«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος ( 5 Ιουνίου)

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
Κάθε χρόνο, τέτοια μέρα, δίνεται σε όλους, φορείς και πολίτες, η ευκαιρία ενημέρωσης για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και έκφρασης της άποψή τους για όσα συμβαίνουν στον πλανήτη και σχετίζονται με τη διαχείριση Περιβάλλοντος, τη ρύπανση, τη διατήρηση και σωτηρία της πανίδας και της χλωρίδας σε κάθε μήκος και πλάτος κλπ.
Αποτελεί, πλέον, κοινή συνείδηση, ότι το ανθρώπινο είδος για να επιβιώσει στο μέλλον πρέπει να προστατεύσει το φυσικό περιβάλλον και τους φυσικούς πόρους. Η προστασία του περιβάλλοντος δεν έρχεται σε σύγκρουση με την ανάπτυξη. Αντίθετα, η βιώσιμη ανάπτυξη είναι συμφέρον όλων μας.



Το Νηπιαγωγείο μας  δεν θα μπορούσε  να μην λάβει δράση. Έτσι λοιπόν τα παιδιά αφού παρακολουθήσαν σχετικά βίντεο αποφασίζουν να γίνουν

οι σούπερ βοηθοί της Γης  



 για να βοηθήσουν όσο μπορούν  στην προστασία  του περιβάλλοντος. Γράφουν συνθήματα  και ετοιμάζουν αφίσα. 


Στη συζήτηση στην "παρεούλα"  τα παιδιά λένε: 

-Να μαζεύουμε τα σκουπίδια που βλέπουμε.
-Να μην πετάμε τα σκουπίδια, όπου  να ΄ναι.
-Να μην ανάβουμε φωτιές στα δάση. 
-Να σκουπίζουμε  τους δρόμους.
-Να μην πετάμε σκουπίδια  στις λίμνες  και στις θάλασσες.
-Να πετάμε  τα κουκούτσια  από τα φρούτα στα χωράφια  για να γίνουν δέντρα.

Δεν θα μπορούσε άλλωστε η τάξη της Αγάπης  να μην δώσει αγάπη!

Τα συνθήματα  που αποφασίζουν να βάλουν στην αφίσα τους είναι:

ΔΩΣΤΕ ΑΓΑΠΗ ΣΤΗ ΓΗ ΜΑΣ

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΣΩΣΤΕ ΤΗ ΓΗ




Δευτέρα 31 Μαΐου 2021

eTwinning "Let's play every day" - Μάρτιος - Απρίλιος -Μάιος

 Συνεχίζοντας  το έργο μας  ήρθε η ώρα  να εμπλέξουμε και τους γονείς σε αυτό. Τα παιδιά γίνονται "δημοσιογράφοι" και ζητάνε από τους γονείς  να ανατρέξουν στην παιδική τους ηλικία  και να θυμηθούν το αγαπημένο τους  παιχνίδι που έπαιζαν μικροί. Μπορείτε  να δείτε  στο παρακάτω βίντεο τα παιχνίδια που διάλεξαν. 


Στην διαδικτυακή μας τάξη είδαμε το παραμύθι "η μικρή γοργόνα" και συζητήσαμε για αυτό, ώστε να βρούμε την σωστή ερώτηση για το συνεργατικό παιχνίδι, που ετοιμάζουμε  με τις κάρτες των παραμυθιών. 


 

και να η δική μας κάρτα!



Μπορείτε να δείτε  όλες  τις κάρτες  όλων των σχολείων  εδώ

Παράλληλα  τα παιδιά παίζουν ηλεκτρονικά  παζλ με την γοργόνα  του παραμυθιού.


Επιστρέφοντας  στην τάξη  και μετά τις διακοπές του Πάσχα παίζουμε  το συνεργατικό μας παιχνίδι με τις κάρτες των παραμυθιών  και μας αρέσει πολύ.


Αλλά ήρθε και η ώρα να παίξουμε στην αυλή μας  τα παραδοσιακά παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς, μικροί.























