Και τον μήνα Απρίλιο συνεχίζουμε τις eTwinning δράσεις μας, διαδικτυακά. Έχοντας ήδη αποφασίσει ότι το Χωριό των Ευτυχισμένων Παιδιών θα πρέπει πρωτίστως να έχει κατοικίες, ξεκινάμε να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό. Πρώτα από όλα και με τη βοήθεια πάντα των υπέροχων βοηθών, τους γονείς, τα παιδιά ψάχνουν και βρίσκουν πληροφορίες και εικόνες για τα σπίτια του χθες, του σήμερα, του αύριο και για τα σπίτια που υπάρχουν σε άλλες χώρες. Όλες αυτές τις πληροφορίες οι ομάδα μελέτης αρμόδια για τις κατοικίες, μας τις παρουσιάζουν στην διαδικτυακή μας τάξη.
Σας καλωσορίζουμε στο ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου μας. Μέσα από τη σελίδα μας θα παρουσιάζουμε τις δραστηριότητες μας κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Τα σχόλια και η οποιαδήποτε συνεισφορά σας θα είναι πάντα ευπρόσδεκτα!
Πέμπτη 6 Μαΐου 2021
eTwinning World Children's Council - Απρίλιος
Μπορείτε να δείτε στο βίντεο ολόκληρη την παρουσίαση
Μετά την εισαγωγή μας στο θέμα, παρακολουθούμε το παραμύθι "Τα 3 γουρουνάκια" και συζητάμε για τα υλικά, που χρησιμοποίησαν για να φτιάξουν τα σπιτάκια τους.
Συζητάμε και παίζουμε παιχνίδια αντιστοίχισης και ομαδοποίησης με τα υλικά που χρειάστηκαν.
Στο τέλος τα παιδιά ζωγραφίζουν τα σπιτάκια με τα διαφορετικά υλικά.
Τα παιδιά αποφασίζουν και με τη βοήθεια πάντα των γονέων, να κατασκευάσουν σπίτια με διαφορετικά υλικά, όπως και τα 3 γουρουνάκια.
( Α΄Φάση)
Παράλληλα παίζουν παιχνίδια διαδικτυακά σχετικά με τα σπίτια, αφού αρχικά τα παρουσιάσαμε την ώρα του μαθήματός μας. Τα παιχνίδια αυτά τα δημιούργησαν οι συντονίστριες - εκπαιδευτικοί, αρμόδιες για το θέμα "Κατοικία" .
-Πώς τα παιδιά φαντάζονται το σπίτι των ονείρων τους;
-Πώς μπορούμε να ζωγραφίσουμε το σπίτι των ονείρων μας;
Τα παιδιά παρακολουθώντας βήμα - βήμα τον τρόπο, ζωγραφίζουν και μας παρουσιάζουν το δικό τους ονειρεμένο σπιτικό.
η Τέχνη της Ζωγραφικής
Όλοι οι εκπαιδευτικοί - συνεργάτες του eTwinning έργου μας, συμμετέχουμε σε ένα διαδικτυακό συνέδριο, σχετικό με τις φυσικές επιστήμες και την εκπαίδευση STEM.
Τις προηγούμενες μέρες τα παιδιά κατασκεύασαν σπίτια. Τώρα τα σπίτια αυτά θέλουν να τα βάλουμε στο "χωριό των ευτυχισμένων παιδιών". Τα σπίτια είναι με διαφορετικά υλικά (Α΄Φάση)
Τώρα προσθέτουν υδρορροές στις οροφές των σπιτιών για να μπορούν να συγκεντρώνουν το πολύτιμο νερό της βροχής. Επίσης προσθέτουν ηλιακά πάνελ.
(Β΄Φάση)
Έτοιμα τα σπίτια μας για το χωριό των ευτυχισμένων παιδιών!
