«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Changes in Spring

Changes in Spring


Το έργο αυτό  του etwnning ονομάζεται  "Changes in Spring" και αφορά  τις δράσεις  μας  κατά  την εποχή της Άνοιξης. Κύριος σκοπός του είναι να φέρει κοντά  τους μαθητές  που συμμετέχουν και προέρχονται από διαφορετικές χώρες και περιοχές, να επικοινωνήσουν και να γνωρίσουν τους τρόπους ζωής και τα ιδιαίτερα  χαρακτηριστικά του φυσικού περιβάλλοντος, κατά την εποχή της Άνοιξης  στη χώρα τους.




Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν συνολικά  8 σχολεία. Τα  4  είναι από την Ελλάδα τα 3 είναι από την Τουρκία και  1 είναι απο την Λιθουανία.




Άπώτερος  σκοπός του προγράμματος  είναι μια καλύτερη προοπτική μεταξύ των κόσμων, η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, η γνώση άλλων πολιτισμών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην χρήση της τεχνολογίας μέσα από δραστηριότητες καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου. Το έργο ξεκίνησε  το Φεβρουάριο 2020 και  θα ολοκληρωθεί  το Μάιο 2020, ή ανάλογα με το  πότε θα ανοίξουν τα σχολεία ξανά.



Επίσης  το έργο αυτό  διαθέτει στον παρακάτω σύνδεσμο  το δικό του μπλοκ.









Πρώτα από όλα ενημερώσαμε τους γονείς του σχολείου μας και ζητήσαμε την έγκρισή τους σχετικά με το πρόγραμμα.





Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν  την αφίσα του έργου μας.















Έτοιμη η αφίσα μας!




Μπαίνοντας ο Μάρτιος φορέσαμε τα "μαρτάκια" για να υποδεχτούμε τη νέα εποχή! 




Τα παιδιά ζωγράφισαν τις δικές τους ανοιξιάτικες ζωγραφιές!




Έφτιαξαν καπέλα και μεταμορφώθηκαν σε πεταλούδες της Άνοιξης.



Έφεραν κλαδιά αμυγδαλιάς στην τάξη και έφτιαξαν τη δική τους αμυγδαλιά.



Ζωγράφισαν  ανοιξιάτικες εικόνες




Χορεψαν ακόμη και τον δικό μας ανοιξιάτικο χορό!



και αναμένετε η συνέχεια με το άνοιγμα των σχολείων.....







Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

"Soil STEAM"

Το σχολείο μας για πρώτη φορά συμμετέχει με δύο έργα  σε πρόγραμμα Etwinning, το οποίο  είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα, που μπορεί να συμβάλλει στην εμπλοκή των μαθητων σε νέες βιωματικές δράσεις που θα διευρύνουν τους ορίζοντές τους.

     Η ονομασία αυτού του έργου λέγεται "Soil STEAM" και ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2020 με σκοπό να ολοκληρωθεί τον Μαϊο του 2020. Αφορά την εμπλοκή των παιδιιών στο περιβάλλον και την ευαισθητοποίησή τους  για αυτό (διάβρωση εδάφους, μόλυνση, αναδάσωση ) με απώτερο σκοπό να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση.
   Ο όρος STEAM αφορά  τα αρχικά  των 5 επιστημών μέσα από τις οποίες  διευρευνούμε το θέμα μας. (Φυσική, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη, Μαθηματικά)


 Science  Technology  Engineering  Art  Mathematics







Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετέχουν 4 σχολεία από την Ελλάδα,  2 σχολεία από την Τουρκία .





Επίσης  διαθέτει και το δικό του blog. Μπορείτε να το δείτε εδώ

Πρώτα από όλα ενημερώσαμε τους γονείς  του σχολείου μας και ζητήσαμε την έγκρισή τους σχετικά με το πρόγραμμα.






Ξεκινώντας λοιπόν το έργο μας έπρεπε να φτιάξουμε μία αφίσα που  αφορούσε  το έδαδος  και τη ζωή που μπορεί να υπάρχει σε αυτήν. Τα παιδιά σκέφτηκαν πως τα μυρμήγκια ζουν μέσα σε αυτό. Και  συνεργάστηκαν σε ομάδες για να δημιουργήσουν την αφίσα μας.







Μάλιστα όλα τα παιδιά από ολα τα σχολεία προχώρησαν και σε ηλεκτρονική ψηφοφορία. Το σχολείο μας πήρε τη δέυτερη θέση!





Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου γνωρίσαμε διαδικτυακά τα παιδιά και τις νηπιαγωγούς των άλλων σχολείων. Παρά τα προβλήματα της σύνδεσης, τραγουδήσαμε το τραγούδι της καλημέρας, τους χαιρετίσαμε και μας χαιρέτισαν  και ζωγραφίσαμε στον υπολογιστή, παρέα με τους νέους μας φίλους.



