«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

Οι καθημερινές Ρουτίνες στην ψηφιακή μας τάξη την Άνοιξη

Και μια και πάλι ξεκινάμε τηλεκπαίδευση ήρθε η ώρα  να ετοιμάσουμε τις νέες  καθημερινές μας ρουτίνες. 
Οι ρουτίνες είναι απαραίτητες διότι τα παιδιά αισθάνονται ότι βρίσκονται στην αγαπημένη μας τάξη. Είναι γνώριμη διαδικασία την οποία με πολλή αγάπη και χαρά περιμένουν τα παιδιά. Γιαυτο και εμείς σκεφθήκαμε να τις τροποποιήσουμε λιγάκι και να τις κάνουμε πιο.... ανοιξιάτικες!!!

Νέα εποχή, νέες ρουτίνες λοιπόν! 


Για όποιον συνάδελφο ενδιαφέρεται να πατήσει στο παρακάτω λινκ:


(Πατάμε: Αρχείο -Δημιουργία Αντιγράφου- Ολόκληρη η παρουσίαση και τροποποιείτε ότι χρειάζεστε)





Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως
 Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του.

Η επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών εκδηλώνεται, με μορφές ήπιας βίας (λεκτικό εκφοβισμό, πειράγματα, βρίσιμο, ειρωνική συμπεριφορά, απειλές, διάδοση φημών) και με περιστατικά ακραίας βίας (συγκρούσεις µε ρατσιστικά ή άλλα χαρακτηριστικά, χτυπήματα, σπρώξιμο, σεξουαλική παρενόχληση, χειρονομίες). Διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει, αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του. Η ενδοσχολική βία είναι ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες. Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία.

Επειδή, λοιπόν, το σχολείο αποτελεί μία μικρογραφία της κοινωνίας πρέπει να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου από τα σχολεία αλλά και από την κοινωνία στο σύνολο της. Όσο περισσότερο μιλάμε για το bullying τόσο το εξαλείφουμε. Και όσο πιο νωρίς, τόσο πιο καλά! 

Γιαυτο  και εμείς στην τάξη αφού διαβάσαμε το εξαιρετικό παραμύθι ενδοσχολικής βίας που έγραψε  η νηπιαγωγός κα Ελένη Τσούση "Μίλα Μικρή Καμήλα" (Δείτε εδώ) και  συζητήσαμε  πολύ  για  όλα όσα αντιμετωπίζει η μικρή καμήλα  στο σχολείο της, καταλήξαμε  ότι στο σχολείο πρέπει να αγαπάμε τους φίλους μας  και να μην τους  στεναχωρούμε. Δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε, αλλά και να μην χτυπάμε τους συμμαθητές μας. Προέχει  η φιλία και η αγάπη μας  και όχι η βία! 

Και μια και είμαστε η Tάξη της Aγάπης 
 λέμε ΝΑΙ στην αγάπη και στην Φιλία και
OXI στη βία  και στο bulling!


Στην τάξη της Αγάπης άλλωστε καθημερινά προασπιζόμαστε 
 την Αγάπη  και τη Φιλία και  το  συνεργατικό Παιχνίδι!!!

Και ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι:

"Το προλαμβάνειν καλύτερο του θεραπεύειν"
Ιπποκράτης





Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

eTwinning "Let's play every day" - Ιανουάριος και Φεβρουάριος

 Ξεκινώντας  την Νέα Χρονιά συμμετέχουμε  στην δράση που διοργανώθηκε  για την Παγκόσμια Ημέρα Παιχνιδιού GSPD 


Μπορείτε να δείτε εδώ τα σχολεία του έργου, που συμμετείχαμε  σε αυτήν τη δράση.
Αποφασίζουμε  να προχωρήσουμε συνεργατικά  σε ένα  παραμύθι το οποίο θα δημιουργήσουμε με τη συμμετοχή όλων των μασκότ, που αντιπροσωπεύουν τα σχολεία μας. Έτσι τα σχολεία χωρίζονται σε ζευγάρια και μοιράζουν ρόλους. Το Νηπιαγωγείο μας είναι σε ομάδα με τα Νηπιαγωγεία Μεσοροπης  και  Παραλίας Οφρυνίου. Η δική μας δουλειά είναι να γράψουμε τη συνέχεια  του παραμυθιού  ενώ  η εικονογράφηση ανήκει στα άλλα δύο σχολεία της  ομάδας μας. 
Αυτή είναι η σελίδα  του συνεργατικού παραμυθιού μας, που συμμετέχουμε


Πατήστε  εδώ για να δείτε  ολόκληρη τη συνεργατική μας ιστορία, την οποία διαβάσαμε  στην τάξη  και μας άρεσε πολύ!



Μπορείτε  να δείτε  πατώντας στην   παρουσίαση όλα τα σχολεία  κατά την ίδια δράση.


