνεται; Όχι βέβαια!!!

             Ο σκύλος να τρέχει για κυνήγι; Αποκλείεται!!! 

                Η γάτα να κυνηγά ποντίκια; Απαπαπα!! 

                   Και ο κόκορας σούπα; Όχι φυσικά! 

Αυτά τα ζώα έχουν μεγάλα όνειρα! Αυτά τα ζώα έχουν γεννηθεί καλλιτέχνες. Μελωδίες, μουσικά όργανα, φωνές και χειροκροτήματα όλα όσα ονειρεύονται. Το ταξίδι τους ξεκινάει με προορισμό την Βρέμη και στόχο να γίνουν διάσημοι μουσικοί!





Α΄ μέρος

Αρχή παραμυθιού  

΄΄οι ήρωες της ιστορίας ΄΄

Oι μουσικοί της Βρέμης μέσα από μια ... s.t.e.am. ματιά ! Α΄ μέρος




Β' μέρος  

οι τέσσερις φίλοι μας ξεκινούν το ταξίδι τους ..

Β' μέρος οι μουσικοί της βρέμης μέσα από μια ..steam ματιά !

Γ μέρος

και έζησαν αυτοί καλά

και μεις .....τραγουδιστά!!!

Η ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ

Τα παιδιά εικονογραφούν και ηχογραφούν το παραμύθι

https://www.storyjumper.com/book/read/119200752/---#page/10


Ένα βιβλίο γεμάτο δράσεις


https://read.bookcreator.com/kHPJ9H9oBvbyIAhoNGLushlckLo1/wlWi9UnTQgiYhlcyuI8zxA?fbclid=IwAR2huqi43spB6-PrWgSLlgxE8hODlCARZtgrDqO9BukpxRVrnRYlP1ZS9Yg


 


Γνωρίζοντας τον ηλεκτρισμό

https://www.canva.com/design/DAEwwGXF-_w/view#4

Φτιάχνω ένα κύκλωμα και ανάβω το φωτάκι για τους

ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΒΡΕΜΗΣ!

https://www.youtube.com/watch?v=J9V6rQ9eDbw&t=1s&ab_channel=%CE%95%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B7


Παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας

Εισαγωγή στους τακτικούς αριθμούς (οδηγίες δίνονται παρακάτω )



Εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας BLIPPAR 
κωδικός φωτογραφίας 2021536


ΚΩΔΙΚΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ :2021549



Θέατρο σκιών

https://www.youtube.com/watch?v=J9V6rQ9eDbw&t=1s&ab_channel=%CE%95%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B7


https://www.pearltrees.com/elgelen?embed=2&d=202112031943

Η ομάδα μας, σας αποχαιρετά

και σας εύχεται ...

ΤΕΛΟΣ.... - YouTube


Ευχαριστούμε πολύ


Και έτσι λοιπόν ολοκληρώνεται και αυτό το Εργαστήριο Δεξιοτήτων, 
μέσα από το etwinning έργο μας!!!



Μείνετε συντονισμένοι

Ξέρετε εσείς...


























Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

eTwinning "Traveling with a time machine"

 Ξεκινάμε  λοιπόν το έργο αυτό  με μεγάλη χαρά και ενδιαφέρον!


Η έναρξη γίνεται με την πρώτη  συνάντηση  όλων των εκπαιδευτικών,  που συμμετέχουν  στο έργο αυτό  για να οργανώσουμε  όσο γίνεται καλύτερα τις δράσεις  μας.


Πρώτα από  όλα ενημερώνουμε  τους γονείς  για  το έργο


Και   για   να γνωριστούμε μεταξύ μας  ετοιμάσαμε μία παρουσίαση  για να συστηθούμε. Καμαρώστε μας:



 Αμέσως μετά κάναμε  μία σύνδεση  να γνωρίσουμε τους νέους μας φίλους από ένα σχολείο  της Τουρκίας και την κυρία τους τη  κα Sanyie. Όλα  τα παιδιά συστήθηκαν  και τραγουδήσαμε! Περάσαμε πολύ ωραία!




Στη συνέχεια  έπρεπε  να  ετοιμάσει κάθε σχολείο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο  που να αφορά  αποκλειστικά   τη χώρα  του. Εμείς αναλάβαμε  να κάνουμε το χάρτη της Ελλάδας. Απώτερος σκοπός  είναι να  παρουσιάσουμε  συνεργατικά  τη χώρα μας,  στους εταίρους  της άλλης χώρας. Έτσι λοιπόν έγινε ο καταμερισμός της εργασίας μας. Δείτε  παρακάτω  τα βήματα   για  την  δημιουργία  του χάρτη. 



