«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 
 Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Τίτλος: "Με τα παραμύθια οδηγό, στον ψηφιακό κόσμο θα διαβώ!!"

3ο Εργαστήριο

"Παραμύθια του παππού και της γιαγιάς..."





1η  Δραστηριότητα: "Με το μεγεθυντικό φακό στοιχεία σε πίνακες ζωγραφικής αναζητώ!!"

Ξεκινώντας στην ολομέλεια της τάξης παρατηρούμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής που έχουν θέμα παππούδες και γιαγιάδες  να διαβάζουν και να λένε παραμύθια στα παιδιά. 






Τα παιδιά με τη βοήθεια μεγεθυντικού φακού ψάχνουν  να εντοπίσουν όλα  τα χαρακτηριστικά  και τις ιδιαιτερότητες  σε κάθε πίνακα.









Μετά από αυτήν την ...."εξερεύνηση" λέμε  στα παιδιά  να σκεφτούν:


Καταγράφουμε τα όσα θυμούνται τα παιδιά  και  όλες αυτές τις λέξεις και τις σκέψεις  τις κλείνουμε σε ένα "Συννεφόλεξο"  



2η Δραστηριότητα: "Συνέντευξη από τον παππού ή τη γιαγιά"

Με αφορμή  τις σκέψεις της Αναστασίας  για  την ιστορία που της έλεγε η γιαγιά της, αποφασίζουμε  να  προσκαλέσουμε στην τάξη  την γιαγιά Ευτυχία  να μας πει αυτήν την ιστορία. 
Πρώτα απ' όλα αποφασίζουμε να ετοιμάσουμε  μία πρόσκληση. Τα παιδιά γράφουν, ζωγραφίζουν, κόβουν και κολλούν για να την ετοιμάσουν.










και έτοιμη  η πρόσκληση!


και το εσωτερικό της


Ετοιμάζουμε ερωτήσεις που θα κάνουν  τα παιδιά στην γιαγιά Ευτυχία


-Τι θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια; (Αναστασία)

-Είχες δικά σου παραμύθια; (Κατερίνα)

-Ποιος σου διάβαζε παραμύθια; (Γρηγόρης)

-Πότε διαβάζατε παραμύθια; (Χρήστος)


Και την ημέρα της επίσκεψης τα παιδιά παίρνουν  συνέντευξη  και η γιαγιά Ευτυχία  τους απαντά.




3η δραστηριότητα: "Παππού, γιαγιά πες μου ένα παραμύθι!!"

Και έτσι λοιπόν με αυτά και με τα άλλα η γιαγιά Ευτυχία μας λέει την ιστορία. Μία ιστορία πέρα ως πέρα αληθινή, που έζησε όταν ήταν και αυτήν παιδί.


Στη συνέχεια αποχαιρετώντας τη γιαγιά  τα παιδιά της δίνουν ως δώρο ένα μπλοκ με ζωγραφιές  και την χαιρετούν! 










Ευχαριστούμε πολύ γιαγιά Ευτυχία! 


Και επειδή  μας άρεσε πολύ η ιστορία με το γαΙδαράκο που τον λέγανε Γκριζούλη, τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία.







Και παίζουν  on line puzzle  με τον πρωταγωνιστή  τον Γκριζούλη.



Αλλά δεν σταματάμε εδώ.  Τα παιδιά σκέφτονται  να αναπαραστήσουν τη στιγμή που μία γιαγιά λέει στα εγγονάκια της παραμύθια και άλλα πολλά! 



Έτσι τελειώνει  και αυτό το εργαστήριο...

Μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω βίντεο όλη την παρουσίαση του εργαστηρίου αυτού, έτσι όπως την παρουσιάσαμε  στους συνεργάτες του etwinning  έργου μας.


Συνεχίζουμε για το επόμενο εργαστήριο....

Μείνετε συντονισμένοι....

Ξέρετε εσείς....



























































Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021

"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs

2ο εργαστήριο : "Παραμυθοκώδικες"



Ένα εργαστήριο γεμάτο παιχνίδια!!!