Στο χωριό των ευτυχισμένων παιδιών. πρέπει όμως πέρα από τα σπίτια να κατασκευάσουμε και ένα ΣΧΟΛΕΙΟ! Οι ιδρύτριες λοιπόν του έργου αποφασίζουν να συνεργαστούν όλα τα παιδιά, από όλα τα σχολεία. Η κατασκευή του συνεργατικού σχολείου προγραμματίστηκε να γίνει με ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή, ώστε να φαίνεται τρισδιάστατο. Όμως λόγω του ότι τα περισσότερα σχολεία συνεχίζουν τα μαθήματα τους διαδικτυακά, είναι ανέφικτο να δουλέψουν ταυτόχρονα όλα τα παιδιά. Για το λόγο αυτό αποφασίζουμε να ζωγραφίσουν όλα τα παιδιά το συνεργατικό μας σχολείο. Έτσι το κάθε σχολείο αναλαμβάνει να ζωγραφίσει κάτι. Το Νηπιαγωγείο μας ανέλαβε να ζωγραφίσει την πόρτα της σχολικής αυλής. Έτσι τα παιδιά ζωγραφίζουν όπως εκείνα επιθυμούν από μία πόρτα.
Και στη συνέχεια ψηφίζουν για να δούμε ποια από όλες τις πόρτες, θα διακοσμεί το Σχολείο στο Χωριό των ευτυχισμένων παιδιών.
Τις περισσότερες ψήφους πήρε η πόρτα του Γρηγόρη.
Καμαρώστε το υπέροχο, μοναδικό Σχολείο, που ανήκει το χωριό των Ευτυχισμένων παιδιών.
Τελειώνοντας το θέμα με τις κατοικίες η αρμόδια ομάδα μελέτης παρουσίασε όλες τις δράσεις μας στο παρακάτω βίντεο:
Τώρα τα παιδιά του κόσμου θα έχουν ένα σπιτικό στο χωριό των ευτυχισμένων παιδιών.
Όλα τα μέλη του συμβουλίου δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον σε όλες τις δράσεις της κατοικίας και νομίζουμε ότι μέσα από αυτές αναπτύσσουν ικανότητες και δεξιότητες, που αντιστοιχούν στους στόχους του έργου μας. Η ανάγκη για δημιουργική έκφραση, η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής τους αλλά και η αυτονομία, η ενσυναίσθηση και η εξέλιξη χαρακτηρίζουν όλη την πορεία μας.
Μετά την ολοκλήρωση του θέματος με τις κατοικίες, προχωράμε στο δεύτερο βασικό αγαθό και δικαίωμα των παιδιών, το νερό.
Ξεκινώντας λαμβάνουμε ένα γράμμα από ένα παιδί της Αφρικής, την Σέλμα. Η Σέλμα εξηγεί στα παιδιά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω της λειψυδρίας, της έλλειψης ποσίμου νερού, της έλλειψης νερού γενικά και ζητά από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών να λάβει δράση και να πάρει αποφάσεις.
-Που είναι η Αφρική;
-Ψάχνουμε και τη βρίσκουμε στον χάρτη.
Διαβάζουμε το γράμμα της Σέλμα.
Μας έστειλε και βίντεο...
Βλέπουμε και συζητάμε για τις συνθήκες ζωής, χωρίς το πολύτιμο αγαθό, το νερό, στην Αφρική.
Στη συνέχεια τα μέλη του Συμβουλίου ψάχνουν και βρίσκουν εικόνες και πληροφορίες που αφορούν το νερό και τα προβλήματα από την έλλειψή του. Τα ερωτήματα που συζητήσαμε στην διαδικτυακή μας τάξη ήταν:
-Που υπάρχει νερό στη Γη;
-Γιατί το νερό είναι σημαντικό;
-Ποιος το χρειάζεται;
-Τι θα συμβεί, εάν δεν υπάρχει νερό;
-Γιατί υπάρχει πρόβλημα λειψυδρίας και δίψας σε κάποια μέρη της Γης;
-Ποιες λύσεις μπορούμε να προτείνουμε;
Καταγράφουμε τις λύσεις που προτείνουν τα παιδιά
σε έναν εννοιολογικό χάρτη.
Θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας μετά τις διακοπές του Πάσχα, όλοι μαζί στην τάξη, μια και τα μαθήματα θα είναι και πάλι δια ζώσης!!!
Άραγε τι λύσεις θα βρει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών;
Πώς θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος;
Τι θα κάνει για να μην αντιμετωπίσει προβλήματα νερού το Χωριό των ευτυχισμένων παιδιών;
Μείνετε συντονισμένοι στις νέες μας δράσεις!!!