«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Κυριακή 13 Ιουνίου 2021

eTwinning World Children's Council - Μαϊος -Ολοκλήρωση προγράμματος

 Ξεκινώντας  και πάλι  μετά το Πάσχα  τις δράσεις  μας  (δια ζώσης πια ) παρακολουθούμε  βίντεο σχετικά με την σημασία του νερού.

-Τι μπορούμε να κάνουμε αν δεν υπάρχει νερό; 

-Που το χρησιμοποιούμε;


Τα παιδιά λένε:

-Να συγκεντρώσουμε το νερό της βροχής σε μεγάλα δοχεία (αυτά που ήδη βάλαμε στα σπίτια)


-Να πάρουμε νερό από τα πηγάδια (γι' αυτό και κατασκεύασαν πηγάδια, με τη βοήθεια των γονέων τους)









Τι μπορούμε να κάνουμε για να ξοδεύουμε λιγότερο νερό;

Τα παιδιά εκφράζουν τις  απόψεις  τους  και τις καταγράφουμε σε μία λίστα


Δημιουργούμε συνεργατικά μία αφίσα  για  την χρήση του νερού. Τα σχολεία  από τις άλλες χώρες ετοίμασαν το λογότυπο  και όλα τα ελληνικά  σχολεία, καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών. 

Η αφίσα μας

"ΣΩΣΤΕ ΤΟ ΝΕΡΟ"



Παίζουμε διαδικτυακά παιχνίδια για το νερό, που έχουν δημιουργήσει οι συντονιστές  του θέματος αυτού,  για όλα τα παιδιά.


Ψάχνουμε τα βρούμε τρόπους  να βρούμε νερό. Και βρίσκουμε τον  κοχλία του Αρχιμήδη. Παρατηρούμε  το πως δουλεύει και προσπαθούμε να κατασκευάσουμε τον δικό μας. Τα παιδιά, ερευνούν, πειραματίζονται, ανακαλύπτουν   και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο κοχλίας του Αρχιμήδη μπορεί να βοηθήσει να λυθεί το πρόβλημα της λειψυδρίας.


Στη συνέχεια τα παιδιά αξιολογούν σε φύλλο εργασίας τη σωστή χρήση νερού.


Αξιολογούν  επίσης  και όλες τις δράσεις  που πραγματοποιήσαμε  για το θέμα του Νερού.


Παράλληλα ζωγραφίζουν τους τρόπους  εξοικονόμησης νερού.


Τα μέλη του Συμβουλίου παρουσιάζουν τις δράσεις  μας για το θέμα του νερού.





Επόμενο θέμα  που το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών έχει να ασχοληθεί  είναι το θέμα της Διατροφής.
Ξεκινάμε  με μία παρουσίαση  στα παιδιά  σχετικά με τους  διατροφικές ομάδες και την κατηγοριοποίηση  των τροφών στις ομάδες αυτές.




Προσπαθούν να αναγνωρίσουν συγκεκριμένες ομάδες τροφών



Φέρνουν  στο σχολείο για το πρωινό τους, φαγητά  από όλες τις διατροφικές ομάδες.


Το επόμενο βίντεο που βλέπουμε  αφορά την σημασία της υγιεινής διατροφής  και συζητάμε  για όλες τις διατροφικές ομάδες, τοποθετώντας  αυτές  στην διατροφική πυραμίδα.





Παίζουμε τα αντίστοιχα διαδικτυακά παιχνίδια  σχετικά με το θέμα της διατροφής.


"Ποια είναι μία από τις βασικότερες τροφές  των ανθρώπων;"
Το ψωμί

Μαθαίνουμε  για τον κύκλο του ψωμιού μέσα από την παρουσίαση "Από το σιτάρι στο ψωμί" 



Τα μέλη του Συμβουλίου ζωγραφίζουν τον φούρνο που ψήνουμε το ψωμί  και επιλέγουν αυτόν  που θα στείλουν για την συνεργατική  ιστορία  που ετοιμάζεται.




Μπορείτε  να δείτε  την συνεργατική μας ιστορία, πατώντας στον παρακάτω τίτλο: 



Δοκιμάζουμε στην τάξη ψωμί με λαδορίγανη και αλάτι, τα οποία ετοιμάζουν τα παιδιά  και το  προτείνουμε  ως συνταγή  και στα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου. 








Η συνταγή μας

Σιτάρι: το κύριο συστατικό του ψωμιού. 

Τα παιδιά παρατηρούν σπόρους  και το φυτό του σιταριού. Σπέρνουν το δικό τους χωράφι με το σιτάρι


η εξέλιξη....
Σπορά, Πότισμα, Ανάπτυξη





Φυτεύουν σπόρους  και στην αυλή. Τους ποτίζουν....