Δευτέρα 10 Μαΐου 2021

Επιστροφή στην τάξη της Αγάπης

Επιτέλους επιστρέψαμε στην τάξη!!!    Τι κι αν φοράμε μάσκες; Τι κι αν πρέπει να εφαρμόζουμε προσεκτικά  τα μέτρα προφύλαξης;


Λες  και ήταν  η πρώτη μας μέρα!!! Μια μέρα  που όλοι την περιμέναμε  με μεγάλη ανυπομονησία!!! Μια μέρα γιορτής και χαράς  που βρισκόμαστε και πάλι όλοι μαζί μέσα στην γνώριμη και αγαπημένη  μας τάξη, στην τάξη της αγάπης!!! Πόση χαρά,  πόσα λαμπερά ματάκια,  πόσα χαμόγελα  κρυμμένα  πίσω από τις μάσκες, .... πόση αγάπη!!!! Καλωσορίζουμε ένα ένα τα παιδιά και όλα λες  και έχουν συνεννοηθεί από πριν , μπαίνουν στην τάξη  και πηγαίνουν προς  την αγαπημένη μας γωνιά, την παρεούλα. Περιμένουν να έρθουν όλοι οι φίλοι, να κλείσουν οι πόρτες και να καταθέσουν  εντυπώσεις  και συναισθήματα!

-Πώς περάσατε παιδιά τόσον καιρό που δεν ερχόμασταν 
 στο σχολείο;



Σάκης: Δεν θέλω να είμαι όλη μέρα στο σπίτι και να βλέπω παιδικά. Κουράστηκα  και θέλω να έρχομαι στο σχολείο να παίζω.

Γρηγόρης: Καλά πέρασα  αλλά  τα πέρασα και λίγο καλά, γιατί δεν  ερχόμουν στο σχολείο.

Θοδωρής: Χαίρομαι πολύ  που ήρθα στο σχολείο μας, Βαριόμουν  να κάνουμε μάθημα από τον υπολογιστή.

Αρμάντο: Και σε μένα δεν άρεσε   να κάνουμε  μάθημα  από τον υπολογιστή, γιατί δεν κάναμε τα ίδια  πράγματα, όπως εδώ στην παρεούλα μας.

Ασπασία: Τα πέρασα ωραία  και στο σπίτι, γιατί πηγαίναμε βόλτες με τη μαμά, όμως το σχολείο μου έλειψε πολύ και ήθελα να έρθω.

Γεσθημανή: Δεν μ' αρέσει να είμαι όλη μέρα στο σπίτι. Στο σχολείο περνάω τέλεια!  Εδώ θέλω να έρχομαι.

Βασιλική: Και γω πέρασα ωραία στο σπίτι, αλλά το σχολείο μου έλειψε πολύ και λυπόμουν  που δεν έπαιζα με τους φίλους μου.

Σταυρούλα: Βαρέθηκα να είμαι κλεισμένη στο σπίτι. Το σχολείο μου έλειψε πολύ. Χαίρομαι πολύ  που  ήρθαμε και πάλι στην τάξη μας.

Κατερίνα: Μου έλειψε το σχολείο και οι φίλοι μου.

Αναστασία: Το σχολείο μου αρέσει περισσότερο απ' όλα. Μου αρέσει να κάνω εργασίες και να παίζω  εδώ με τα παιχνίδια και τους  φίλους μου.

Ζώης: Δεν μ' αρέσει να είμαι όλο στο σπίτι. Μου έλειψε το σχολείο μας.

Χαρά: Στο σπίτι μου πέρασα καλά, αλλά έπαιζα όλη μέρα μόνο   με την κούνια  στην αυλή. Μου έλειψε πολύ το σχολείο και ήθελα πολύ να έρθω εδώ να παίξω.

Θεοδώρα: Στο σπίτι έβλεπα όλο παιδικά, Δεν έβγαινα έξω. Μου έλειψε το σχολείο και ανυπομονούσα  να έρθω.

