«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Τετάρτη 7 Απριλίου 2021

eTwinning World Children's Council - Μάρτιος

Μπαίνοντας  ο Μάρτιος έπρεπε από τη μία να ενημερώσουμε τους γονείς  για τη συμμετοχή μας  στο νέο αυτό eTwinning - έργο, από την άλλη να επικοινωνήσουμε  με  τους εκπαιδευτικούς - εταίρους , αλλά ταυτόχρονα να προετοιμάσουμε στην τάξη  τη δική  μας  αφίσα  για το έργο αυτό  που θα μπει στη γωνιά eTwinning   της τάξης.

                 Η αφίσα μας                                    




Ενημέρωση γονέων


Παράλληλα είχαμε την πρώτη μας επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς  όλων των σχολείων - συνεργατών του project μας, με σκοπό να οργανωθούν οι  δράσεις μας.


Το επόμενο βήμα ήταν  να αξιολογήσουμε τις απόψεις των μαθητών για το έργο αυτό.


Μπορείτε να παρακολουθήσετε την διαδικασία της αξιολόγησης  και  στο παρακάτω βίντεο:



Αλλά  πατήστε  και εδώ για να δείτε τα αποτελέσματα  της  αξιολόγησης αυτής.

Ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκαν άλλες δύο έρευνες, η μία  για να δούμε τις απόψεις των γονέων  σχετικά  με το έργο μας  και η τελευταία αφορά  τις απόψεις και τις  προσδοκίες  των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε αυτό.

Πατήστε  παρακάτω:



Έπειτα λοιπόν από τις αξιολογήσεις παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών, διαβάσαμε  στα παιδιά την αρχική ιστορία του έργου μας. 

"Μια μέρα, παιδιά από  διαφορετικές χώρες του κόσμου κοιτούν έξω βαριεστημένα από το παράθυρο του σπιτιού τους  και  αρχίζουν να σκέφτονται : 
1.Πόσα  παιδιά υπάρχουν στον  κόσμο;
 2. Ήταν άραγε ευτυχισμένα; / Ήταν δυστυχισμένα; 
3. Ποια είναι αυτά  τα πράγματα που τα κάνουν να είναι δυστυχισμένα;
 4. Τι μπορούμε να κάνουμε για όλα τα δυστυχισμένα  και δυσαρεστημένα παιδιά;

Ενώ σκέφτονται έτσι, άρχισαν να ονειρεύονται: 
Μπορούμε να συγκεντρωθούμε με  παιδιά από διάφορα μέρη του κόσμου και να οικοδομήσουμε ένα ευτυχισμένο μέλλον για όλα τα παιδιά;
 Και αποφασίζουν να δημιουργήσουν το Πρώτο Παιδικό Συμβούλιο. Υπέροχη ιδέα. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών αποφασίζει να δημιουργήσει έναν τόπο, ένα χωριό   όπου όλα τα  δυστυχισμένα παιδιά που ζουν στον κόσμο θα μπορούν εκεί να  λύσουν τα προβλήματά τους! "

Στην ολομέλεια της τάξης συζητήσαμε  πολύ για αυτήν την ιστορία.  Είπαμε ότι τα παιδιά όλου του κόσμου πρέπει να έχουν αγάπη, φροντίδα ένα σπιτικό με πολλά χαμόγελα, παιχνίδια για να παίζουν, φαγητό,  αλλά καταλαβαίνουμε ότι η πείνα, η δίψα, η φτώχια και η μοναξιά είναι καταστάσεις  που υπάρχουν  και κάτι πρέπει να κάνουμε για αυτό.




Χαιρόμαστε πολύ, που ανήκουμε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών,  το έργο αυτό eTwinning,  μας ενθουσιάζει  και ελπίζουμε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε ώστε να δημιουργήσουμε  το ¨Χαρούμενο Χωριό" όπου όλα τα παιδιά του κόσμου θα μπορούν να ζουν εκεί ευτυχισμένα!


Τις σκέψεις μας αυτές  τις καταθέσαμε σε έναν εννοιολογικό  συνεργατικό χάρτη.


Επόμενο βήμα ήταν  να λάβουν τα παιδιά ατομικά  μία πρόσκληση, η οποία τους έλεγε ότι ανήκουν στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών .

Η Πρόσκληση





Στη συνέχεια χωριστήκαμε  σε ομάδες - σχολεία  και είχαμε μία διαδικτυακή  συνάντηση, ώστε να γνωρίσουμε  τα  παιδιά - εταίρους μας. Στη δική μας ομάδα  ήμασταν 5 σχολεία. 3 από την Ελλάδα, και 2 από την Τουρκία.  Στη συνάντηση αυτή έπρεπε  το κάθε σχολείο να ετοιμάσει μία μικρή ταινία, στην οποία  τα παιδιά  θα  παρουσιάσουν τη χώρα, το σχολείο   τον εαυτό τους, στην αγγλική μάλιστα γλώσσα,   στους  νέους τους φίλους. Πραγματικά περάσαμε  υπέροχα!!! Ευχαριστούμε τους συνεργάτες μας  για  αυτήν την τόσο όμορφη διαδικτυακή επικοινωνία  που είχαμε.

Η δική μας παρουσίαση!




Έπειτα  αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε μία συνεργατική επιγραφή που θα μπει  στην είσοδο του Χωριού  των Χαρούμενων παιδιών. To κάθε σχολείο αναλαμβάνει  να ετοιμάσει  ένα γράμμα  από την επωνυμία  του χωριού.

 "HAPPILY KIDS VILLAGE"


Το σχολείο μας αποφασίστηκε  να ετοιμάσει  το γράμμα V  (VILLAGE) 


Ταυτόχρονα έπρεπε το κάθε παιδί από όλα τα σχολεία - συνεργάτες να ζωγραφίσουν ένα παιδάκι.


Σας παρουσιάζουμε  την σημαία  και την επιγραφή του 

"HAPPILY KIDS VILLAGE"



Στο  σημείο αυτό πρέπει να αναφέρουμε  ότι  λόγω  της πανδημίας  από  τον Covid-19 αποφασίστηκε το κλείσιμο των σχολείων. Κατά συνέπεια  συνεχίζουμε τις δράσεις μας  διαδικτυακά  με την αμέριστη  και αξιόλογη βοήθεια  των γονέων  της τάξης μας, που πραγματικά  αποτελούν τους καλύτερους συνεργάτες, που θα μπορούσαμε να έχουμε. 


Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών έχει αποφασίσει  ότι  τα παιδιά  για να είναι ευτυχισμένα θα πρέπει  να έχουν ένα σπίτι  να μένουν, χωρίς προβλήματα  ύδρευσης, παιχνίδια, φαγητό και αγάπη. Η κατοικία, τα πιθανά προβλήματα  με το νερό, η διατροφή και τα παιχνίδια  αποτελούν τους 4 τομείς, με τους οποίους  θα ασχοληθεί το Συμβούλιο. Έτσι λοιπόν  τα παιδιά  ψηφίζουν  σε διαδικτυακή ψηφοφορία τον τομέα, που επιλέγουν. Τα παιδιά της τάξης  μας  επέλεξαν  αρχικά  μόνο την κατοικία  και τα παιχνίδια, όμως  μοιραστήκαμε ισόποσα  σε όλους τους τομείς.




Ομάδες εργασίας


Επόμενο βήμα  ήταν οι ομάδες εργασίας να ερευνήσουν τις απόψεις  άλλων παιδιών για  το τι  χρειάζονται τα παιδιά για να είναι ευτυχισμένα. Για το λόγο αυτό επισκεφθήκαμε  την ηλεκτρονική τάξη της Α΄Δημοτικού  των Αντιφιλίππων, και κάναμε  διαδικτυακή συνέντευξη  με τα παιδιά  της πρώτης. 
Ευχαριστούμε  θερμά  την κυρία Σωτηρία  και τους μαθητές της.



Οι ομάδες εργασίας  αποφασίζουν ότι το Χωριό των ευτυχισμένων παιδιών  θα πρέπει να έχει κατοικίες, φαγητό, νερό, παιχνίδια  και αγάπη για όλα τα παιδιά του κόσμου! Ζωγραφίζουν μάλιστα  πως  θα ήθελαν να είναι το χωριό αυτό.


Το  έργο  μας  συνεχίζεται......με τις δράσεις  του Απριλίου..

