«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023

                                   ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

               ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 

     ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ  Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

                   Τίτλος : Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά

Σκοπό του προγράμματος αποτελεί οι μαθητές/μαθήτριες να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, η οποία αποτελεί σημαντική πτυχή της πολιτιστικής ταυτότητας ενός τόπου. Μέσα σε ένα πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον, οι μαθητές/μαθήτριες καλύπτουν στόχους γνωστικούς, συναισθηματικούς, ψυχοκινητικούς, κοινωνικούς, επιστημονικούς, αισθητικούς και περιβαλλοντικούς. Εισάγονται στην έννοια της βιωσιμότητας και ορίζουν το ανθρωπογενές περιβάλλον, διακρίνουν τη σχέση ανθρώπων και κοινωνικού περιβάλλοντος και τη σχέση των ανθρώπινων κατασκευών με τη φύση, μέσω της ιστορίας, της γεωγραφίας, των οικονομικών και πολιτικών επιστημών. 

(Πηγή Ι.Ε.Π. βιβλιοθήκη Εργαστηρίων Δεξιοτήτων)

1ο Εργαστήριο Η Χώρα μου.

Τοποθετήθηκαν χάρτες της Ελλάδας πολιτικοί και γεωφυσικοί. Τα παιδιά παρατήρησαν τους χάρτες και βρήκαν ομοιότητες και διαφορές (το σχήμα της χώρας παραμένει το ίδιο, ωστόσο η μορφή του είναι διαφορετική).



κατόπι προσπαθήσαμε να βρούμε για ποιο λόγο χρησιμοποιούμε τους χάρτες  και καταγράψαμε τις απαντήσεις.



Όλοι συμφώνησαν ότι ο χάρτης μας δίνει οδηγίες και μας βοηθά να βρούμε κάτι.

Φτιάξαμε χάρτες της τάξης και με τη βοήθειά τους προσπάθησαν να βρουν "κρυμμένους θησαυρούς ".







Ζωγράφισαν το χάρτη της χώρας μας και έγραψαν το όνομά της.





2ο Εργαστήριο Ο Τόπος μου

Εντοπίσαμε στο χάρτη της Ελλάδας σε ποιο σημείο ακριβώς βρίσκεται το χωριό μας.




Πως ονομάζεται ο νομός μας , πως ονομάζεται το χωριό μας.

Ζωγραφίσαμε το νομό μας και γράψαμε το όνομά του.





3ο Εργαστήριο  Αρχαία Ελλάδα

Πήγαμε ταξίδι στο παρελθόν. Είδαμε εικόνες από την Αρχαία Ελλάδα.



Πως ήταν τα σπίτια , πως τα έχτιζαν, πως ήταν η ζωή των ανθρώπων.

Ζωγράφισαν αγγεία .



Με τη εφαρμογή jingsaw δημιουργήσαμε ένα παζλ με θέμα αμφορείς



4ο Εργαστήριο Παραδοσιακές κατοικίες.

Μέσα από παλιές φωτογραφίες δόθηκε η αφορμή να συζητήσουμε για τη ζωή στα παλιά χρόνια. 



Ζωγραφίσαμε μια παραδοσιακή κατοικία 





παίξαμε στην αυλή παιχνίδι " Η ζωή τα παλιά χρόνια".



5ο Εργαστήριο Σύγχρονες κατοικίες

Περιγράψαμε τα δικά μας σπίτια. Ποιες διαφορές έχουν με τα παλιά σπίτια; 

Τι πρέπει να περιλαμβάνει μια σύγχρονη κατοικία για να είναι φιλική στο περιβάλλον.

Ηλεκτρικές συσκευές χαμηλής ενεργειακή κατανάλωσης



Λάμπες εξοικονόμησης .



Μεγάλα παράθυρα για περισσότερο φυσικό φως και ειδικά κουφώματα για ζέστη το χειμώνα και δροσιά το καλοκαίρι



6ο Εργαστήριο Η ιδανική μου πόλη

Τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν τι θα ήθελαν να έχει ο τόπος που ζουν για να είναι η ζωή μας καλύτερη. Αφού συζήτησαν και είπαν ο καθένας τι θεωρεί απαραίτητο ζωγράφισαν την ιδανική πόλη.




Στο τέλος αξιολόγησαν το πρόγραμμα 








Πέμπτη 15 Ιουνίου 2023

                       

                                         ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

                                     ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

                                  Steam.......................και η γη γυρίζει


Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει...» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο. 

 1ο  εργαστήριο: Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις

 Ξεκινάμε  με δραστηριότητα γνωριμίας τόσο μεταξύ της ομάδας όσο και με το υπο διερεύνηση θέμα με σκοπό την πρόκληση ενδιαφέροντος και τη δημιουργία τόσο εξωτερικών όσο και εσωτερικών κινήτρων και τη συναισθηματική ικανοποίηση.