Ελισάβετ: Αγαπώ πολύ το σχολείο, τις κυρίες, τα παιδιά  που είναι φίλοι μου. Χαίρομαι πολύ, που είμαστε πάλι όλοι εδώ στην τάξη μας.

Όλοι μαζί συνεχίζουμε, λοιπόν,  με μεγάλη χαρά και πάλι το ταξίδι μας στη γνώση, στη μάθηση, στο παιχνίδι, στις νέες εμπειρίες!!!



Η τάξη της Αγάπης προχωρά δυναμικά....

Μείνετε συντονισμένοι....












Πέμπτη 6 Μαΐου 2021

eTwinning World Children's Council - Απρίλιος

 Και τον μήνα Απρίλιο συνεχίζουμε τις eTwinning  δράσεις μας, διαδικτυακά. Έχοντας ήδη  αποφασίσει ότι  το Χωριό των Ευτυχισμένων Παιδιών θα πρέπει πρωτίστως να έχει κατοικίες, ξεκινάμε να ασχοληθούμε  με το θέμα αυτό. Πρώτα από όλα και με τη βοήθεια  πάντα  των υπέροχων  βοηθών, τους γονείς, τα παιδιά ψάχνουν και βρίσκουν πληροφορίες  και εικόνες για  τα σπίτια  του χθες, του σήμερα, του αύριο και για  τα σπίτια  που υπάρχουν σε άλλες χώρες. Όλες αυτές τις πληροφορίες  οι ομάδα μελέτης  αρμόδια  για τις κατοικίες,  μας τις παρουσιάζουν στην διαδικτυακή μας τάξη. 



Μπορείτε  να δείτε στο  βίντεο   ολόκληρη  την παρουσίαση




Μετά  την εισαγωγή μας στο θέμα, παρακολουθούμε  το παραμύθι "Τα 3 γουρουνάκια" και συζητάμε  για  τα υλικά,  που χρησιμοποίησαν για να φτιάξουν τα σπιτάκια τους.


Συζητάμε και παίζουμε  παιχνίδια αντιστοίχισης και ομαδοποίησης  με τα υλικά  που χρειάστηκαν.


Στο  τέλος τα παιδιά ζωγραφίζουν τα σπιτάκια με τα διαφορετικά υλικά.


Τα παιδιά αποφασίζουν και με τη βοήθεια πάντα των γονέων, να κατασκευάσουν σπίτια  με διαφορετικά υλικά, όπως και τα 3 γουρουνάκια. 
( Α΄Φάση)


Παράλληλα παίζουν παιχνίδια  διαδικτυακά  σχετικά με τα σπίτια, αφού αρχικά  τα παρουσιάσαμε   την ώρα του μαθήματός μας. Τα παιχνίδια αυτά τα δημιούργησαν οι συντονίστριες - εκπαιδευτικοί, αρμόδιες για το θέμα "Κατοικία" .






-Πώς τα παιδιά φαντάζονται το σπίτι των ονείρων τους;

-Πώς μπορούμε να ζωγραφίσουμε το σπίτι των ονείρων μας; 

Τα παιδιά παρακολουθώντας βήμα -  βήμα τον τρόπο, ζωγραφίζουν και μας παρουσιάζουν  το δικό τους ονειρεμένο σπιτικό. 

η Τέχνη της Ζωγραφικής 




Όλοι οι εκπαιδευτικοί - συνεργάτες του eTwinning έργου μας, συμμετέχουμε σε ένα διαδικτυακό συνέδριο, σχετικό  με τις φυσικές επιστήμες και  την εκπαίδευση STEM. 
 

Τις προηγούμενες μέρες τα παιδιά  κατασκεύασαν σπίτια. Τώρα τα σπίτια αυτά θέλουν  να τα βάλουμε στο "χωριό των ευτυχισμένων παιδιών". Τα σπίτια είναι με διαφορετικά υλικά (Α΄Φάση)  

Τώρα  προσθέτουν  υδρορροές στις οροφές των σπιτιών για να μπορούν να συγκεντρώνουν  το πολύτιμο   νερό της βροχής. Επίσης προσθέτουν ηλιακά πάνελ.

