«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2022

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ, ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ, ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ.......

Το ταξίδι συνεχίζεται στον κόσμο των συναισθημάτων. 

Το Πρόγραμμα είχε στόχους να γνωρίσουν τα παιδιά τα συναισθήματα, να τα αναγνωρίζουν , να μάθουν τρόπους για τη διαχείρισή τους και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.

Οι δραστηριότητές μας:

Ξεκινήσαμε με το μύθο της Περσεφόνης. Διαβάσαμε το μύθο και τον παρακολουθήσαμε σε βίντεο στο Youtube.



Κάναμε το χάρτη της ιστορίας και συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων ,ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από την ιστορία.




Παρατηρήσαμε εικόνες ανθρώπων . Τις περιγράψαμε και προσπαθήσαμε να "μαντέψουμε" πως αισθάνονται από την έκφρασή τους. Καταγράψαμε τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη "συναισθήματα".



Μιλήσαμε για τη χαρά ,τη λύπη, το θυμό , το φόβο , την αγάπη ,τη ντροπή, την έκπληξη , την περιέργεια, τη βαρεμάρα, την αηδία. 




Είπαμε τι μας κάνει χαρούμενους ,λυπημένους ,τι μας θυμώνει, τι φοβόμαστε, τι και ποιους αγαπάμε, πότε ντρεπόμαστε ,τι μας αηδιάζει.


Διαβάσαμε τα  βιβλία "Θυμώνω" , "Φοβάμαι" ,"Λυπάμαι". Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τα συναισθήματα.










Μάθαμε πως να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας. Τι να κάνουμε όταν είμαστε θυμωμένοι ,όταν φοβόμαστε, όταν λυπόμαστε ,όταν ντρεπόμαστε.



Ζωγραφίσαμε το πρόσωπό μας θυμωμένο, λυπημένο χαρούμενο.










Αποτυπώσαμε με χρώματα τι μας φοβίζει.









Κατασκευάσαμε το δράκο που τρώει το φόβο ,την κούκλα της χαράς και της λύπης.








Φτιάξαμε τη βροχή των συναισθημάτων.






Βρήκαμε e moji που αναπαριστούν συναισθήματα. Τα κόψαμε και τα διαχωρίσαμε σε ευχάριστα και δυσάρεστα.






Τα συναισθήματα έγιναν μπαλόνια και τους δώσαμε χρώμα.






Αν τα συναισθήματα ήταν φαγητό......



Με την ιστορία του κυρίου Προκόπη  μάθαμε για τις γλυκιές λεξούλες που μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα όταν τις ακούμε. Οι λέξεις έγιναν καραμέλες και μπήκαν σε ένα βάζο.



Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων μιλήσαμε για την ενσυναίσθηση. Είδαμε εικόνες ζώων που έχουν φροντίδα και ζώων που δεν έχουν . Παρατηρήσαμε την έκφρασή τους.








 Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι και τα ζώα αισθάνονται όπως και οι άνθρωποι. Μπήκαμε στη θέση των κακοποιημένων ζώων . Είναι ευχάριστη η ζωή τους; Γιατί; Τι μπορούμε να κάνουμε για να αλλάξει αυτό; Ισχύει το ίδιο και με τους ανθρώπους; Το δικό μας ζωάκι είναι πάντα χαρούμενο.






Τέλος σειρά πήρε το beebot. Στην επιτραπέζια πίστα τοποθετήσαμε καρτέλες που απεικονίζουν συναισθήματα και κατευθύναμε τη μελισσούλα . Διασκεδάσαμε με την ψυχή μας!!!!!
















Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2022

 Ψάξε ψάξε να με βρεις!!!! Code Week 2022

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.(Europe Code Week).



Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον Προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό  προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό  και ενδιαφέροντα τρόπο.





Η δραστηριότητά μας :

Τα ονόματα μπερδεύτηκαν . Η κατάσταση επείγει. Ευτυχώς ο Μποτ το ρομπότ εμφανίζεται και τα παιδιά με διάφορες εντολές τον οδηγούν μέσα στην πίστα να βρει το Αρχικό γράμμα του κάθε ονόματος.

