«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Κυριακή 6 Μαρτίου 2022

"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs - Εκβοφισμός - ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ



2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ


Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη


Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα


Τίτλος: ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ


6ο Εργαστήριο στην Παραμυθοχώρα



Σήμερα,  6 Μαρτίου, είναι  η Παγκόσμια ημέρα  κατά του εκφοβισμού. Όλα τα σχολεία που συμμετέχουμε  στο Etwinning έργο μας: 
"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs ανταποκρινόμαστε  στο κάλεσμα του Οργανισμού 
"Χαμόγελο του παιδιού" και αναλαμβάνουμε δράση. 

Πρώτα απ' όλα,  ακούμε και διαβάζουμε το παραμύθι:
 "Ο μάγκας Δράκος"
 

Συζητάμε  και καταλήγουμε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε  τον άλλον, όποιος  και να είναι, αλλά να μιλάμε  και να λέμε τι μας ενοχλεί!

Ζωγραφίζουμε κιόλας τις σκέψεις μας...







Αποφασίζουμε να φτιάξουμε μία αφίσα ανά σχολείο  και να ενώσουμε όλοι μαζί τη φωνή μας  


Αυτή  είναι η δική μας!


Όλες  οι αφίσες των παιδιών  ενώνονται σε ένα βίντεο.
 Μπορείτε να το δείτε παρακάτω  ή  να πατήστε  εδώ


Και δεν σταματάμε εδώ.....
 Οι νηπιαγωγοί αναλαμβάνουμε δράση  και εμείς,  δημιουργώντας ένα βίντεο  για να φωνάξουμε όλοι μαζί ενωμένοι:

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ


ή πατήστε εδώ

και έτσι μεταφέρουμε  και εμείς  το δικό μας μήνυμα,
  με τον δικό μας τρόπο!

Ευχαριστούμε θερμά, όλους και όλες τις συναδέλφους και τα παιδιά των νηπιαγωγείων για την ευκαιρία να συμμετέχουμε και εμείς σε αυτή την τόσο σημαντική δράση!




Κανένας λοιπόν να μην το κρατάει μυστικό!!!

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ  και εσύ...

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

Τσικνοπέμπτη στην τάξη μας

 Η Τσικνοπέμπτη έφτασε. Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε  με τα παιδιά  για το τι νομίζουν ότι είναι αυτή ημέρα. 



-Την Τσικνοπέμπτη  ψήνουμε και τρώμε...

-Ο καπνός  από τη φωτιά  που ψήνουμε  λέγεται τσίκνα, γι' αυτό  και λέγεται  Τσικνοπέμπτη  αυτή η μέρα...

-Την Τσικνοπέμπτη πάμε στην ταβέρνα....λένε τα παιδιά. 

Αποφασίζουμε λοιπόν να πάμε  στην ταβέρνα  στην Τσικνοπέμπτη.

Τι θα χρειαστούμε;

Συζητάμε  και γράφουμε τα υλικά.











Συνοψίζοντας




Ώρα να  ετοιμάσουμε...


Σουβλάκια


τα υπόλοιπα κρεατικά


τα κάρβουνα


η ψησταριά 


Μοιράζουμε ρόλους. Κάποιος  γίνεται ο ψήστης, ο σερβιτόρος  και οι υπόλοιποι γίνονται η οικογένεια που θα πάει στην ταβέρνα να τσικνίσει.

Ο σερβιτόρος ετοιμάζει το τραπέζι


έτοιμο  και γιορτινό!!!



κι αφού όλα είναι έτοιμα  η ταβέρνα ανοίγει και η οικογένεια έρχεται. Ο σερβιτόρος τους καλωσορίζει  και ετοιμάζεται να καταγράψει την παραγγελία τους.




τώρα η οικογένεια παρακολουθεί τον ψήστη να ψήνει 





Ο σερβιτόρος σερβίρει το φαγητό. Ο ψήστης παρακολουθεί  και ρωτά αν είναι  ευχαριστημένοι.




Καλή όρεξη λοιπόν!


Και άντε πάλι από την αρχή, Οι ρόλοι αλλάζουν και τα παιδιά απολαμβάνουν το παιχνίδι.....

