«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Translate

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΟΥ ΨΑΝΧΝΩ ΝΑ ΒΡΩ ... ΤΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΥΝΗΓΩ

 Το  νηπιαγωγείο μας παίρνει μέρος φέτος στην εβδομάδα προγραμματισμού 

                                  code week 2025-2026 

με τη δράση 

Το αρχικό μου ψάχνω να βρω .... τα ζωάκια κυνηγώ.....


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Στην αρχή της δραστηριότητας δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες με αρχικά γράμματα που τα κρατάνε ζωάκια και τους ζητάμε να αναγνωρίσουν τα δικά τους...


Στη συνέχεια τα ζωάκια μας κλέβουν τα αρχικά μας και τρέχουν τα κρυφτούν στο δάσος....
Και τώρα τι θα κάνουμε..... πως θα τα βρούμε μέσα στο δάσος χωρίς να χαθούμε....

Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και το ένα στον ρόλο του/ της οδηγού βοηθάει το /τη φίλο/η  του να βρει το αρχικό του ονόματος του/της εκεί που το έχουν κρύψει "τα πονηρά ζωάκια -φιλαράκια μας"


Στη συνέχεια ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία και με τη μελισσούλα ΒΕΕ -ΒΟΤ εισάγοντας τους μαθητές στην ακολουθία οδηγιών με τη χρήση εξοπλισμού.. 
 H μελισσούλα bee-bot γίνεται κάθε φορά ο/η μικρός/η εξερευνητής/τρια προγραμματίζεται να βρει το αρχικό του/της και να κατευθυνθεί προς το αυτό χωρίς να χαθεί ανάμεσα στα άλλα ζωάκια του δάσους!!






Η συμμετοχή με τη δράση μας εδώ 










Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025

Μικροί Ζωγράφοι Έτοιμοι για δράση VOL 1

 Ο καιρός έχει αρχίσει να αλλάζει...και οι πρώτες ψιχάλες της βροχής έκαναν την εμφάνιση τους.... και η ερώτηση όλων των παιδιών.... τώρα θα βγει το ουράνιο τόξο;;;; 

Με αφορμή λοιπόν την συζήτηση μας αυτή ασχοληθήκαμε με το "Παραμύθι με τα χρώματα" του Αλέξη Κυριτσόπουλου 


Το ουράνιο τόξο έφυγε, γιατί δεν του έδιναν σημασία. Και πήρε κι όλα τα χρώματα μαζί του. Κι όλα έγιναν άσπρα, γκρίζα και μαύρα. Τρία παιδιά ξεκίνησαν να το βρουν και να το φέρουν πίσω. Θα τα καταφέρουν; [Απόσπασμα από κείμενο παρουσίασης εκδότη ή έκδοσης]

Βοηθήσαμε και εμείς την παρέα των φίλων να φέρουν πίσω το ουράνιο τόξο... και είδαμε και εμείς τα όμορφα και φωτεινά του χρώματα...








Μα πως υπάρχουν τόσα πολλά χρώματα και πως δημιουργούνται.....

Στη συνέχεια λοιπόν είδαμε απο που προέρχονται τα χρώματα του ουράνιου τόξου και τα χρώματα που βλέπουμε γύρω μας.... μάθαμε για τα δευτερεύοντα χρώματα (intermediate colors) που αποτελούνται από το πορτοκαλί, το πράσινο και το βιολετί. Κάθε ένα από αυτά τα χρώματα δημιουργείται συνδυάζοντας δύο από τα βασικά χρώματα (primary colors)




                                         


Ας το δοκιμάσουμε και εμείς.....

Έτσι, το κόκκινο και το κίτρινο δημιουργούν το πορτοκαλί,

 το μπλε και το κόκκινο δημιουργούν το βιολετί, 



ενώ το μπλε και το κίτρινο δημιουργούν το πράσινο..


                               

Ετοιμάσαμε τις παλέτες μας..... και ήρθε η ώρα να γίνουμε μεγάλοι ζωγράφοι και εμείς.....






ΑΑΑΑΑ μιλήσαμε και για έναν απο τους πιο σπουδαίους """ συναδέλφους μας""" , έναν απο τους πιο διάσημους ζωγράφους... το PABLO PICASSO

Μιλήσαμε για τη ζωή και τα έργα και είδαμε πως χρησιμοποιούσε τα χρώματα σε κάθε περίοδο του καλλιτεχνικού του έργου...


Αφού είδαμε μερικά από τα πιο σπουδαία έργα του αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και τα δικά μας έργα χρησιμοποιώντας τα βασικά και τα δευτερεύοντα χρώματα....





























Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025

Ο ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ....

 Πρώτες μέρες στο σχολείο μας και τη τάξη μας επισκέφθηκε ένας νέος φίλος... 

Ο λύκος Ζαχαρίας 

ένας λύκος που ονειρεύεται να πάει στο σχολείο.