Για τη δραστηριότητα κατασκευάσαμε την πίστα και το καπέλο του ρομπότ.





Έπειτα τα παιδιά έγιναν προγραμματιστές και ρομπότ .



Για τη συμμετοχή πήραμε και το πιστοποιητικό μας








Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ω

 τρόπο.

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022

 Το όνομα μου είναι ξεχωριστό.

Με αφορμή τα παιχνίδια γνωριμίας που παίξαμε τις προηγούμενες μέρες ,όπου είπαμε το όνομα μας πολλές φορές και με τη διαπίστωση των παιδιών ότι όλοι έχουμε ένα όνομα ξεκινήσαμε το θέμα.

Στόχοι μας ήταν :

Να γνωρίσουν  οι μαθητές τη διαδικασία με την οποία αποκτάμε το όνομά μας.

Να κατανοήσουν ότι το όνομα είναι σημαντικό και δηλωτικό της ταυτότητάς μας.

Να συνειδητοποιήσουν ότι ο προφορικός λόγος μετατρέπεται σε γραπτό.

Να αναπτύξουν συμβάσεις του γραπτού λόγου.

Να αναγνωρίζουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους .

Να μάθουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους και τα ονόματα των συμμαθητών τους.

Να γράφουν το όνομα τους ,όπως  μπορούν.


Έτσι λοιπόν είδαμε φωτογραφίες από βαφτίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες.







Βρήκαμε το αρχικό του ονόματός μας ανάμεσα σε άλλα.





Βρήκαμε τα αρχικά γράμματα του ονόματος των συμμαθητών μας.







 Στολίσαμε αρχικό με χαρτάκια κομμένα με το χέρι, με σχέδια κομμένα με φιγουροκόπτες.






Ανακαλύψαμε το αρχικό μας μέσα σε μια γραμματοσαλάτα...



Κατασκευάσαμε βραχιολάκια με το αρχικό μας  γράμμα



Γράψαμε το όνομα όπως μπορούμε σε χαρτί 



Γράψαμε το όνομα πάνω σε πλαστελίνη



Σχηματίσαμε γράμματα από το όνομα με τουβλάκια










Τοποθετήσαμε τα γράμματα στη σειρά και φτιάξαμε το κολλάζ του ονόματός μας.


Το χρωματίσαμε με δακτυλομπογιές 






Με το όνομα για διαβατήριο απέκτησε ο καθένας το δικό του χώρο και έμαθε να τον αναγνωρίζει.








Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

 Οργάνωση παντού!!!!

Μετά τις πρώτες μέρες της γνωριμίας ήρθε ο καιρός να μπούμε σε τάξη...

Ο Αρκούδος Πολύχρωμος μας επισκέφτηκε 

και αφού συστήθηκε μαζί μας, αφηγήθηκε τις εμπειρίες του από όσα είδε και όσα άκουσε σε άλλα νηπιαγωγεία: παιδιά που μάλωναν. παιχνίδια σκορπισμένα παντού, φωνές και τσιρίδες.... Ήταν πολύ στεναχωρημένος ...

Τέθηκε λοιπόν το ερώτημα : Εμείς τι θα κάνουμε; Θα επιτρέψουμε να συμβεί αυτό και στη δική μας τάξη; Η απάντηση ήταν ΟΧΙ . Αποφασίσαμε να οργανωθούμε .

Πρώτα από όλα βάλαμε τους κανόνες και υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης με το δακτυλικό μας αποτύπωμα.




Για να θυμόμαστε καλύτερα τoυς  πιο σημαντικoυς, τους ζωγραφίσαμε και  αναζητήσαμε εικόνες από το internet για να  τους   οπτικοποιήσουμε. 



Με κλήρωση δημιουργήσαμε τις ομάδες υπηρεσίας .




Ο Τσίπης μας έφερε το ημερολόγιο . 




Και για να είμαστε σίγουροι ,ότι  οι φωνές μας δεν είναι πολύ δυνατές επιλέξαμε την κυρία Μόνα Λίζα για να τις ελέγχει


Τώρα είμαστε έτοιμοι!!!!