(Β΄Φάση)






Έτοιμα τα σπίτια  μας  για το χωριό των ευτυχισμένων παιδιών!


Στο χωριό των ευτυχισμένων παιδιών. πρέπει όμως πέρα από τα σπίτια  να κατασκευάσουμε  και ένα ΣΧΟΛΕΙΟ! Οι ιδρύτριες λοιπόν του έργου αποφασίζουν να συνεργαστούν όλα τα παιδιά, από όλα τα σχολεία. Η κατασκευή  του συνεργατικού σχολείου  προγραμματίστηκε να γίνει  με ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή,  ώστε να φαίνεται τρισδιάστατο. Όμως λόγω του ότι τα περισσότερα σχολεία συνεχίζουν τα μαθήματα τους διαδικτυακά, είναι ανέφικτο να δουλέψουν ταυτόχρονα όλα τα παιδιά. Για το λόγο αυτό αποφασίζουμε να ζωγραφίσουν όλα τα παιδιά το συνεργατικό μας σχολείο. Έτσι το κάθε σχολείο αναλαμβάνει  να ζωγραφίσει  κάτι. Το  Νηπιαγωγείο μας ανέλαβε να ζωγραφίσει την  πόρτα  της σχολικής αυλής.  Έτσι τα παιδιά ζωγραφίζουν  όπως εκείνα επιθυμούν από μία πόρτα. 



Και στη συνέχεια ψηφίζουν για να δούμε ποια από όλες  τις πόρτες, θα διακοσμεί το Σχολείο  στο Χωριό των ευτυχισμένων παιδιών. 


Τις περισσότερες ψήφους πήρε  η πόρτα  του Γρηγόρη. 



Καμαρώστε το υπέροχο, μοναδικό Σχολείο, που ανήκει  το χωριό των Ευτυχισμένων παιδιών.


Τελειώνοντας  το θέμα με τις κατοικίες  η αρμόδια ομάδα μελέτης παρουσίασε  όλες τις δράσεις μας  στο παρακάτω  βίντεο:


Τώρα τα παιδιά  του κόσμου  θα έχουν ένα σπιτικό  στο χωριό των ευτυχισμένων παιδιών. 


Όλα τα μέλη του συμβουλίου δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον σε όλες τις δράσεις της κατοικίας και νομίζουμε ότι μέσα από αυτές αναπτύσσουν ικανότητες και δεξιότητες, που αντιστοιχούν στους στόχους του έργου μας. Η ανάγκη για δημιουργική έκφραση, η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής τους αλλά και η αυτονομία, η ενσυναίσθηση και η εξέλιξη χαρακτηρίζουν όλη την πορεία μας.


Μετά την ολοκλήρωση  του θέματος  με τις κατοικίες, προχωράμε  στο δεύτερο βασικό αγαθό και δικαίωμα  των παιδιών, το νερό.

Ξεκινώντας λαμβάνουμε ένα γράμμα από ένα παιδί της Αφρικής, την Σέλμα. Η Σέλμα εξηγεί στα παιδιά  τα προβλήματα  που αντιμετωπίζουν  λόγω της  λειψυδρίας, της έλλειψης ποσίμου νερού, της έλλειψης νερού γενικά  και ζητά από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών να λάβει δράση και να  πάρει  αποφάσεις. 
 
-Που είναι η Αφρική;

-Ψάχνουμε και τη βρίσκουμε στον χάρτη. 


Διαβάζουμε το γράμμα της Σέλμα.



Μας έστειλε  και βίντεο...



Βλέπουμε και συζητάμε για  τις συνθήκες ζωής, χωρίς το πολύτιμο αγαθό, το νερό,   στην Αφρική.