Μείνετε συντονισμένοι.....





































 




















Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

Οι καθημερινές Ρουτίνες στην ψηφιακή μας τάξη την Άνοιξη

Και μια και πάλι ξεκινάμε τηλεκπαίδευση ήρθε η ώρα  να ετοιμάσουμε τις νέες  καθημερινές μας ρουτίνες. 
Οι ρουτίνες είναι απαραίτητες διότι τα παιδιά αισθάνονται ότι βρίσκονται στην αγαπημένη μας τάξη. Είναι γνώριμη διαδικασία την οποία με πολλή αγάπη και χαρά περιμένουν τα παιδιά. Γιαυτο και εμείς σκεφθήκαμε να τις τροποποιήσουμε λιγάκι και να τις κάνουμε πιο.... ανοιξιάτικες!!!

Νέα εποχή, νέες ρουτίνες λοιπόν! 


Για όποιον συνάδελφο ενδιαφέρεται να πατήσει στο παρακάτω λινκ:


(Πατάμε: Αρχείο -Δημιουργία Αντιγράφου- Ολόκληρη η παρουσίαση και τροποποιείτε ότι χρειάζεστε)





Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως
 Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του.

Η επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών εκδηλώνεται, με μορφές ήπιας βίας (λεκτικό εκφοβισμό, πειράγματα, βρίσιμο, ειρωνική συμπεριφορά, απειλές, διάδοση φημών) και με περιστατικά ακραίας βίας (συγκρούσεις µε ρατσιστικά ή άλλα χαρακτηριστικά, χτυπήματα, σπρώξιμο, σεξουαλική παρενόχληση, χειρονομίες). Διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει, αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του. Η ενδοσχολική βία είναι ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες. Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία.

Επειδή, λοιπόν, το σχολείο αποτελεί μία μικρογραφία της κοινωνίας πρέπει να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου από τα σχολεία αλλά και από την κοινωνία στο σύνολο της. Όσο περισσότερο μιλάμε για το bullying τόσο το εξαλείφουμε. Και όσο πιο νωρίς, τόσο πιο καλά! 

Γιαυτο  και εμείς στην τάξη αφού διαβάσαμε το εξαιρετικό παραμύθι ενδοσχολικής βίας που έγραψε  η νηπιαγωγός κα Ελένη Τσούση "Μίλα Μικρή Καμήλα" (Δείτε εδώ) και  συζητήσαμε  πολύ  για  όλα όσα αντιμετωπίζει η μικρή καμήλα  στο σχολείο της, καταλήξαμε  ότι στο σχολείο πρέπει να αγαπάμε τους φίλους μας  και να μην τους  στεναχωρούμε. Δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε, αλλά και να μην χτυπάμε τους συμμαθητές μας. Προέχει  η φιλία και η αγάπη μας  και όχι η βία! 

Και μια και είμαστε η Tάξη της Aγάπης 
 λέμε ΝΑΙ στην αγάπη και στην Φιλία και
OXI στη βία  και στο bulling!


Στην τάξη της Αγάπης άλλωστε καθημερινά προασπιζόμαστε 
 την Αγάπη  και τη Φιλία και  το  συνεργατικό Παιχνίδι!!!

Και ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι:

"Το προλαμβάνειν καλύτερο του θεραπεύειν"
Ιπποκράτης





Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

eTwinning "Let's play every day" - Ιανουάριος και Φεβρουάριος

 Ξεκινώντας  την Νέα Χρονιά συμμετέχουμε  στην δράση που διοργανώθηκε  για την Παγκόσμια Ημέρα Παιχνιδιού GSPD 


Μπορείτε να δείτε εδώ τα σχολεία του έργου, που συμμετείχαμε  σε αυτήν τη δράση.
Αποφασίζουμε  να προχωρήσουμε συνεργατικά  σε ένα  παραμύθι το οποίο θα δημιουργήσουμε με τη συμμετοχή όλων των μασκότ, που αντιπροσωπεύουν τα σχολεία μας. Έτσι τα σχολεία χωρίζονται σε ζευγάρια και μοιράζουν ρόλους. Το Νηπιαγωγείο μας είναι σε ομάδα με τα Νηπιαγωγεία Μεσοροπης  και  Παραλίας Οφρυνίου. Η δική μας δουλειά είναι να γράψουμε τη συνέχεια  του παραμυθιού  ενώ  η εικονογράφηση ανήκει στα άλλα δύο σχολεία της  ομάδας μας. 
Αυτή είναι η σελίδα  του συνεργατικού παραμυθιού μας, που συμμετέχουμε


Πατήστε  εδώ για να δείτε  ολόκληρη τη συνεργατική μας ιστορία, την οποία διαβάσαμε  στην τάξη  και μας άρεσε πολύ!



