«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.

Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Το βάζο με τις ιστορίες - Εξ αποστάσεως




Αγαπητοί γονείς και αγαπημένα μας παιδιά Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά. Ευχόμαστε να περάσατε  αυτές τις μέρες όσο γίνεται καλύτερα μέσα στο  δύσκολο αυτό  πλαίσιο, που βιώνουμε.  Ξέρουμε  πως ασχολείστε με τα παιδιά ακόμη περισσότερο αυτό το διάστημα λόγω της καραντίνας. Και ασφαλώς  θα έχετε διαβάσει και όλα τα παραμύθια που έχετε στο σπίτι σας. Και ενδεχομένως να διαβάζετε παραμύθι στο παιδί σας την ώρα του βραδινού καληνυχτίσματος αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη στιγμή. Κι όμως μπορεί να υπάρχουν στιγμές που  εκείνο, να ζητάει να του πείτε ακόμη  μία ιστορία. Στο σημείο αυτό είναι που εσείς οι γονείς σκαρφίζεστε ιστορίες!!! Όμως δεν υπάρχει πάντα άμεσα έμπνευση και φαντασία. Γι΄αυτό και εμείς σκεφθήκαμε να σας προτείνουμε  μία ιδέα για να δημιουργείτε τις πιο διασκεδαστικές και ξεχωριστές ιστορίες, ακόμα κι αν  έχετε στερέψει από  φαντασία.
Και όχι μόνο να δημιουργήσετε εσείς  ιστορίες, αλλά να βοηθήσετε το παιδί σας να  δημιουργήσει  τις δικές του ιστορίες!
Η ιδέα αυτή λέγετε «το βάζο με τις ιστορίες»
Οδηγίες
Θα χρειαστείτε:
-Ένα άδειο βάζο (ή κουτί)
-Πολύχρωμα χαρτάκια
-Ένα μολύβι
Βήμα 1: Σκεφτείτε λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε στις ιστορίες σας. Τις λέξεις αυτές θα τις γράψετε στη συνέχεια στα χαρτάκια σας (στο βήμα 2). Θα μπορούσατε να επιλέξετε οποιουδήποτε είδους λέξεις, αλλά για να γίνει πιο ενδιαφέρον το παιχνίδι σας προτείνουμε να σκεφτείτε λέξεις 4 διαφορετικών ομάδων πραγμάτων:
Ήρωες,           Μέρη,         Αντικείμενα,     Συναισθήματα
Πάρτε έμπνευση από ιστορίες, παραμύθια και ταινίες που ήδη γνωρίζετε ή αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και να επινοήσετε τους δικούς σας ήρωες, τις τοποθεσίες, κτλ.
Βήμα 2: Γράψτε τις λέξεις στα χαρτάκια. Σας προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικού χρώματος χαρτάκι για κάθε διαφορετική κατηγορία. (αν δεν έχετε χρωματίστε ένα σημάδι από το αντίστοιχο χρώμα που θα αποφασίσετε  να έχει  η κάθε κατηγορία) Π.χ. μπλε χαρτάκια (ή μπλε κυκλάκι) για τους ήρωες των ιστοριών, πράσινο ( ή πράσινο κυκλάκι) για τις τοποθεσίες, κίτρινο (ή κίτρινο κυκλάκι) για τα αντικείμενα και πορτοκαλί (ή πορτοκαλί κυκλάκι) για τα συναισθήματα.
Βήμα 3: Γεμίζετε το άδειο βάζο με τα χαρτάκια σας.
Βήμα 4: Όταν είστε έτοιμοι να παίξετε και να δημιουργήσετε μία νέα ιστορία, τραβήξτε ένα χαρτάκι από κάθε χρώμα. Δείτε τι τραβήξατε και … η διασκέδαση αρχίζει!
Ας κάνουμε ένα παράδειγμα!
Ας πούμε ότι τα χαρτάκια που τραβήξατε  γράφουν:
«Αρκουδάκι» , «Βυθός» , «Φασόλι» και «Απογοήτευση» .
Πάμε λοιπόν να παίξουμε κι ας δούμε ένα παράδειγμα μιας πιθανής ιστορίας:
«Ο Έρικ ήταν το πιο όμορφο και χαριτωμένο αρκουδάκι! Του άρεσε να ζωγραφίζει, να διαβάζει και να παίζει με τον καλύτερό του φίλο, τον Μπιν. Ο καλύτερός του φίλος δεν ήταν αρκουδάκι. Ήταν ένα φασόλι. Αλλά όχι ένα φασόλι σαν όλα τα άλλα… Ένα φασόλι που μιλούσε! Ο Έρικ δεν πήγαινε πουθενά χωρίς τον Μπιν και ο Μπιν δεν πήγαινε πουθενά χωρίς τον Έρικ. Ήταν πραγματικά αχώριστοι. Μια μέρα ο Έρικ αποφάσισε να πάει για ψάρεμα. Ντύθηκε, ετοιμάστηκε, πήρε το καλάμι, το δόλωμα και φυσικά τον Μπιν και μπήκαν στη βάρκα. Ο Μπιν σκαρφάλωσε και κάθισε στο καπέλο του Έρικ για να μιλάνε. Μάλιστα επειδή είχε καλύτερη θέα από εκεί ψηλά τον βοηθούσε. Του έλεγε πού υπήρχαν τα ψάρια ώστε να ρίξει το καλάμι του προς τα εκεί!Είχαν πιάσει αρκετά ψάρια και ήταν πολύ χαρούμενοι. Και ενώ ετοιμάζονταν να τα μαζέψουν, ξέσπασε μία ξαφνική καταιγίδα. Και τότε ένα τεράστιο κύμα χτύπησε τη βάρκα και ο καημένος ο Μπιν εκτοξεύτηκε στο βυθό της θάλασσας. Ο Έρικ έσκυψε πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας για να προσπαθήσει να βρει τον Μπιν. Αλλά δεν τον έβρισκε με τίποτα. Απογοήτευση…»
Δε θα συνεχίσουμε άλλο  την ιστορία, αλλά βλέπετε πόσο πιο εύκολο είναι να δημιουργήσει κάποιος μια ιστορία μέσω του βάζου με τις ιστορίες; 
Μέσω του βάζου με τις ιστορίες, δεν δημιουργείτε μόνο εσείς ιστορίες. Δημιουργούν  τα παιδιά!. Μπορείτε να το παίξετε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, ακόμα και την ώρα που εσείς είστε στην κουζίνα ή την ώρα του βραδινού καληνυχτίσματος.
Βοηθήστε βέβαια το παιδί να εκφράσει τις ιδέες του, με τις λέξεις που θα επιλέξει. Ενθαρρύνετε  το παιδί να «προχωρήσει» τη σκέψη του με ερωτήσεις όπως: τι θα κάνει τώρα ο ήρωας; Τι έγινε μετά; Γιατί νιώθει έτσι; Κλπ
 Προτρέψτε τα παιδιά να ζωγραφίσουν την ιστορία που δημιούργησαν Φωτογραφήστε αν θέλετε τα έργα τους και αν θέλετε ηχογραφήστε το παιδί να αφηγείται την ιστορία του Αν θέλετε ακόμη περισσότερα μπορείτε  να τη γράψετε σε ένα «ειδικό τετράδιο ιστοριών». Το τετράδιο μπορεί να τα εμπνεύσει να γράφουν ολοένα και περισσότερες ιστορίες. Και πού ξέρετε; Ίσως κάποτε να τις εκδώσουν!

