«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Translate

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025

Οι φίλοι μας τα ζώα επισκέπτονται το νηπιαγωγείο μας

 Τη Τρίτη 14 Οκτωβρίου είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας το Φιλοζωικό Σύλλογο του Δήμου Παγγαίου "ΝΩΕ".


Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ζώων με στόχο μέσα απο τις δράσεις τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν απο κοντά τα ζωάκια, να μάθουν τις ανάγκες τους και να κατανοήσουν την αξία της φιλοζωίας, φροντίδας και Υιοθεσίας.

Ο υπεύθυνος του Συλλόγου μας μίλησε για το έργο που πράττουν, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και μας έδωσε πολύτιμες συμβουλές για να μπορούμε να συνυπάρχουμε αρμονικά ζώα και άνθρωποι!!

Στη συνέχεια μας γνώρισε μερικούς νέους φίλους... 

που έφερε μαζί του...


τους γνωρίσαμε, τους χαϊδέψαμε, παίξαμε μαζί τους και μάθαμε πολύτιμες πληροφορίες για τη ζωή τους...

Ελάτε να σας δείξουμε τους φίλους μας...











Ευχαριστούμε θερμά το Φιλοζωικό Σύλλογο ΝΩΕ και τον υπεύθυνο κύριο Χρήστο Παλληκαρά για αυτή τη ξεχωριστή εμπειρία!!



15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΛΕΥΚΟΥ ΜΠΑΣΤΟΥΝΙΟΥ

 













15 Οκτώβρη.... μια μέρα με ιδιαίτερη σημασία

 έχει ορισθεί διεθνώς ως η ημέρα εορτασμού του

«Λευκού Μπαστουνιού»

Η μέρα αποτελεί μια ευκαιρία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινωνίας στην προσπάθεια των ατόμων με προβλήματα όρασης για μια πιο ανεξάρτητη διαβίωση, αλλά και ανάδειξης των εμποδίων που συναντά στην καθημερινότητα του ένα άτομο με αναπηρία όρασης.

Ξεκινήσαμε παρακολουθώντας ένα εξαιρετικό παραμύθι...


Και οι ερωτήσεις των παιδιών ξεκίνησαν......

Πως κινούνται κυρία οι άνθρωποι που δε βλέπουν στο δρόμο;

Πως αποφεύγουν τα εμπόδια και δε σκοντάφτουν;

Μέσα απο πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό μάθαμε πως  οι αιτίες που προκαλούν προβλήματα όρασης ή τύφλωση είναι πολλές.

Οι άνθρωποι αυτοί μπορεί να χρειαστούν έναν άνθρωπο – συνοδό ή έναν εκπαιδευμένο σκύλο ή το άσπρο μπαστούνι για να ξεπεράσουν τα εμπόδια στο δρόμο τους.

αρχείο λήψης 1 2

Απεικονίσαμε και εμείς τον "Ξουτ" και την ιστορία του


Επίσης παρατηρήσαμε πως κάποια πεζοδρόμια έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορούν να περπατήσουν, χάρη στις ανάγλυφες γραμμές. Επιπρόσθετα είδαμε πως στα φανάρια υπάρχουν ειδικά κουμπάκια για να σταματάει η κυκλοφορία των αυτοκινήτων και να μπορούν να διασχίσουν το δρόμο.

ΕΙΚΟΝΑ 4ΕΙΚΟΝΑ 3

Πώς όμως ξεκίνησε η ιστορία του Λευκού Μπαστουνιού…

“Η ιστορία του Λευκού Μπαστουνιού ξεκινάει μετά τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου (1918) από τον οφθαλμίατρο Richard Hoover, ο οποίος χρησιμοποίησε ένα μακρύ καλάμι ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση των τυφλών βετεράνων του πολέμου. Το 1930, στο Παρίσι, η Guilly d’Herbemont είχε την ιδέα να εξοπλιστούν οι άνθρωποι με αναπηρία όρασης με ένα λευκό μπαστούνι ως σύμβολο προστασίας και αναγνώρισης. Η ιδέα της έγινε πραγματικότητα στις 7 Φεβρουαρίου 1931, όταν και παραδόθηκαν από την ίδια τα πρώτα λευκά μπαστούνια σε οργανώσεις τυφλών. Έτσι καθιερώθηκε το λευκό μπαστούνι ως σύμβολο των τυφλών ατόμων.”

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση αυτών των ανθρώπων και να κινηθούμε μέσα στη τάξη μας με κλειστά μάτια και με τη βοήθεια του δικού μας “λευκού μπαστουνιού”!!!




Αντιληφθήκαμε αμέσως πόσο δύσκολη είναι η καθημερινότητα αυτών των ανθρώπων και τη σπουδαιότητα της χρήσης του Λευκού Μπαστουνιού!!