  Έτοιμη η χώρα  μας  να ταξιδέψει στους εταίρους μας



Αφού λοιπόν ετοιμάστηκαν όλα  τα χαρακτηριστικά  στοιχεία από όλα τα σχολεία και από τις 2 χώρες  που συμμετέχουν  στο έργο, επόμενο βήμα  ήταν να δημιουργήσουμε τον πίνακα  που θα κοσμεί  τη γωνιά  του έργου μας. Με ένα παιχνίδι  τα παιδιά καλούνταν να ανακαλύψουν το κάθε στοιχείο  σε ποια χώρα ανήκει και να το αναρτήσουν στο σωστό σημείο του ταμπλό μας. Μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο  το παιχνίδι μας.


και έτσι ετοιμάσαμε  τον πίνακα του "Τraveling  with a time machine"


Ταυτόχρονα  τα παιδιά  προχωρούν σε μία αρχική αξιολόγηση  του έργου  μας 


αλλά  πρέπει να δημιουργήσουμε  το πρώτο μας συνεργατικό έργο..
Το ρολόι του "Traveling with a time machine" 
Το σχολείο μας ανέλαβε  να δημιουργήσει τον αριθμό 3. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον προκαθορισμένο αριθμό  


και επιλέγουν να στείλουμε  την δουλειά της Αναστασίας.




το ίδιο έκαναν  όλα τα σχολεία - εταίροι και ετοιμάστηκε το συνεργατικό μας ρολόι.


Επόμενο βήμα  μας  είναι να ετοιμάσουμε  το ιστόγραμμα  (εννοιολογικός χάρτης) σχετικά  με το θέμα μας. Τα παιδιά  με κατάλληλες ερωτήσεις  καταθέτουν τις απόψεις τους  για το τι γνωρίζουν  για  τον χρόνο. (Ανίχνευση πρότερων γνώσεων)







Παράλληλα  προγραμματίζουμε  δραστηριότητα  κωδικοποίησης  σε σχετικό φύλλο εργασίας.


Πώς λοιπόν θα ανακαλύψουμε  πως μετρούσαν το χρόνο  από τα πολύ παλιά ακόμη χρόνια;
Πως  θα ταξιδέψουμε  εκεί; 
Ήρθε η ώρα να κατασκευάσουμε τη δική μας μηχανή του χρόνου. Συζητάμε  και ψάχνουμε τον τρόπο.  Βρίσκουμε  τα υλικά  και ξεκινάμε τη δουλειά.




















Σας παρουσιάζουμε τη  δική μας μηχανή του χρόνου!







τη ζωγραφίσαμε κιόλας










για να ξεκουραστούμε παίζουμε  το παιχνίδι "Μέρα - Νύχτα". Τα παιδιά με εντολές δείχνουν  τι κάνουμε την ημέρα  και τι κάνουμε την νύχτα.


Δημιουργούμε  τους δικούς μας πίνακες με το ίδιο θέμα


αλλά και σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας


Επιτέλους  ήρθε η ώρα  να εξερευνήσουμε  το χρόνο  και να ανακαλύψουμε νέα δεδομένα  χρησιμοποιώντας τη μηχανή του Χρόνου.


"Πού θα ήθελες να ταξιδέψεις με τη Μηχανή του Χρόνου;"

-Στην Αγγλία στην θεία μου (Αναστασία)

-Εκεί που πολέμησαν οι Έλληνες (Παναγιώτης)

-Στη Θεσσαλονίκη, στα παλιά χρόνια (Κατερίνα)

-Στα χωράφια (Γρηγόρης Λ.)

-Στα σπίτια των φίλων μου (Αγκίνα)

-Στο μέλλον για να δω πως είναι! (Χαρά)

-Εκεί  που είναι  πόλεμος, για να δω πως πολεμάνε (Γρηγόρης)

-Εκεί που φτιάχνουν πυραύλους (Χρήστος)

Αφού τα παιδιά κατέθεσαν απόψεις  αποφασίσαμε  να ταξιδέψουμε στην πρώτη αποστολή του έργου. 

Ταξίδι στο παρελθόν

Πρώτα από όλα  τα παιδιά πρέπει να ενεργοποιήσουν τη Μηχανή


και το ταξίδι μας ξεκινά!!!