....και έτσι παίζοντας , μάθαμε τι είναι η ταβέρνα, 
ποιοι δουλεύουν εκεί,
και  τι τρώμε την Τσικνοπέμπτη!!!..... 


Καλές Απόκριες σε όλους!!!










































Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs


2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ


Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη


Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα


Τίτλος: "Παραμυθοοικογένειες"


5ο Εργαστήριο στην Παραμυθοχώρα



1η δραστηριότητα: Οι ήρωες των παραμυθιών ταξιδεύουν!

Στόχος: Ανακάλυψη ποσοτικής και ποιοτικής αντίληψης αριθμών.

 Τι θα χρειαστούμε: Σκηνές  από γνωστά παραμύθια, με τις  παραμυθοοικογένειες, αριθμούς  και πίνακες...


Στην παρεούλα  ρωτάμε  τα παιδιά  "Τι είναι  οικογένεια;"
  •   Οικογένεια  είναι κάποιοι άνθρωποι,   που ζουν μαζί  (Αναστασία)
  • Οικογένεια έχουν  και τα ζώα (Κατερίνα)
  • Οικογένεια είναι ο μπαμπάς, η μαμά  και τα παιδιά  (Χρήστος)
Τα παιδιά   αφού  παρατηρήσουν εικόνες  με διάφορες  οικογένειες, αντιστοιχίζουν τα μέλη  της κάθε οικογένειας   με τον σωστό αριθμό.










Στη συνέχεια  προσπαθούμε να  λύσουμε αινίγματα  για να προσδιορίσουμε τον αριθμό των μελών της κάθε παραμυθοοικογένειας.


Και το παιχνίδι ξεκινά!
 Τα παιδιά δημιουργούν ένα τρενάκι με 10 καρέκλες. Αριθμούν  την κάθε καρέκλα.








Χωρίζονται σε 3 ομάδες. Η κάθε ομάδα  έχει το δικό της κουτί με την  παραμυθοοικογένεια.  


Το πρώτο παιδί  από την κάθε ομάδα  παίρνει την καρτέλα  με την  οικογένεια  και τα μέλη της. Το δεύτερο παιδί βρίσκει  στη διαδρομή  τον σωστό αριθμό, τις αντιστοιχίζει  με την ποσότητα των μελών  της οικογένειας  και κολλάει  τις εικόνες των μελών.




Στο τέλος σχηματίζουν τη διαδρομή στην αντίστοιχη καρτέλα.










Στο τέλος επιβιβάζονται στο τρενάκι  τους  και ταξιδεύουν  τη δική τους διαδρομή.


Ολοκληρώνοντας αυτήν τη δραστηριότητα τα παιδιά επεξεργάζονται διαδραστικά φύλλα  εργασίας: Οικογένειες παραμυθιών και αντιστοίχιση με τον αριθμό  και εικόνα.







2η δραστηριότητα: Αυτή είναι η οικογένειά μου!

Στόχος: Να καλλιεργηθεί η δεξιότητα παρουσίασης.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν την οικογένειά τους και την παρουσιάζουν στην παρεούλα.










ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ:  Όλοι  ανήκουμε σε μία οικογένεια. Ακόμη και οι χιονάνθρωποι. Τα παιδιά αποφασίζουν  να σχηματίσουν την οικογένεια  των χιονάνθρωπων










Αναδυόμενη Γραφή





Όλοι έχουμε δικαίωμα να ανήκουμε σε μία οικογένεια






3η δραστηριότητα: Δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών

Στόχος: Έκφραση γνώμης και δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών.

Τα παιδιά παίζουν διάφορα  διαδικτυακά παιχνίδια που δημιούργησαν  άλλα συνεργατικά σχολεία.


Παράλληλα συμμετέχουμε  σε διαδικτυακή δραστηριότητα   code week που δημιούργησε  το 4ο Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης με τίτλο:  "Παραμυθοοικογένειες σε ...δράση"












Μπορείτε  να πατήσετε  στο παρακάτω λινκ για να δείτε  την παρουσίαση του εργαστηρίου,  έτσι όπως την παρουσιάσαμε  στους εταίρους  του έργου μας.




Ραντεβού  στο επόμενο Εργαστήριο! 

Μείνετε συντονισμένοι....

Ξέρετε εσείς....