1

Στο τέλος της ημέρας εκφράσαμε τα συναισθήματα μας …

μέσα απο τη ζωγραφική …





















COP30-Γράμμα στους ηγέτες

 Σε λίγες μέρες οι παγκόσμιοι ηγέτες συναντιούνται στη Βραζιλία για να συζητήσουν τα μέτρα που λαμβάνουν για τη κλιματική κρίση. Πρόκειται για την 30η διεθνή συνάντησή που συγκαλεί ο ΟΗΕ για το θέμα («Conference of Parties», COP30, Bραζιλία, 10-21 Nοεμβρίου 2025). Είναι σημαντικό να νιώσουν όλοι/ες οι σύνεδροι στη Βραζιλία ότι νοιαζόμαστε, ανησυχούμε και απαιτούμε να ληφθούν γενναία μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Μετά από τόσα χρόνια εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή, ήρθε η ώρα να περάσουμε στη δράση.

Ενώνουμε τις δυνάμεις μας, μέσα απο τη συμμετοχή μας στις δράσεις  της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) και το WWF Ελλάς, για να ακουστεί η φωνή των μαθητών/τριών στη Βραζιλία.

 Στέλνουμε και εμείς  επιστολές/κάρτες που απευθύνονται στον πρωθυπουργό της Ελλάδας, που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας, και στον πρόεδρο της COP στέλνουμε τα δικά μας μηνύματα....





Δείτε τις δράσεις των σχολείων εδώ : 



















Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025

EU CODE WEEK 2025

 Συμμετέχουμε και εμείς στη συμμαχία... αποκωδικοποιούμε και ανακαλύπτουμε ποιος φίλος μας κρύβεται πίσω απο τους αριθμούς!!!

CODING ANIMALS








Students complete the pixel art worksheets of different foods (watermelon, apple, pizza, carrot, hamburger, pineapple, cherries) and research some interesting facts about them.



Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2025

Ψάχνω το αρχικό μου παρέα με το γλυκό Φθινοπωράκι!!

 Το φθινόπωρο ήρθε στη τάξη μας


Μας μίλησε για τις αλλαγές που θα παρατηρήσουμε στο καιρό όπως βροχές και συννεφιασμένες μέρες, φθινοπωρινά ρούχα, φρούτα και λαχανικά που τρώμε αυτή την εποχή, χρώματα που συναντάμε στη φύση και πολλά άλλα... 




Είδαμε λοιπόν τα φύλλα που αλλάζουν χρώμα..... και πέφτουν στη γη..
αλλά και αντικείμενα που χρησιμοποιούμε αυτή την εποχή...



Είδαμε οτι κάποιες απο τις λέξεις του Φθινοπώρου ξεκινούσαν απο το αρχικό γράμμα του ονόματος μας....

Όμως έτσι όπως συζητούσαμε τα αντικείμενα μπερδεύτηκαν μέσα στη τάξη μας και για να βρουν το δρόμο τους στάθηκαν στο ταμπλό μας... και ζήτησαν τη βοήθειά μας.....

Καλέσαμε τη φίλη μας τη μελισσούλα BEE - BOT  και σύμφωνα με τις οδηγίες και το προγραμματισμό της, το κάθε παιδί θα βοηθήσει το αντικείμενο με το αρχικό του να επιστρέψει στο πίνακα με την Αλφαβήτα του Φθινοπώρου.



Με τη δραστηριότητα μας αυτή συμμετέχουμε και στην Εβδομάδα Προγραμματισμού CODE WEEK 2025













Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΟΥ ΨΑΝΧΝΩ ΝΑ ΒΡΩ ... ΤΑ ΖΩΑΚΙΑ ΚΥΝΗΓΩ

 Το  νηπιαγωγείο μας παίρνει μέρος φέτος στην εβδομάδα προγραμματισμού 

                                  code week 2025-2026 

με τη δράση 

Το αρχικό μου ψάχνω να βρω .... τα ζωάκια κυνηγώ.....


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Στην αρχή της δραστηριότητας δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες με αρχικά γράμματα που τα κρατάνε ζωάκια και τους ζητάμε να αναγνωρίσουν τα δικά τους...


Στη συνέχεια τα ζωάκια μας κλέβουν τα αρχικά μας και τρέχουν τα κρυφτούν στο δάσος....
Και τώρα τι θα κάνουμε..... πως θα τα βρούμε μέσα στο δάσος χωρίς να χαθούμε....

Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και το ένα στον ρόλο του/ της οδηγού βοηθάει το /τη φίλο/η  του να βρει το αρχικό του ονόματος του/της εκεί που το έχουν κρύψει "τα πονηρά ζωάκια -φιλαράκια μας"


Στη συνέχεια ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία και με τη μελισσούλα ΒΕΕ -ΒΟΤ εισάγοντας τους μαθητές στην ακολουθία οδηγιών με τη χρήση εξοπλισμού.. 
 H μελισσούλα bee-bot γίνεται κάθε φορά ο/η μικρός/η εξερευνητής/τρια προγραμματίζεται να βρει το αρχικό του/της και να κατευθυνθεί προς το αυτό χωρίς να χαθεί ανάμεσα στα άλλα ζωάκια του δάσους!!






Η συμμετοχή με τη δράση μας εδώ