-Πώς οι άνθρωποι μετρούσαν το χρόνο στα παλιά χρόνια;

Πρέπει να το ανακαλύψουμε. Η μηχανή του χρόνου μας δίνει πολλά "στοιχεία".



Παρακολουθούμε  μία παρουσίαση με τα "στοιχεία" αυτά, και βλέπουμε  τους τρόπους που μετρούσαν το χρόνο  στο παρελθόν.





'Ήρθε η ώρα να κάνουμε τα δικά μας πειράματα  για να κατανοήσουμε  τη μέτρηση του χρόνου.

Ξεκινήσαμε  κατασκευάζοντας ένα ηλιακό ρολόι 

(Πληροφορίες: Οι ιστορικοί δεν γνωρίζουν ποιος ή πότε ακριβώς «επινόησε» τη συσκευή που μετρά  τον χρόνο. Πιθανόν, χιλιάδες  χρόνια  πριν κάποιος παρατήρησε πως, όταν τοποθέτησε κατακόρυφα  στο  έδαφος μία ράβδο, η σκιά της κινείται στο έδαφος ακολουθώντας την κίνηση του Ήλιου).

Το δοκιμάζουμε έξω στην αυλή στον ήλιο και παρατηρούμε ότι η κάθετη ράβδος δημιουργεί σκιά σε διαφορετικά σημεία ανάλογα με το σημείο που βρίσκεται ο ήλιος.


το φέρνουμε  στην τάξη  και πειραματιζόμαστε  με τη βοήθεια ενός φακού. Καταλήγουμε στα ίδια συμπεράσματα.


Συνεχίζουμε  τα πειράματα για να γνωρίσουμε  το υδραυλικό ρολόι

(Πληροφορίες: Σε ένα δοχείο πέφτουν σταγόνες νερού και η στάθμη του νερού ανεβαίνει. Ένας πλωτήρας επιπλέει μέσα του και παρασύρεται από την ανερχόμενη στάθμη νερού. Αυτός με την σειρά του παρασύρει μία ράβδο που κινείται εμπρός από έναν βαθμονομημένο πίνακα και μετρά τις ώρες.)


και πάλι καταλήγουμε στα ίδια συμπεράσματα.

Στη συνέχεια γνωρίζουμε το ρολόι κεριού.

(Πληροφορίες: τα πολύ παλιά χρόνια για να μετρήσουν μέσα στο σπίτι την ώρα ή τις ώρες που δεν υπήρχε ο ήλιος χρησιμοποιούν το ρολόι με τη φωτιά και το κερί. Σημείωναν με κάποιο τρόπο ίσα διαστήματα στο κερί και έτσι μετρούσαν το χρόνο).


Καταλήξαμε και πάλι στα ίδια συμπεράσματα

Τελευταίο στοιχείο που ανακαλύψαμε , με τη βοήθεια της μηχανής του Χρόνου ήταν η κλεψύδρα





Στη συνέχεια παρατηρούμε και μελετάμε την κίνηση του ήλιου και της γης και πότε έχουμε μέρα και νύχτα.



Συγκεντρωτικά τα πειράματα μας




και με αφορμή την κίνηση Ήλιου και Γης τραγουδάμε το τραγουδάκι "καλημέρα" στους φίλους μας.


Τα παιδιά καταγράφουν το τι κάνουμε την ημέρα και τη νύχτα.


και επεξεργάζονται διάφορα φύλλα εργασίας για όλα τα παραπάνω



Συνεχίζουμε τα παιχνίδια με τη μέρα και τη νύχτα


αλλά κάνουμε και τον κόκορα που μας ξυπνάει κάθε πρωί


Η αποστολή αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί με την τηλεσυνάντηση που θα έχουμε με όλα τα σχολεία για να παίξουμε το παιχνίδι "Μέρα-Νύχτα"

Έτσι και έγινε!

Όλα τα σχολεία που είναι στο πρωινό τμήμα συναντηθήκαμε και παίξαμε το παιχνίδι. Είχαμε πολύ γέλιο και περάσαμε τέλεια!!!


και  πατήστε εδώ για να το δείτε ολόκληρο
 (το ετοίμασε  η συνάδελφος Sanyie) 

Kαι με αυτά και με τα άλλα τελείωσε  η πρώτη μας αποστολή 
με μεγάλη επιτυχία!!!

Έρχονται νέες αποστολές....

Μείνετε συντονισμένοι...