Στη συνέχεια  τα μέλη του Συμβουλίου ψάχνουν και βρίσκουν εικόνες και πληροφορίες που αφορούν το νερό και τα προβλήματα  από την έλλειψή του. Τα ερωτήματα που συζητήσαμε στην διαδικτυακή μας τάξη ήταν:

-Που υπάρχει νερό στη Γη;

-Γιατί το νερό είναι σημαντικό;

-Ποιος το χρειάζεται;


-Τι θα συμβεί, εάν δεν υπάρχει νερό;

-Γιατί υπάρχει πρόβλημα  λειψυδρίας και δίψας  σε κάποια μέρη της Γης;

-Ποιες λύσεις μπορούμε να προτείνουμε;

Καταγράφουμε τις λύσεις που προτείνουν τα παιδιά 
 σε έναν εννοιολογικό  χάρτη.




Θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας   μετά τις διακοπές  του Πάσχα, όλοι μαζί   στην τάξη,  μια και τα μαθήματα  θα είναι και πάλι δια ζώσης!!!

Άραγε  τι λύσεις  θα βρει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών; 

Πώς θα βοηθήσει  στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος;

Τι θα κάνει για να μην αντιμετωπίσει προβλήματα νερού  το Χωριό των ευτυχισμένων παιδιών;


Μείνετε συντονισμένοι στις νέες μας  δράσεις!!!































































Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

Επιστρέφουμε με ασφάλεια στο σχολείο - Οδηγίες για τα self test

Η προμήθεια του self test γίνεται δωρεάν από ένα φαρμακείο από τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών. Χρειάζεται ο Α.Μ.Κ.Α., ή ο προσωρινός Α.Μ.Κ.Α. ή ο Προσωρινός Αριθμός Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) του παιδιού και η αστυνομική ταυτότητα ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ταυτοποίησης του γονέα/κηδεμόνα που θα πάρει το τεστ.



-To self test στα παιδιά γίνεται από τους γονείς/κηδεμόνες τους στο σπίτι σύμφωνα με τις οδηγίες των ενημερωτικών φυλλαδίων έως και είκοσι τέσσερις ώρες ΠΡΙΝ έρθουν στο σχολείο τη Δευτέρα και την Πέμπτη.

Μπορείτε να δείτε εδώ αναλυτικό βίντεο με τις οδηγίες χρήσης.


-Μετά τη διενέργεια του τεστ οι γονείς/κηδεμόνες των παιδιών πρέπει να δηλώσουν το αποτέλεσμα στην σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα . Χρειάζονται οι κωδικοί τους στο taxisnet ή σε κάποια τράπεζα


💻 Σύνδεση με την πλατφόρμα: https://self-testing.gov.gr/

Εάν το αποτέλεσμα του τεστ είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος, την οποία οι γονείς/κηδεμόνες εκτυπώνουν και τη δίνουν στο παιδί για να την έχει μαζί του στο σχολείο.



Αν ΔΕΝ υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης της κάρτας, μπορεί να συμπληρωθεί και να υπογραφεί χειρόγραφα από τον γονέα/κηδεμόνα σύμφωνα με το υπόδειγμα.





Εάν το αποτέλεσμα του τεστ είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος η οποία και εκτυπώνεται. Στη συνέχεια οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να μεταβούν με το παιδί, μέσα σε 24ώρες, σε μια δημόσια δομή, για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο.
Μέχρι να γίνει αυτό όλη η οικογένεια παραμένει σε κατ’ οίκον περιορισμό ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.).




Εάν το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ..


Εάν το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου είναι αρνητικό, τότε εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δημόσια δομή και το παιδί επιστρέφει στο σχολείο έχοντας μαζί του αυτή τη βεβαίωση.






Αντί του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου, οι γονείς/κηδεμόνες του παιδιού μπορούν να επιλέξουν τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας σε ιδιωτική δομή με δική τους επιβάρυνση.



🔴 Χωρίς την κάρτα
ΔΕΝ μπορεί το παιδί να παρακολουθήσει τα μαθήματα και θα πρέπει να επιστρέψει στο σπίτι του.