Μπορείτε  να δείτε  πατώντας στην   παρουσίαση όλα τα σχολεία  κατά την ίδια δράση.


Συνεχίζουμε  την διαδικτυακή επικοινωνία και τα παιχνίδια  με τους φίλους  μας από το Νηπιαγωγείο της Παραλίας Οφρυνίου.
 Παίξαμε  και περάσαμε υπέροχα!

ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ


ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ









Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021

eTwinning: "World Children's Council" Φεβρουάριος

WORLD CHILDREN’S COUNCIL


Tο Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε ένα έργο eTwinning με τίτλο: “World Children’s Council”  (Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών)




Το πρόγραμμα αυτό ξεκινά το Φεβρουάριο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο. Συμμετέχουν 18 σχολεία. 6 από την Ελλάδα, 1 από την Ισπανία, 1 από την Σερβία και 10 από την Τουρκία. Με τα περισσότερα σχολεία συνεργαζόμαστε και στο πρώτο μας για αυτήν την χρονιά Εtwinning το “Let’s Play Every Day”.




Σχετικά με το έργο

Το παιδί ως μικρός άνθρωπος χρειάζεται περισσότερη αγάπη και φροντίδα. Αποτελεί ζωτικό μέρος της κοινωνίας και εγγύηση για το μέλλον της. Από την άποψη αυτή, είναι προς το συμφέρον τόσο του παιδιού όσο και της κοινωνίας να προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών ελεύθερα και ισορροπημένα. Το ελεύθερα και ευτυχώς αναπτυσσόμενο παιδί θα μεταδώσει στο μέλλον και στις επόμενες γενιές ιδέες και αξίες.

«Δεν υπάρχουν μεγάλες εφευρέσεις και πρόοδος όσο ένα μεγαλοφυές παιδί είναι δυσαρεστημένο στον κόσμο.»
 (Albert Einstein)



Επομένως τα παιδιά πρέπει να ενθαρρύνονται να ονειρεύονται και να ζουν σε έναν καλύτερο κόσμο. Ο κόσμος των ονείρων των παιδιών είναι πολύ ευρύς. Παράλληλα αναπτύσσεται η δημιουργικότητα των παιδιών των οποίων η φαντασία και τα όνειρα υποστηρίζονται. Για το λόγο αυτό, το πρόγραμμά μας απευθύνεται  αποκλειστικά στους μαθητές και στις μαθήτριες του   Νηπιαγωγείου 4-6 ετών.

Στόχοι  του προγράμματος

-Να αναπτυχθεί η φαντασία και η δημιουργικότητα στους μαθητές μας

-Να δημιουργήσουμε μια αίσθηση περιέργειας στους μαθητές μας και να τους ενθαρρύνουμε να κάνουν έρευνα

-Να εργαστούν ατομικά και σε ομάδες

-Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας

-Να αναπτύξουν ένα αίσθημα καθήκοντος και ευθύνης

-Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση

-Να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση τους

-Να συμβάλλουν στο έργο σε συνεργασία με τα σχολεία εταίρους

-Να εκφράσουν όνειρα και σκέψεις στο δράμα, τη ζωγραφική, το παιχνίδι κ.λπ. χρησιμοποιώντας διάφορους τρόπους έκφρασης


Διαδικασία της εργασίας 

Το πρόγραμμά μας θα πραγματοποιηθεί κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάιο του 2021. Ο σχεδιασμός, η διαδικασία υλοποίησής του και τα συνεργατικά προϊόντα θα αποφασίζονται από online επικοινωνίες και διαρκή συνεργασία των μελών του έργου.


Πιο αναλυτικά:

-Σχεδιασμός λογότυπου από τα παιδιά.