Εικόνες με πλανήτες και ένας χάρτης με το ηλιακό σύστημα. Συζήτηση και ανίχνευση της προϋπάρχουσας γνώσης.


Ζωγράφισαν το διάστημα .



Κολλάζ με το ηλιακό σύστημα


2ο Εργαστήριο : Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;

Η θέση των πλανητών σε σχέση με τον ήλιο και οι τροχιές στις οποίες κινούνται. Ταχύτητα των πλανητών.

Τα παιδιά έγιναν ήλιος και πλανήτες και κινήθηκαν στο χώρο.



Ζωγράφισαν τους πλανήτες και τις τροχιές τους.




Παιχνίδι μνήμης με καρτέλες .Βρες τους ίδιους πλανήτες.






Παζλ μέσω της εφαρμογής jingsaw με θέμα το διάστημα

3o Εργαστήριο : Ταξίδι στο διάστημα .

Είδαμε πως εξελίχθηκαν τα διαστημόπλοια.



Παρακολουθήσαμε βίντεο με εκτοξεύσεις διαστημοπλοίων.

Μάθαμε να μετράμε αντίστροφα .






Η καθημερινότητα των αστροναυτών στο διάστημα. Πως είναι η ζωή τους, πως κοιμούνται, γιατί "πετάνε;"

Περπατήσαμε σαν τους αστροναύτες.






Με αφορμή το τελευταίο μιλήσαμε για τη βαρύτητα. Είπαμε την ιστορία του Νεύτωνα με το μήλο.





Για να επιβεβαιώσουμε τη θεωρία του Νεύτωνα πειραματιστήκαμε ρίχνοντας αντικείμενα από ψηλά.

Όλα πέφτουν άλλα γρηγορότερα, άλλα αργότερα. Δημιουργήσαμε ένα πίνακα και καταγράψαμε ποια πέφτουν γρήγορα και ποια αργά.

                                              



Ζωγραφίσαμε τι είδε ο αστροναύτης στο ταξίδι του.






Φτιάξαμε  διαστημόπλοια με χαρτόνι .

                                        

Με χαρτόκουτες κατασκευάσαμε ένα μεγάλο διαστημόπλοιο και αρχίσαμε τα δικά μας ταξίδια. 




4o Εργαστήριο:  Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας...

Είδαμε βίντεο για τον ήλιο στο Youtube.

Συζητήσαμε για όσα είδαμε.

Κάναμε κολλάζ με τον ήλιο.



Άσκηση με pixel

                                        

                                                   

                                                   

                                                     

Ακούσαμε το τραγούδι "Η γειτονιά του Ήλιου".

Μάθαμε αινίγματα για τον ήλιο.




Στη συνέχεια πήγαμε στη μυθολογία και μάθαμε για το Φαέθωνα το γιο του Ήλιου.

Διαβάσαμε την ιστορία .

                                          

Την είδαμε και σε ταινία .                           

Χωρίσαμε την ιστορία σε εικόνες τις ανακατέψαμε και ζητήσαμε από τα παιδιά να τις βάλουν στη σειρά και να αναδιηγηθούν το μύθο.

                                            

                                                       

                                                        

Παίξαμε με το όνομα του 

 



Τον ζωγραφίσαμε πάνω στο άρμα του ήλιου.



Ο ήλιος όμως μπορεί να είναι φίλος και εχθρός.....

Με εικόνες αναφερθήκαμε στα οφέλη αλλά και στις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει ο ήλιος.



Τα παιδιά ζωγράφισαν τα καλά και τα άσχημα που μας δίνει.



5o Εργαστήριο :Πλανήτης ΓΗ

Γνωρίσαμε τη μορφολογία του πλανήτη μας μέσα και έξω.

Δώσαμε έμφαση στα Ηφαίστεια.



Είδαμε βιντεάκια στο youtube με εκρήξεις ηφαιστείων .

Βάλαμε στη σειρά εικόνες που που αναπαριστούν τα στάδια μιας έκρηξης.


Δημιουργήσαμε τη δική μας έκρηξη.




Ζωγραφίσαμε ηφαίστεια.

                                         

6o Εργαστήριο :Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;

Μάθαμε πως γίνεται η εναλλαγή μέρας -νύχτας.

Τι κάνουμε τη μέρα - τι κάνουμε τη νύχτα



7o Εργαστήριο :Εποχές όμορφες κόρες του χρόνου.

Γνωρίσαμε τις τέσσερις εποχές του χρόνου.

Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής.

Μάθαμε για τη διαδοχή των εποχών και με εικόνες την αναπαραστήσαμε.





Ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή.

                                       

Φτιάξαμε το ρολόι των εποχών

                                       

Με το beebot παίξαμε παιχνίδια προγραμματισμού.

Βρίσκοντας την απάντηση σε αινίγματα το κατευθύναμε στη σωστή εποχή.






Τελειώνοντας το πρόγραμμα τα παιδιά αξιολόγησαν τα εργαστήρια και τα όσα έμαθαν