Τελειώνοντας το θέμα  για τη Διατροφή τα παιδιά αξιολογούν τις δράσεις μας. Αναφέρουν λέξεις και έννοιες με τις οποίες ασχοληθήκαμε  κατά τη διάρκεια του Θέματος  και τις καταγράφουμε  μέσω ενός web 2.0  εργαλείου, το word art.





Τελευταίος σταθμός του Παγκόσμιου Συμβουλίου Παιδιών είναι το θέμα: Παιχνίδι, μια και αυτό αποτελεί απαραίτητη ανάγκη  για όλα τα παιδιά του κόσμου. 
Έτσι λοιπόν, η  αρμόδια ομάδα εργασίας  για τα παιχνίδια μας παρουσιάζει το θέμα.



Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών αποφασίζει να δημιουργήσει ένα συνεργατικό βιβλίο, με τίτλο "Τα παιχνίδια είναι μία από τις βασικές ανάγκες των παιδιών" (GAMES ARE THE BASIC NEED OF CHILDREN) 
Καταρχήν ο τίτλος κατασκευάστηκε από τα παιδιά με τη χρήση παιχνιδιών. Εμείς κληρωθήκαμε να κατασκευάσουμε τα γράμματα S και Α

GAMES ARE THE BASIC NEED OF CHILDREN



Δείτε και τον τίτλο μας,  ολόκληρο


Τα παιδιά ζωγραφίζουν πρώτα το αγαπημένο τους παιχνίδι.


και κατασκευάζουν διάφορα παιχνίδια από ανακυκλώσιμα υλικά,  για την αυλή του σπιτιού  τους.

Καράβι


Πισίνα


Αμμοδόχος


Τσουλήθρα




Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι: "Τα αγαλματάκια"  και το παρουσιάζουμε στα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου, μέσα από το συνεργατικό μας βιβλίο. 

Μπορείτε να πατήσετε εδώ και να δείτε το συνεργατικό μας βιβλίο 




Τελειώνοντας το θέμα ¨Παιχνίδι" τα παιδιά αξιολογούν το θέμα αν τους άρεσε, μέσα από το web 2.0.  εργαλείο το Colorillo, ζωγραφίζοντας χαμογελαστές φατσούλες.


ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ

Η κάθε θεματική μελέτη - δράση διεξήχθη από τα μέλη του συμβουλίου που δημιουργήσαμε σε όλο το έργο μας. Στο τέλος κάθε θέματος, οι μαθητές στην ομάδα μελέτης του συμβουλίου έθεσαν τις τρισδιάστατες δραστηριότητές τους στο έδαφος που ετοιμάσαμε με τα παιδιά. Η δουλειά μας χτίζεται από τις μικτές ομάδες μας. Τα όνειρα των μαθητών σε αυτήν την τάξη και ένας χώρος διαβίωσης όπου όλα τα παιδιά , μπορούν να είναι χαρούμενα σχεδιάζονται σε κάθε τριγωνικό κομμάτι. Όταν όλα τα κομμάτια ενώνονται, σχηματίζεται ένα χωριό όπου όλα τα παιδιά θα είναι ευτυχισμένα. Επειδή όταν τα  παιδιά είναι χαρούμενα, υπάρχει αγάπη, υπάρχει σεβασμός,  υπάρχει ελπίδα, υπάρχει χαρά.

 Καλώς ήλθατε στο χωριό χαρούμενων παιδιών!


Γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί αξιολογούν όλο το  έργο μας.


Τα μέλη του Συμβουλίου παίρνουν τα πιστοποιητικά τους.


Και παράλληλα διοργανώνετε μία τελική διαδικτυακή παρουσίαση με όλα τα σχολεία πρωινού τμήματος,  που συμμετείχαν στο έργο.  Παρόμοια  παρουσίαση πραγματοποιήθηκε  και με τα σχολεία  ολοήμερου τμήματος.






Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών   κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:

1. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα σε ίσα δικαιώματα και ελευθερίες.

 2. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να ζει στο ένα σπίτι των ονείρων του.

 3. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα πρόσβασης σε καθαρό νερό.

 4. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να έχει πρόσβαση σε υγιεινά τρόφιμα.

 5. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να παίζει.

Το σπουδαίο  αυτό έργο  εδώ τελειώνει. 
Ευχαριστούμε πολύ  όλους τους συνεργάτες  μας 
 για το υπέροχο και μοναδικό ταξίδι , που είχαμε όλοι μαζί 
 και  δίνουμε  υπόσχεση για καινούρια ταξίδια γνώσης
  από τη νέα σχολική χρονιά!