-Προβλήματα όπως δίψα, πείνα, έλλειψη εκπαίδευσης κ.λπ. θα ερευνηθούν από το συμβούλιο των παιδιών και θα γίνει παρουσίαση.

-Θέματα στέγης των παιδιών θα μελετηθούν από το συμβούλιο των παιδιών (Οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν το σπίτι των ονείρων τους).

-Θέματα ένδυσης (Οι μαθητές με φυσικές βαφές μπορούν να ζωγραφίσουν μπλουζάκια).

-Παιχνίδια για τα παιδιά (Ένα βιβλίο παιχνιδιού μπορεί να δημιουργηθεί με παιδικά παιχνίδια με φυσικά υλικά).

-Τα παιδιά θα συνεργαστούν και θα αποφασίσουν να οργανώσουν τις δραστηριότητες.

-Μέσω των ΤΠΕ, τα παιδιά θα αλληλοεπιδράσουν και θα επικοινωνήσουν τις ιδέες και τις ενέργειές τους.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

Να βελτιωθεί η δημιουργικότητα των μαθητών, να ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή τους, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, να αποκτήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Η περιπέτεια  τώρα  ξεκινά!  Μείνετε συντονισμένοι....





Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Η ζωή στους Πόλους

 Ένα από τα αγαπημένα θέματα των παιδιών είναι τα ζώα. Αφού λοιπόν βρισκόμαστε  στο Χειμώνα είναι η  κατάλληλη στιγμή να ασχοληθούμε  με τα πολικά ζώα. Αποτέλεσμα όλης της δουλειάς  των παιδιών ήταν να φτιάξουμε  στην τάξη  την ανάλογη γωνιά  η οποία εμπλουτιζόταν  διαρκώς! Σας την παρουσιάζουμε:


Πάμε όμως  και πάλι από την αρχή. 

Πρώτος  μας σταθμός  είναι ο Βόρειος Πόλος, η Αρκτική.  Βασιλιάς  των  ζώων  που ζουν εδώ είναι η πολική αρκούδα. Παρακολουθήσαμε  σχετικά βίντεο αλλά και φωτογραφικό υλικό   και μάθαμε πολλά πράγματα για  τη ζωή της. Τα παιδιά έφτιαξαν  και το πορτραίτο  της, με την τεχνική της στάμπας.


Έτοιμα!














Είδαμε  ακόμη  και τα υπόλοιπα ζώα που ζουν στην Αρκτική. 

Μιλάμε  για τους ανθρώπους, που ζουν στο Βόρειο Πόλο, τους Εσκιμώους. Παρατηρούμε  πως είναι ντυμένοι και που ζουν.  Τα  παιδιά φτιάχνουν Εσκιμώους  για την γωνιά  των Πόλων!

Παίζουμε διάφορα παιχνίδια. Κάνουμε διαδρομές ακολουθώντας  τα ίχνη  της πολικής αρκούδας. Ταξιδεύουμε  ως πολικές αρκούδες!




Δεύτερος Σταθμός  μας είναι  ο Νότιος Πόλος,  η Ανταρκτική. Παρατηρούμε  σχετικά   βίντεο αλλά και φωτογραφικό υλικό  με τη ζωή  των πιγκουίνων, της φώκιας  και των άλλων  πολικών ζώων της Ανταρκτικής. Τα παιδιά  πιάνουν  τα πινέλα  για να  ξεκινήσουν  να κατασκευάζουν  τους πιγκουίνους.












Αποφασίζουμε  να φτιάξουμε  την αφίσα  των πολικών ζώων, ανάλογα  με  το που ζουν. Τα παιδιά  βάφουν  τη Γη   και στη συνέχεια  τοποθετούν  τα ζώα  στον σωστό Πόλο. Γράφουν και τις ετικέτες και ολοκληρώνουν  την αφίσα μας!!!








 
και έτοιμη  η αφίσα  των πολικών ζώων


Παίζουμε παιχνίδια αντιστοίχισης  και απαρίθμησης  των αριθμών.



Τελειώνοντας  χορεύουμε  και αποχαιρετάμε  τα πολικά ζώα,  που τόσο πολύ άρεσαν στα παιδιά!!!!






Μείνετε συντονισμένοι 
 για νέες  εμπειρίες μάθησης, χαράς  και  παιχνιδιού!