1η Δραστηριότητα: "Μες το χώρο περπατώ... ποια παράσταση θα δω;"

Στη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά παίζουν σε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με παραμύθια.  Έχουν πάρει ένα μαγικό εισιτήριο και με τον μεγεθυντικό φακό ψάχνουν να βρουν γιατί είναι μαγικό!!!Χωρίζονται σε ζευγάρια  Ο ένας είναι ο οδηγός  και ο άλλος το ρομπότ και κινούνται μπρος, πίσω, δεξιά και αριστερά στο σχηματισμένο πλέγμα.  Λύνουν γρίφους  και ξεκινούν  να βρουν την παραμυθοκαρτέλα, που κρύβει  στο εισιτήριό τους. Μόλις το βρουν κερδίζουν μία δωρεάν κουκλοθεατρική παράσταση!









2η δραστηριότητα: "Ο μυστικός κώδικας"

Τα  παιδιά ανακαλύπτουν το τίτλο ενός παραμυθιού μέσα  από έναν μυστικό κώδικα. Πρέπει να αντικαταστήσουν κάθε εικόνα με το σωστό γράμμα για να βρουν τον τίτλο ή τον ήρωα  του παραμυθιού.
















3η δραστηριότητα: "Παραμυθοδιαδρομές!"

Και αφού  κάναμε πολλές διαδρομές στο επιδαπέδιο πλέγμα μας, ήρθε η ώρα  να προγραμματίσουμε  το beebot  τη μελισσούλα - ρομποτάκι  μας να ακολουθήσει παραμυθοδιαδρομές αφού λύσουμε γρίφους  που δημιούργησαν κάποια σχολεία - συνεργάτες στο eTwinning έργο μας. Τα παιδιά με τη βοήθεια καρτών προσπαθούν να οδηγήσουν σωστά  τη "μελισσούλα". Κάποιες φορές δυσκολεύονται μα δεν απογοητεύονται. Μετράνε ξανά τα βήματα  και δίνουν νέες οδηγίες! Και άντε πάλι απ' την αρχή, μέχρι να φτάσουν στη λύση των γρίφων.







και προσπαθούμε να κάνουμε τις παραμυθοδιαδρομές  και στο χαρτί.



4η δραστηριότητα: "Εβδομάδα Κώδικα - Code week"

Συμμετέχουμε  στην Ευρωπαϊκή  Εβδομάδα Κώδικα, με την πρώτη μας δραστηριότητα  που δημιούργησαν με συνεργασία 2 σχολεία -συνεργάτες μας.








Από τη συμμετοχή μας αυτή πήραμε και πιστοποιητικό συμμετοχής!


Μπορείτε  να δείτε  και συνολικά  τις δράσεις  μας για αυτό το Εργαστήριο αν πατήσετε εδώ




Ένα εργαστήριο γεμάτο παιχνίδια λοιπόν, ολοκληρώθηκε! Συνεχίζουμε  τα επόμενα  με εκπλήξεις, παιχνίδια και άλλα πολλά!!!

Γιαυτό εσείς μείνετε συντονισμένοι....
Ξέρετε εσείς......





































Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας

Το σχολείο μας, το Νηπιαγωγείο Αντιφιλίππων, βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας μας και στα 2 έργα eTwinning που υλοποιήσαμε την περσινή χρονιά! Σε μια χρονιά ιδιαίτερα δύσκολη λόγω της πανδημίας, οι μικροί μας μαθητές εργάστηκαν με μεγάλο ενδιαφέρον και πολλή αγάπη στα έργα μας!!! Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας λοιπόν για το έργο "WORLD CHILDREN'S COUNCIL " αλλά και για το έργο “Let’s play every day” και αυτό σημαίνει ότι η εργασία των μαθητών και του σχολείου μας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο!!! Ευχαριστούμε τους μαθητές αλλά και τους γονείς, που στάθηκαν δίπλα μας!









"Κόκκινη κλωστή δεμένη. δεξιότητες γυρεύει" #SkillsLabs

Ξεκινάμε τα εργαστήρια Δεξιοτήτων έχοντας ως πρώτο το Σχέδιο Δράσης από το θεματικό κύκλο:
Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
και την υποενότητα: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
με τον τίτλο: « Με τα παραμύθια οδηγό στον ψηφιακό κόσμο θα διαβώ!»