Μείνετε συντονισμένοι....
















































































Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021

eTwinning "Let's play every day" Ιούνιος /Ολοκλήρωση έργου

Ιούνιος  ο τελευταίος μήνας  των σχολείων  και το έργο μας ολοκληρώνεται. Τα παιδιά  παίζουν στην αυλή πολλά και διάφορα παιχνίδια. 






και  τελειώνοντας  τα παιδιά αξιολογούν ολόκληρο το έργο μας. 



και παίρνουν τα αναμνηστικά τους. 





Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος ( 5 Ιουνίου)

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
Κάθε χρόνο, τέτοια μέρα, δίνεται σε όλους, φορείς και πολίτες, η ευκαιρία ενημέρωσης για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και έκφρασης της άποψή τους για όσα συμβαίνουν στον πλανήτη και σχετίζονται με τη διαχείριση Περιβάλλοντος, τη ρύπανση, τη διατήρηση και σωτηρία της πανίδας και της χλωρίδας σε κάθε μήκος και πλάτος κλπ.
Αποτελεί, πλέον, κοινή συνείδηση, ότι το ανθρώπινο είδος για να επιβιώσει στο μέλλον πρέπει να προστατεύσει το φυσικό περιβάλλον και τους φυσικούς πόρους. Η προστασία του περιβάλλοντος δεν έρχεται σε σύγκρουση με την ανάπτυξη. Αντίθετα, η βιώσιμη ανάπτυξη είναι συμφέρον όλων μας.



Το Νηπιαγωγείο μας  δεν θα μπορούσε  να μην λάβει δράση. Έτσι λοιπόν τα παιδιά αφού παρακολουθήσαν σχετικά βίντεο αποφασίζουν να γίνουν

οι σούπερ βοηθοί της Γης  



 για να βοηθήσουν όσο μπορούν  στην προστασία  του περιβάλλοντος. Γράφουν συνθήματα  και ετοιμάζουν αφίσα. 


Στη συζήτηση στην "παρεούλα"  τα παιδιά λένε: 

-Να μαζεύουμε τα σκουπίδια που βλέπουμε.
-Να μην πετάμε τα σκουπίδια, όπου  να ΄ναι.
-Να μην ανάβουμε φωτιές στα δάση. 
-Να σκουπίζουμε  τους δρόμους.
-Να μην πετάμε σκουπίδια  στις λίμνες  και στις θάλασσες.
-Να πετάμε  τα κουκούτσια  από τα φρούτα στα χωράφια  για να γίνουν δέντρα.

Δεν θα μπορούσε άλλωστε η τάξη της Αγάπης  να μην δώσει αγάπη!

Τα συνθήματα  που αποφασίζουν να βάλουν στην αφίσα τους είναι:

ΔΩΣΤΕ ΑΓΑΠΗ ΣΤΗ ΓΗ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΣΩΣΤΕ ΤΗ ΓΗ




Δευτέρα 31 Μαΐου 2021

eTwinning "Let's play every day" - Μάρτιος - Απρίλιος -Μάιος

 Συνεχίζοντας  το έργο μας  ήρθε η ώρα  να εμπλέξουμε και τους γονείς σε αυτό. Τα παιδιά γίνονται "δημοσιογράφοι" και ζητάνε από τους γονείς  να ανατρέξουν στην παιδική τους ηλικία  και να θυμηθούν το αγαπημένο τους  παιχνίδι που έπαιζαν μικροί. Μπορείτε  να δείτε  στο παρακάτω βίντεο τα παιχνίδια που διάλεξαν. 


Στην διαδικτυακή μας τάξη είδαμε το παραμύθι "η μικρή γοργόνα" και συζητήσαμε για αυτό, ώστε να βρούμε την σωστή ερώτηση για το συνεργατικό παιχνίδι, που ετοιμάζουμε  με τις κάρτες των παραμυθιών. 


 

και να η δική μας κάρτα!



Μπορείτε να δείτε  όλες  τις κάρτες  όλων των σχολείων  εδώ

Παράλληλα  τα παιδιά παίζουν ηλεκτρονικά  παζλ με την γοργόνα  του παραμυθιού.


Επιστρέφοντας  στην τάξη  και μετά τις διακοπές του Πάσχα παίζουμε  το συνεργατικό μας παιχνίδι με τις κάρτες των παραμυθιών  και μας αρέσει πολύ.


Αλλά ήρθε και η ώρα να παίξουμε στην αυλή μας  τα παραδοσιακά παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς, μικροί.