Είδαμε και διαβάσαμε  ηλεκτρονικό παραμύθι  για έναν  σκαντζόχοιρο  και τους φίλους του. Προβληματιστήκαμε  για  το τι μπορούν να κάνουν τα ζώα  που ζουν κάτω από το έδαφος, αλλά και τι μπορεί να συμβαίνει εκεί. Μέσα από τον καταιγισμό των ιδεών  τα παιδιά έφτιαξαν το σχετικό ιστόγραμμα.








Μάθαμε  πληροφορίες  για τον τυφλοπόντικα και τους φίλους του  από το βιβλίο: "Κάτω από τη Γη"




αλλά και από πολλά άλλα που δανειστήκαμε από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ελευθερούπολης.



Τα παιδιά ψήφισαν ηλεκτρονικά σε έρευνα - δημοσκόπηση  για το αν θελουν να μάθουν  για το έδαφος  και για ότι το αφορά.






Τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα να παίζουν με  ηλεκτρονικά παζλ, που ετοιμάσαμε  για το θέμα μας. 

      









Μπορείτε  να πατήσετε εδώ για  να παίξετε και εσείς!






Ερευνήσαμε  και μελετήσαμε το χώμα. Βγήκαμε στην αυλή, σκάψαμε και συγκεντρώσαμε λίγο από αυτό για να το δούμε, να το μυρίσουμε, να το μελετήσουμε.







"Τι μπορεί να υπάρχει μέσα στο χώμα;"





Έρευνα και μελέτη του χώματος με τη βοήθεια του μεγεθυντικού φακού. 
Βρήκαμε ρίζες, φύλλα, πέτρες και μυρμήγκια.



Καταγράφουμε τα όσα παρατηρήσαμε.





Έπειτα από  τέτοια μελέτη, αποφασίσαμε να κάνουμε και κάποια πειράματα 
 με το χώμα.

1ο Πείραμα

- Τι μπορεί να υπάρχει μέσα στο χώμα; 

Γεμίσαμε δοχεία με νερό και ρίξαμε και χώμα. 





Είδαμε τις φουσκάλες που βγήκαν μέσα από το χώμα. Μαθαίνουμε ότι αυτές οι φουσκάλες είναι αέρας και αντιλαμβανόμαστε  ότι υπάρχει και μέσα στο χώμα.  Τώρα ξέρουμε πως  τα ζωάκια που ζουν μέσα σε αυτό μπορούν να αναπνέουν.






και για να έχουμε αποδείξεις καταγράψαμε το πείραμά μας.




Οι φουσκάλες έχουν αέρα και ανεβαινουν προς τα πάνω.




2ο Πείραμα

- Τι μπορεί να μολύνει το εδαφος;

Τα παιδιά έριξαν  μέσα στο χώμα μπισκότα, κομμάτια αλουμινόχαρτου και φλούδες μήλου και μπανάνα.   




Θα περιμένουμε  να περάσει ο καιρός  για να δούμε τα αποτελέσματα. 



Και αναμένεται συνέχεια με το άνοιγμα των   σχολείων....

15-6-2020


Τα σχολεία  άνοιξαν και αποφασίστηκε να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα προχωρώντας  στην συνολική αξιολόγηση τυο προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά αλλά και από τους γονείς.



Ως υπεύθυνα παιδιά που αγαπάνε το περιβάλλον,τα παιδιά μας έφτιαξαν   ένα σκιάχτρο για να το τοποθετησουν στην αυλή να προστατεύει όλα τα ζωακια που κατοικούν κάτω από το χώμα.




Έτσι τώρα όλα τα ζωάκια που ζουν κάτω από το έδαφος έχουν έναν νέο φίλο, το σκιάχτρο που θα τα προστατεύει από όλους τους κινδύνους.






Κάναμε και μαθηματικά βοηθώντας τα μυρμήγκια να επιστρέψουν στο σπίτι τους.


τα παιδιά ζωγράφισαν και διάφορα σκιάχτρα.





Απολαύστε  και το συνεργατικό μας τραγουδάκι εδώ




Είχαμε  την τελική τηλεδιάσκεψη των εκπαιδευτικών






Τα παιδιά από ολα τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συνεργάστηκαν και δημιούργησαν έναν συνεργατικό πίνακα ζωγραφικής αλλά και τον εννοιολογικό χάρτη του έργου.












Τα παιδιά  αξιολογούν το πρόγραμμα










Στείλαμε και στους γονείς  να συμπληρώσουν την παρακάτω δημοσκόπηση:









Πήραμε και βεβαίωση συμμετοχής για το έργο: Soil STEAM






Τελειώνοντας το έργο αυτό μπορούμε να πούμε ότι τα παιδιά είναι πολύ χαρούμενα που έλαβαν ενεργά μέρος σε αυτό  και που συνεργάστηκαν με παιδιά από άλλα σχολεία αλλά και από άλλες  χώρες.


Δείτε εδώ την ανασκόπηση του όλου έργου μας, όπως το παρουσιάσαμε στους εταίρους μας.