1ο Εργαστήριο: «Το παραμύθι αρχίζει…»

1η Δραστηριότητα:
Ρουτίνες σκέψης

Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε με τα παιδιά για το τι πιστεύουν ότι είναι τα παραμύθια. Με βάση τις ρουτίνες σκέψης προσπαθούμε να ανιχνεύσουμε το τι γνωρίζουν τα παιδιά σχετικά με αυτά, αλλά και το τι θέλουν να μάθουν.

Όλες οι απαντήσεις τους καταγράφονται και ετοιμάζουμε το ιστόγραμμα.







2η Δραστηριότητα: Παιχνίδια γνωριμίας με την ομάδα!

Αμέσως μετά έρχεται στην τάξη και πάλι ο φίλος μας ο Μίμης 



 να μας πει ότι ο Δράκος ο κλεφτοπαραμυθάς
θέλει να παίξει με εμάς ένα παιχνίδι.



Τον παρακολουθούμε να μας μιλά:





Ήρθε η ώρα να βρουν τις παραμυθοκαρτέλες τα παιδιά, και να ξαναπάρουν πίσω τα παραμύθια τους.

Χωρίζονται σε ζευγάρια  και προσπαθούν να λύσουν τους γρίφους που έστειλε ο δράκος. 









3η Δραστηριότητα : Οργάνωση παραμυθοεπίσκεψης!

Στην ολομέλεια της τάξης συζητάμε  για το ποιος γράφει τα παραμύθια. Θα μπορούσαμε να καλέσουμε έναν στο σχολείο μας; Τι θα θέλαμε να τον ρωτήσουμε; 



 Στη δραστηριότητα αυτή συνεργαστήκαμε  με άλλα 10 σχολεία - συνεργάτες  στο έργο μας. Το 3ο και το 13ο Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου, το 1ο νηπιαγωγείο Ανωγείων, το Νηπιαγωγείο Μεσορόπης, το 1ο και το  4ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών,  το Νηπιαγωγείο Παραλίας Οφρυνίου, το 7ο Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς , και το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών. Όλοι μαζί ετοιμάσαμε μια όμορφη συνεργατική πρόσκληση με ερωτήσεις,  σκέψεις και ζωγραφιές για την κ.Δέσποινα Τζιάκη  Συγγραφέα   και Νηπιαγωγό του Νηπιαγωγείου Στερνών Χανίων! Την ευχαριστούμε πολύ και περιμένουμε με λαχτάρα να την απολαύσουμε έστω και διαδικτυακά!!!

Η παραμυθού  μας  η κυρία Δέσποινα, μας έστειλε να διαβάσουμε το παραμύθι  της: "Η πυγολαμπίδα στο βάζο" το οποίο είναι καταπληκτικό!


Πρώτα απ' όλα όμως  ο Μίμης  σύστησε στα παιδιά, την κυρία Δέσποινα.






και ετοιμάσαμε ερωτήσεις  που θέλουμε να της κάνουμε. Τις ερωτήσεις  αυτές τις βάλαμε σε ένα συνεργατικό έγγραφο  μαζί με τα άλλα σχολεία.

μαζί με τις ζωγραφιές μας  από το παραμύθι της, ως δώρο!



4η Δραστηριότητα: Ένας παραμυθάς στην τάξη μας!

Η  συγγραφέας  μας  ετοιμάζει ένα βίντεο για εμάς, και  όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία  και μας το στέλνει  μαζί με μία αποστολή - έκπληξη μαζί!! Μπορείτε  να δείτε  εδώ  τι  μας απάντησε   και ποια είναι η αποστολή μας!




Η αποστολή μας: 



Το Νηπιαγωγείο Στερνών, το Νηπιαγωγείο Ανωγείων, το 15ο Πατρών και εμείς, το Νηπιαγωγείο Αντιφιλίππων θα συνεργαστούμε,  για να γράψουμε ένα νέο παραμύθι με την κοκκινοσκουφίτσα!



Μπορείτε να δείτε  και συγκεντρωτικά  στο παρακάτω βίντεο όλες  τις δράσεις  του 1ου εργαστηρίου μας



Μέσα από το εργαστήριο αυτό προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα παραμύθια, πραγματοποιώντας ρουτίνες σκέψης, μέσα από το παιχνίδι με το δράκο να εισάγουμε το θέμα για να προκληθεί ενδιαφέρον στα παιδιά αλλά και να έρθουν σε επαφή με κάποιον συγγραφέα.