Ένα σχολείο με θρανία, πίνακα, τετράδια! 

Ένα σχολείο;

Οι φίλοι του δεν είναι ενθουσιασμένοι με την ιδέα…

Αλλά όταν ο λύκος Ζαχαρίας σκεφτεί κάτι, τίποτα δεν τον σταματά!


Έτσι επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας να δει πως είναι ένα σχολείο, τι πράγματα έχει, με τι παίζουν τα παιδιά εδώ.... 

αλλά και να μας πει την δική του ιστορία... και το δικό του ονειρεμένο σχολείο...



τον βοηθήσαμε και εμείς να φέρει στο σχολείο όσα πράγματα θα του χρειαστούν...



Φτιάξαμε και το δικό μας σχολείο.... έτσι όπως το ονειρευόμαστε....

 





και του είχαμε μια μεγάλη έκπληξη .... τον πήραμε και στην αυλή μαζί μας να του δείξουμε την αυλή μας και τα παιχνίδια που παίζουμε όλοι μαζί.....









Σάββατο 31 Μαΐου 2025

 Δράσεις Ενεργού πολίτη

"Νοιαζόμαστε για τα ζώα -Φροντίζουμε τα αδέσποτα"

Σκοπός της δράσης ήταν  η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν στα αδέσποτα ζώα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες να  ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων. Παράλληλα καλλιεργήθηκε η ευαισθητοποίηση απέναντι σε όλα τα ζώα και η ανάγκη για την φροντίδα τους.

Στόχοι: 

  • να αναγνωρίζουν τα αδέσποτα ζώα, άτομα και φορείς που τα υποστηρίζουν,
  • να προβληματίζονται για τους λόγους για τους οποίους ζώα βρίσκονται στους δρόμους,
  • να αναζητούν τρόπους προστασίας και υποστήριξης των αδέσποτων ζώων,
  • να οργανώνουν δράσεις για την υιοθεσία αδέσποτων ζώων και να φροντίζουν τα ζώα που βρίσκονται γύρω τους.

Αφόρμηση δόθηκε με το παραμύθι "Ξουτ"



Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες δηλώσαν  αν έχουν στο σπίτι κάποιο ζώο συντροφιάς (π.χ. σκύλο, γάτα, ψάρι, καναρίνι). Μας ενημέρωσαν  πώς απέκτησαν αυτό το ζώο και πώς το φροντίζουν. 
Συζήτησαν  τις δικές τους εμπειρίες από ζώα αδέσποτα. Επιχείρησαν  να δώσουν έναν ορισμό τι σημαίνει αδέσποτο ζώο. Συναποφάσισαν  τι θα ήθελαν περισσότερο να μάθουν και σε τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να εμπλακούν σχετικές με τα αδέσποτα ζώα.
Αναζήτησαν πληροφορίες για τα αδέσποτα από διάφορους φορείς.
https://hellenicanimalwelfare.org/

Συζήτησαν  για τους λόγους που υπάρχουν αδέσποτα ζώα στη γειτονιά. Κατέγραψαν τους λόγους και αναζήτησαν  τρόπους πρόληψης προκειμένου να μην καταλήγουν ζώα συντροφιάς αδέσποτα (π.χ. τσιπ, κολλάρο με ταυτότητα).

Οι μαθητές/τριες διαπιστώσαν ότι τα αδέσποτα δεν έχουν ποιότητα ζωής.



 Προβληματίστηκαν και αναζήτησαν τρόπους υποστήριξης των αδέσποτων (π.χ. ποτίστρες με νερό και ταΐστρες με φαγητό).

Αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση για τα αδέσποτα του χωριού μας. Πολλά από αυτά περνούν έξω από το νηπιαγωγείο και κάνουν βόλτες στην αυλή.

Μετά από συζήτηση καταλήξαμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε προσφέροντας στα ζώα φαγητό και νερό.

Ζητήσαμε τη συνδρομή των γονιών και συγκεντρώσαμε τροφές για ζώα.



Τα παιδιά ανέλαβαν δράση και κατασκεύασαν ταΐστρες για τα πουλιά .



 βρήκαν σκεύη κατάλληλα για την τοποθέτηση τροφής και νερού.

Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή και πρότειναν σημεία που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν οι ταΐστρες και οι ποτίστρες.


Όταν όλα ήταν έτοιμα υλοποιήσαμε τη δράση.

 Γεμίσαμε τις ταΐστρες με φαγητό , τις ποτίστρες με νερό και τα τοποθετήσαμε σε διάφορα σημεία της αυλής.















Ζωγράφισαν τι θέλουν τα ζώα για να είναι ευτυχισμένα.






Για τη διάχυση της δράσης οι μαθητές /τριες κατασκεύασαν αφίσα με φιλοζωικό μήνυμα.    





 Η αφίσα τοποθετήθηκε στην είσοδο του σχολείου για να τη βλέπουν όλοι.