Έτοιμοι λοιπόν να παίξετε το βάζο με τις ιστορίες;
Ανυπομονούμε να τις δούμε και να τις ακούσουμε!!!






Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

Πάσχα εξ αποστάσεως

Αγαπητοί γονείς και αγαπημένα μας παιδιά που μας λείπετε πολύ. Από βδομάδα ξεκινάει η Μεγάλη Εβδομάδα  με τα πάθη του Χριστού και έρχεται το Πάσχα. Σας στέλνουμε λοιπόν κάποιες εικόνες  για να δείτε και να συζητήσετε με τους γονείς σας τι συμβαίνει κάθε μέρα την Μεγάλη Εβδομάδα. Μπορείτε και να δείτε ποια έθιμα έχουμε για το Πάσχα.

          Τα Πάθη του Χριστού                         Εθιμα

  Όμως επειδή ξέρουμε πόσο πολύ αγαπάτε τα παραμύθια, σας στέλνουμε και 2 πασχαλινά παραμύθια  («Τα αυγά και τα πασχάλια» και «Ποιος θα βάψει τα αυγά του Πάσχα» ) για να έχετε  να  διαβάζετε αυτές τις μέρες. Και μην ξεχνάτε βέβαια ότι όποιος θέλει μπορεί να ζωγραφίσει το παραμύθι, να φωτογραφήσει την ζωγραφιά και να μας τη στείλει.
   Κάνε κλικ πάνω στους τίτλους:


   Τέλος  σας στέλνουμε και ένα παιχνίδι, για να βρείτε ποια εικόνα δεν ταιριάζει με τις  άλλες. Ξέρουμε πολύ καλά πως θα τις βρείτε όλες!

Σας ευχόμαστε Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα  και γρήγορα να επιστρέψουμε στο αγαπημένο μας σχολείο!




Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

«Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού»


    Αγαπητοί γονείς, θέλουμε να σας προτείνουμε ένα παιχνίδι  που μπορεί να γίνει  πολύ δημιουργικό, για να παίζετε με τα παιδιά σας. «Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού». Επιλέγουμε αυτό το παιχνίδι γιατί  από τη μια είναι πολύ διασκεδαστικό και κρατάει τα παιδιά σε εγρήγορση, αλλά και από την άλλη μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν  ή να εμπεδώσουν  έννοιες που έχουν σχέση με το χώρο, όπως πάνω - κάτω, δεξιά – αριστερά, μέσα – έξω,  μπροστά – πίσω. Στόχος  του παιχνιδιού είναι να ανακαλύψει το παιδί με τη βοήθεια κάποιων εντολών που εσείς κάθε φορά  θα δίνετε ποια θα είναι η επόμενη του αποκάλυψη μέχρι να φτάσει στον κρυμμένο θησαυρό που μπορεί να είναι μία σοκολατένια λιχουδιά ή ότι άλλο εσείς επιλέξετε και ξέρετε  ότι θα αρέσει στο παιδί σας. Για να έχει επιτυχία  το παιχνίδι, χρειάζεται μία μικρή προετοιμασία από εσάς, πριν ξεκινήσει αυτό, και χωρίς βέβαια  να το αντιληφθεί το παιδί. Μπορείτε να σημειώσετε σε χαρτάκια τις οδηγίες  που θα πρέπει κάθε φορά το παιδί να ακολουθεί. Η σημείωση αυτή μπορεί να είναι μία πρόταση που θα πρέπει να του διαβάζετε, ή ένα σχήμα – ζωγραφιά από εσάς, που θα μπορεί το παιδί να καταλάβει για να προχωρήσει.
Προτείνουμε λοιπόν τις εξής οδηγίες:
  • ·         Το παιχνίδι ξεκινά από το δωμάτιο σου. Πήγαινε και δες κάτω από το μαξιλάρι σου.  (εκεί θα υπάρχει η επόμενη οδηγία)
  • ·         Ψάξε καλά μέσα στο κουτί με τα παιχνίδια σου.
  • ·         Που είναι το αγαπημένο σου παραμύθι; Ξεφύλλισέ το και βρες οδηγίες ανάμεσα στα φύλλα του.
  • ·         Πήγαινε στην κουζίνα. Τι είναι κολλημένο μπροστά από το ψυγείο;
  • ·         Ψάξε δίπλα από το τραπέζι.
  • ·         Τι έχει πάνω στην καρέκλα;
  • ·         Ψάξε καλά μέσα στο ντουλάπι
  • ·         Κοίτα μέσα στην κατσαρόλα

Αυτό το παιχνίδι έχει πολλές εναλλακτικές  και είμαστε σίγουρες ότι εσείς κάθε φορά μπορείτε να τροποποιείτε  για τις ανάγκες του δικού σας παιδιού, αλλά και σύμφωνα με αυτά που  υπάρχουν στο σπίτι.
Παίξετε λοιπόν και χαρείτε μαζί με τα παιδιά σας και αφήστε  τα να σας παρασύρουν  στον δικό τους αυθορμητισμό! Και ποιος ξέρει; Ίσως ανακαλύψετε και εσείς διαφορετικές πλευρές και πτυχές του εαυτού σας!!! 

Καλή διασκέδαση!!!



Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Είμαστε μαζί έστω και εξ αποστάσεως....



Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, λόγω της πανδημίας που ταλανίζει τη χώρα μας, δημιουργούνται ιδιαίτερες εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες, με κυριότερη την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών και εκτός σχολικής τάξης, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία Γιαυτό και μεις ξεκινάμε να διατηρήσουμε την επαφή μας με τα αγαπημένα μας παιδιά αλλά και τις οικογένειές τους. Στελνουμε λοιπόν γράμμα προς τους γονείς με αποδέκτες φυσικά τα παιδιά μας.