Δευτέρα 10 Μαΐου 2021

Επιστροφή στην τάξη της Αγάπης

Επιτέλους επιστρέψαμε στην τάξη!!!    Τι κι αν φοράμε μάσκες; Τι κι αν πρέπει να εφαρμόζουμε προσεκτικά  τα μέτρα προφύλαξης;


Λες  και ήταν  η πρώτη μας μέρα!!! Μια μέρα  που όλοι την περιμέναμε  με μεγάλη ανυπομονησία!!! Μια μέρα γιορτής και χαράς  που βρισκόμαστε και πάλι όλοι μαζί μέσα στην γνώριμη και αγαπημένη  μας τάξη, στην τάξη της αγάπης!!! Πόση χαρά,  πόσα λαμπερά ματάκια,  πόσα χαμόγελα  κρυμμένα  πίσω από τις μάσκες, .... πόση αγάπη!!!! Καλωσορίζουμε ένα ένα τα παιδιά και όλα λες  και έχουν συνεννοηθεί από πριν , μπαίνουν στην τάξη  και πηγαίνουν προς  την αγαπημένη μας γωνιά, την παρεούλα. Περιμένουν να έρθουν όλοι οι φίλοι, να κλείσουν οι πόρτες και να καταθέσουν  εντυπώσεις  και συναισθήματα!

-Πώς περάσατε παιδιά τόσον καιρό που δεν ερχόμασταν 
 στο σχολείο;



Σάκης: Δεν θέλω να είμαι όλη μέρα στο σπίτι και να βλέπω παιδικά. Κουράστηκα  και θέλω να έρχομαι στο σχολείο να παίζω.

Γρηγόρης: Καλά πέρασα  αλλά  τα πέρασα και λίγο καλά, γιατί δεν  ερχόμουν στο σχολείο.

Θοδωρής: Χαίρομαι πολύ  που ήρθα στο σχολείο μας, Βαριόμουν  να κάνουμε μάθημα από τον υπολογιστή.

Αρμάντο: Και σε μένα δεν άρεσε   να κάνουμε  μάθημα  από τον υπολογιστή, γιατί δεν κάναμε τα ίδια  πράγματα, όπως εδώ στην παρεούλα μας.

Ασπασία: Τα πέρασα ωραία  και στο σπίτι, γιατί πηγαίναμε βόλτες με τη μαμά, όμως το σχολείο μου έλειψε πολύ και ήθελα να έρθω.

Γεσθημανή: Δεν μ' αρέσει να είμαι όλη μέρα στο σπίτι. Στο σχολείο περνάω τέλεια!  Εδώ θέλω να έρχομαι.

Βασιλική: Και γω πέρασα ωραία στο σπίτι, αλλά το σχολείο μου έλειψε πολύ και λυπόμουν  που δεν έπαιζα με τους φίλους μου.

Σταυρούλα: Βαρέθηκα να είμαι κλεισμένη στο σπίτι. Το σχολείο μου έλειψε πολύ. Χαίρομαι πολύ  που  ήρθαμε και πάλι στην τάξη μας.

Κατερίνα: Μου έλειψε το σχολείο και οι φίλοι μου.

Αναστασία: Το σχολείο μου αρέσει περισσότερο απ' όλα. Μου αρέσει να κάνω εργασίες και να παίζω  εδώ με τα παιχνίδια και τους  φίλους μου.

Ζώης: Δεν μ' αρέσει να είμαι όλο στο σπίτι. Μου έλειψε το σχολείο μας.

Χαρά: Στο σπίτι μου πέρασα καλά, αλλά έπαιζα όλη μέρα μόνο   με την κούνια  στην αυλή. Μου έλειψε πολύ το σχολείο και ήθελα πολύ να έρθω εδώ να παίξω.

Θεοδώρα: Στο σπίτι έβλεπα όλο παιδικά, Δεν έβγαινα έξω. Μου έλειψε το σχολείο και ανυπομονούσα  να έρθω.

Ελισάβετ: Αγαπώ πολύ το σχολείο, τις κυρίες, τα παιδιά  που είναι φίλοι μου. Χαίρομαι πολύ, που είμαστε πάλι όλοι εδώ στην τάξη μας.

Όλοι μαζί συνεχίζουμε, λοιπόν,  με μεγάλη χαρά και πάλι το ταξίδι μας στη γνώση, στη μάθηση, στο παιχνίδι, στις νέες εμπειρίες!!!



Η τάξη της Αγάπης προχωρά δυναμικά....

Μείνετε συντονισμένοι....