«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022

 Το όνομα μου είναι ξεχωριστό.

Με αφορμή τα παιχνίδια γνωριμίας που παίξαμε τις προηγούμενες μέρες ,όπου είπαμε το όνομα μας πολλές φορές και με τη διαπίστωση των παιδιών ότι όλοι έχουμε ένα όνομα ξεκινήσαμε το θέμα.

Στόχοι μας ήταν :

Να γνωρίσουν  οι μαθητές τη διαδικασία με την οποία αποκτάμε το όνομά μας.

Να κατανοήσουν ότι το όνομα είναι σημαντικό και δηλωτικό της ταυτότητάς μας.

Να συνειδητοποιήσουν ότι ο προφορικός λόγος μετατρέπεται σε γραπτό.

Να αναπτύξουν συμβάσεις του γραπτού λόγου.

Να αναγνωρίζουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους .

Να μάθουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους και τα ονόματα των συμμαθητών τους.

Να γράφουν το όνομα τους ,όπως  μπορούν.


Έτσι λοιπόν είδαμε φωτογραφίες από βαφτίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες.







Βρήκαμε το αρχικό του ονόματός μας ανάμεσα σε άλλα.





Βρήκαμε τα αρχικά γράμματα του ονόματος των συμμαθητών μας.







 Στολίσαμε αρχικό με χαρτάκια κομμένα με το χέρι, με σχέδια κομμένα με φιγουροκόπτες.






Ανακαλύψαμε το αρχικό μας μέσα σε μια γραμματοσαλάτα...



Κατασκευάσαμε βραχιολάκια με το αρχικό μας  γράμμα



Γράψαμε το όνομα όπως μπορούμε σε χαρτί 



Γράψαμε το όνομα πάνω σε πλαστελίνη



Σχηματίσαμε γράμματα από το όνομα με τουβλάκια










Τοποθετήσαμε τα γράμματα στη σειρά και φτιάξαμε το κολλάζ του ονόματός μας.


Το χρωματίσαμε με δακτυλομπογιές 






Με το όνομα για διαβατήριο απέκτησε ο καθένας το δικό του χώρο και έμαθε να τον αναγνωρίζει.








Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

 Οργάνωση παντού!!!!

Μετά τις πρώτες μέρες της γνωριμίας ήρθε ο καιρός να μπούμε σε τάξη...

Ο Αρκούδος Πολύχρωμος μας επισκέφτηκε 

και αφού συστήθηκε μαζί μας, αφηγήθηκε τις εμπειρίες του από όσα είδε και όσα άκουσε σε άλλα νηπιαγωγεία: παιδιά που μάλωναν. παιχνίδια σκορπισμένα παντού, φωνές και τσιρίδες.... Ήταν πολύ στεναχωρημένος ...

Τέθηκε λοιπόν το ερώτημα : Εμείς τι θα κάνουμε; Θα επιτρέψουμε να συμβεί αυτό και στη δική μας τάξη; Η απάντηση ήταν ΟΧΙ . Αποφασίσαμε να οργανωθούμε .

Πρώτα από όλα βάλαμε τους κανόνες και υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης με το δακτυλικό μας αποτύπωμα.




Για να θυμόμαστε καλύτερα τoυς  πιο σημαντικoυς, τους ζωγραφίσαμε και  αναζητήσαμε εικόνες από το internet για να  τους   οπτικοποιήσουμε. 



Με κλήρωση δημιουργήσαμε τις ομάδες υπηρεσίας .




Ο Τσίπης μας έφερε το ημερολόγιο . 




Και για να είμαστε σίγουροι ,ότι  οι φωνές μας δεν είναι πολύ δυνατές επιλέξαμε την κυρία Μόνα Λίζα για να τις ελέγχει


Τώρα είμαστε έτοιμοι!!!!


 



Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022



Πρώτη βδομάδα στο σχολείο

Η νέα σχολική χρονιά άρχισε . Ετοιμάσαμε την τάξη μας 



και υποδεχτήκαμε τους μαθητές μας με δωράκια.












 Με σκοπό να γνωριστούμε μεταξύ μας και να εξοικειωθούμε με το νέο μας σχολείο εφαρμόσαμε το πρόγραμμα "Ας γνωριστούμε...".

Στόχοι μας ήταν 

  • Να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους και με τις νηπιαγωγούς.
  • Να γνωρίσουν το χώρο του σχολείου.
  • Να μάθουν να κινούνται άνετα σε αυτόν.
  • Να γνωρίσουν τα παιχνίδια και τις γωνιές.
  • Να θέσουν τους πρώτους κανόνες για την εύρυθμη λειτουργία της τάξης.
Κάναμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας :
 Ποιο είναι το όνομα  μου ; Ας συστηθούμε
 Ποιος πήρε το μπαλόνι;
 Ποιο παιδί λείπει;
 Ποιος κάθεται δίπλα μου;
 Τραγουδήσαμε τα ονόματά μας .
 Κάναμε μια παρουσίαση του εαυτού μας . 
Κινηθήκαμε στο χώρο ελεύθερα και οργανωμένα.
Ξεναγηθήκαμε σε όλους τους χώρους του σχολείου μέσα και έξω.
Παίξαμε στις γωνιές .
























Ζωγραφίσαμε τις αναμνήσεις μας από το καλοκαίρι.






















 Κάναμε την πρώτη μας ομαδική εργασία, βάζοντας τα θεμέλια της συνεργασίας
















Και ο βατραχάκος ο Παντελής μας διηγήθηκε τη δική του εμπειρία από τις πρώτες του μέρες στο σχολείο. 




















Στη συνέχεια ο Βατραχάκος "ζωντάνεψε" από τα παιδιά













Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022

Αποχαιρετισμός

 Η Παραμυθοχώρα αποχαιρετά σήμερα 
τους μικρούς πρωταγωνιστές της!


Το ταξίδι στην Παραμυθοχώρα σήμερα ολοκληρώνεται.
 Ευχόμαστε ολόψυχα στα παιδιά που σήμερα αποφοιτούν από το Νηπιαγωγείο  να έχουν Καλή Πρόοδο και 
να στοχεύουν πάντα ψηλά πέρα και πιο πάνω 
από το ουράνιο τόξο!!!


"Άλωστε ξέρουμε καλά  ότι όσα πραγματικά πρέπει να ξέρετε για το πώς να ζείτε, τι να κάνετε και πώς να είστε, τα μάθατε  στο Νηπιαγωγείο.
 Η σοφία δε βρίσκεται  στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. 

Αυτά είναι τα πράγματα που μάθατε:
  • Να μοιράζεσαι τα πάντα.   
  • Να παίζεις τίμια.
  • Να μη χτυπάς τους άλλους.
  • Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.
  • Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.
  • Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.
  • Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.
  • Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.
  • Να κοκκινίζεις.
  • Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.
  • Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.
  • Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.
  • Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.
  • Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.
  • Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.
  • Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ όλες: τη λέξη ΚΟΙΤΑ.
  • Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή"
(Απόσπασμα  από το βιβλίο «Όσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο»  του  Robert Fulghum)

Αντίο λοιπόν  αγαπημένα μας παιδιά!!!


Αντίο στην "Παραμυθοχώρα"


Αντίο και από εμένα στο αγαπημένο Νηπιαγωγείο....