Συνεχίζουμε  την διαδικτυακή επικοινωνία και τα παιχνίδια  με τους φίλους  μας από το Νηπιαγωγείο της Παραλίας Οφρυνίου.
 Παίξαμε  και περάσαμε υπέροχα!

ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ


ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ









Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021

eTwinning: "World Children's Council" Φεβρουάριος

WORLD CHILDREN’S COUNCIL


Tο Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε ένα έργο eTwinning με τίτλο: “World Children’s Council”  (Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών)




Το πρόγραμμα αυτό ξεκινά το Φεβρουάριο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο. Συμμετέχουν 18 σχολεία. 6 από την Ελλάδα, 1 από την Ισπανία, 1 από την Σερβία και 10 από την Τουρκία. Με τα περισσότερα σχολεία συνεργαζόμαστε και στο πρώτο μας για αυτήν την χρονιά Εtwinning το “Let’s Play Every Day”.




Σχετικά με το έργο

Το παιδί ως μικρός άνθρωπος χρειάζεται περισσότερη αγάπη και φροντίδα. Αποτελεί ζωτικό μέρος της κοινωνίας και εγγύηση για το μέλλον της. Από την άποψη αυτή, είναι προς το συμφέρον τόσο του παιδιού όσο και της κοινωνίας να προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών ελεύθερα και ισορροπημένα. Το ελεύθερα και ευτυχώς αναπτυσσόμενο παιδί θα μεταδώσει στο μέλλον και στις επόμενες γενιές ιδέες και αξίες.

«Δεν υπάρχουν μεγάλες εφευρέσεις και πρόοδος όσο ένα μεγαλοφυές παιδί είναι δυσαρεστημένο στον κόσμο.»
 (Albert Einstein)



Επομένως τα παιδιά πρέπει να ενθαρρύνονται να ονειρεύονται και να ζουν σε έναν καλύτερο κόσμο. Ο κόσμος των ονείρων των παιδιών είναι πολύ ευρύς. Παράλληλα αναπτύσσεται η δημιουργικότητα των παιδιών των οποίων η φαντασία και τα όνειρα υποστηρίζονται. Για το λόγο αυτό, το πρόγραμμά μας απευθύνεται  αποκλειστικά στους μαθητές και στις μαθήτριες του   Νηπιαγωγείου 4-6 ετών.

Στόχοι  του προγράμματος

-Να αναπτυχθεί η φαντασία και η δημιουργικότητα στους μαθητές μας

-Να δημιουργήσουμε μια αίσθηση περιέργειας στους μαθητές μας και να τους ενθαρρύνουμε να κάνουν έρευνα

-Να εργαστούν ατομικά και σε ομάδες

-Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας

-Να αναπτύξουν ένα αίσθημα καθήκοντος και ευθύνης

-Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση

-Να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση τους

-Να συμβάλλουν στο έργο σε συνεργασία με τα σχολεία εταίρους

-Να εκφράσουν όνειρα και σκέψεις στο δράμα, τη ζωγραφική, το παιχνίδι κ.λπ. χρησιμοποιώντας διάφορους τρόπους έκφρασης


Διαδικασία της εργασίας 

Το πρόγραμμά μας θα πραγματοποιηθεί κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάιο του 2021. Ο σχεδιασμός, η διαδικασία υλοποίησής του και τα συνεργατικά προϊόντα θα αποφασίζονται από online επικοινωνίες και διαρκή συνεργασία των μελών του έργου.


Πιο αναλυτικά:

-Σχεδιασμός λογότυπου από τα παιδιά.

-Προβλήματα όπως δίψα, πείνα, έλλειψη εκπαίδευσης κ.λπ. θα ερευνηθούν από το συμβούλιο των παιδιών και θα γίνει παρουσίαση.

-Θέματα στέγης των παιδιών θα μελετηθούν από το συμβούλιο των παιδιών (Οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν το σπίτι των ονείρων τους).

-Θέματα ένδυσης (Οι μαθητές με φυσικές βαφές μπορούν να ζωγραφίσουν μπλουζάκια).

-Παιχνίδια για τα παιδιά (Ένα βιβλίο παιχνιδιού μπορεί να δημιουργηθεί με παιδικά παιχνίδια με φυσικά υλικά).

-Τα παιδιά θα συνεργαστούν και θα αποφασίσουν να οργανώσουν τις δραστηριότητες.

-Μέσω των ΤΠΕ, τα παιδιά θα αλληλοεπιδράσουν και θα επικοινωνήσουν τις ιδέες και τις ενέργειές τους.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

Να βελτιωθεί η δημιουργικότητα των μαθητών, να ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή τους, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, να αποκτήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Η περιπέτεια  τώρα  ξεκινά!  Μείνετε συντονισμένοι....





Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Η ζωή στους Πόλους

 Ένα από τα αγαπημένα θέματα των παιδιών είναι τα ζώα. Αφού λοιπόν βρισκόμαστε  στο Χειμώνα είναι η  κατάλληλη στιγμή να ασχοληθούμε  με τα πολικά ζώα. Αποτέλεσμα όλης της δουλειάς  των παιδιών ήταν να φτιάξουμε  στην τάξη  την ανάλογη γωνιά  η οποία εμπλουτιζόταν  διαρκώς! Σας την παρουσιάζουμε:


Πάμε όμως  και πάλι από την αρχή. 

Πρώτος  μας σταθμός  είναι ο Βόρειος Πόλος, η Αρκτική.  Βασιλιάς  των  ζώων  που ζουν εδώ είναι η πολική αρκούδα. Παρακολουθήσαμε  σχετικά βίντεο αλλά και φωτογραφικό υλικό   και μάθαμε πολλά πράγματα για  τη ζωή της. Τα παιδιά έφτιαξαν  και το πορτραίτο  της, με την τεχνική της στάμπας.


Έτοιμα!














Είδαμε  ακόμη  και τα υπόλοιπα ζώα που ζουν στην Αρκτική. 

Μιλάμε  για τους ανθρώπους, που ζουν στο Βόρειο Πόλο, τους Εσκιμώους. Παρατηρούμε  πως είναι ντυμένοι και που ζουν.  Τα  παιδιά φτιάχνουν Εσκιμώους  για την γωνιά  των Πόλων!

Παίζουμε διάφορα παιχνίδια. Κάνουμε διαδρομές ακολουθώντας  τα ίχνη  της πολικής αρκούδας. Ταξιδεύουμε  ως πολικές αρκούδες!




Δεύτερος Σταθμός  μας είναι  ο Νότιος Πόλος,  η Ανταρκτική. Παρατηρούμε  σχετικά   βίντεο αλλά και φωτογραφικό υλικό  με τη ζωή  των πιγκουίνων, της φώκιας  και των άλλων  πολικών ζώων της Ανταρκτικής. Τα παιδιά  πιάνουν  τα πινέλα  για να  ξεκινήσουν  να κατασκευάζουν  τους πιγκουίνους.












Αποφασίζουμε  να φτιάξουμε  την αφίσα  των πολικών ζώων, ανάλογα  με  το που ζουν. Τα παιδιά  βάφουν  τη Γη   και στη συνέχεια  τοποθετούν  τα ζώα  στον σωστό Πόλο. Γράφουν και τις ετικέτες και ολοκληρώνουν  την αφίσα μας!!!








 
και έτοιμη  η αφίσα  των πολικών ζώων


Παίζουμε παιχνίδια αντιστοίχισης  και απαρίθμησης  των αριθμών.



Τελειώνοντας  χορεύουμε  και αποχαιρετάμε  τα πολικά ζώα,  που τόσο πολύ άρεσαν στα παιδιά!!!!






Μείνετε συντονισμένοι 
 για νέες  εμπειρίες μάθησης, χαράς  και  παιχνιδιού!




































Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί φέτος στις 09/02/2021 σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου SaferInternet4Kids (www.saferinternet4kids.gr) το οποίο λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2016 υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ).



Το Νηπιαγωγείο μας  συμμετέχει σε αυτή  τη δράση. Για το λόγο αυτό παρακολουθούμε το   παραμύθι: "Η Μεγάλη απόφαση του Παπάκη" και συζητάμε  πολύ. 



Διαχωρίζουμε  το Παπάκι  το ζωάκι  με το παπάκι  του διαδικτύου @
 Τα ζωγραφίζουμε κιόλας.






Παρακολουθούμε  και σχετικό βίντεο:
 "Ασφάλεια στο internet με λόγια απλά"





Και Καταλήγουμε   σε συμπεράσματα :

  • Δεν δημοσιεύουμε προσωπικά δεδομένα.
  • Δεν βάζουμε τη φωτογραφία μας στο ίντερνετ
  • Δεν ανοίγουμε κάμερα  στο ίντερνετ
  • Δεν μιλάμε στο ίντερνετ.                                                                        

  •  τα καταγράφουμε..         





και ετοιμάζουμε  την αφίσα μας  για  την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, φωνάζοντας  το σύνθημα: 

"ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ"



Παράλληλα  το Νηπιαγωγείο μας   έχει βραβευτεί με 

Πιστοποίηση eSafety

(ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας)

Το eSafety Label είναι μια πανευρωπαϊκή υπηρεσία διαπίστευσης και υποστήριξης για τα σχολεία, με στόχο να προσφέρει ένα ασφαλές και εμπλουτισμένο περιβάλλον για ασφαλή πρόσβαση στη διαδικτυακή τεχνολογία στο πλαίσιο της διδακτικής και μαθησιακής εμπειρίας. Μπορείτε να δείτε  περισσότερα  εδώ.