"Αγαπητοί  μας γονείς και  αγαπημένα μας  παιδιά στη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύουμε,  και δεδομένου ότι στην καλύτερη περίπτωση  τα σχολεία θα ανοίξουν τέλη Απριλίου , θεωρήσαμε   πως είναι  καλό  να επικοινωνούμε  εξ αποστάσεως,  μέσα  από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Σκεφθήκαμε λοιπόν  να σας προτείνουμε εάν βέβαια θέλετε και εσείς να έχουμε αρχικά   μία εβδομαδιαία επικοινωνία. Θέλουμε να σας προτείνουμε να βάζετε  τα παιδιά  να κάνουν καθημερινά  «το ημερολόγιο». Πιστεύουμε πως όλοι σας έχετε στο σπίτι από ένα ημερολόγιο.  Ας είναι τα παιδιά αυτά που καθημερινά θα βγάζουν το  χαρτάκι της  προηγούμενης μέρας . Συζητήστε με το παιδί σας  για το ποια μέρα έχουμε σήμερα, , την ημερομηνία, τον μήνα το έτος. Αν θέλει το παιδί σας μπορεί να αντιγράψει σε ένα χαρτί την ημερομηνία. Συζητήστε για τον  καιρό της ημέρας  και ας γίνει το παιδί ο «μετεωρολόγος» του σπιτιού  για να σας πει τον καιρό. Μπορεί αν θέλει να τον ζωγραφίσει.  Όλα αυτά άλλωστε  τα παιδιά  σας, τα γνωρίζουν διότι ήταν   καθημερινή ρουτίνα στην τάξη. Μπορείτε αν βέβαια το επιθυμείτε  να μας στέλνετε φωτογραφίες  από τη δουλειά που θα παράγουν τα παιδιά   και μείς  θα  τα συγκεντρώσουμε  και θα σας τα επιστρέφουμε  με τη μορφή βίντεο, ή κολλάζ ή  οτιδήποτε άλλο.

Επίσης σας προτείνουμε να δείτε όλοι μαζί την υπέροχη θεατρική παράσταση  της Κάρμεν Ρουγγέρη 

«Το Βαλς με τα Παραμύθια».      Μπορείτε να την βρείτε  εδώ










Σας ευχόμαστε να είστε  καλά, να περνάτε όμορφα!"




Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020

Μέτρα πρόληψης κατά της διασποράς του κορωνοϊού



Ξεκινάμε το blog μας με κλειστά τα σχολεία, λόγω της πανδημίας που δυστυχώς πλήττει όλον τον κόσμο.

Σας παρακαλούμε θερμά να εφαρμόζετε και να ακολουθείτε πιστά όλα τα μέτρα πρόληψης,  που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Υγείας.

Τηρούμε λοιπόν όλοι μας τους κανόνες υγιεινής!!!




 Δείτε και εδώ  στη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
 όλες τις πληροφορίες  που αφορούν την παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι, 
αλλά και ότι αφορά τα μέτρα πρόληψης κατά της διασποράς της λοίμωξης.



Πατήστε και  εδώ για να πάρετε πληροφορίες  από τον ΕΟΔΥ.


Και δεν ξεχνάμε: 















Μαρτάκια

Μαρτάκια

Καλωσορίζουμε την Άνοιξη, φορώντας  τα "Μαρτάκια" μας και είμαστε ατρόμητοι στον λαμπερό ήλιο.



Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Changes in Spring

Changes in Spring


Το έργο αυτό  του etwnning ονομάζεται  "Changes in Spring" και αφορά  τις δράσεις  μας  κατά  την εποχή της Άνοιξης. Κύριος σκοπός του είναι να φέρει κοντά  τους μαθητές  που συμμετέχουν και προέρχονται από διαφορετικές χώρες και περιοχές, να επικοινωνήσουν και να γνωρίσουν τους τρόπους ζωής και τα ιδιαίτερα  χαρακτηριστικά του φυσικού περιβάλλοντος, κατά την εποχή της Άνοιξης  στη χώρα τους.




Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν συνολικά  8 σχολεία. Τα  4  είναι από την Ελλάδα τα 3 είναι από την Τουρκία και  1 είναι απο την Λιθουανία.




Άπώτερος  σκοπός του προγράμματος  είναι μια καλύτερη προοπτική μεταξύ των κόσμων, η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, η γνώση άλλων πολιτισμών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην χρήση της τεχνολογίας μέσα από δραστηριότητες καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου. Το έργο ξεκίνησε  το Φεβρουάριο 2020 και  θα ολοκληρωθεί  το Μάιο 2020, ή ανάλογα με το  πότε θα ανοίξουν τα σχολεία ξανά.



Επίσης  το έργο αυτό  διαθέτει στον παρακάτω σύνδεσμο  το δικό του μπλοκ.









Πρώτα από όλα ενημερώσαμε τους γονείς του σχολείου μας και ζητήσαμε την έγκρισή τους σχετικά με το πρόγραμμα.





Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν  την αφίσα του έργου μας.















Έτοιμη η αφίσα μας!




Μπαίνοντας ο Μάρτιος φορέσαμε τα "μαρτάκια" για να υποδεχτούμε τη νέα εποχή! 




Τα παιδιά ζωγράφισαν τις δικές τους ανοιξιάτικες ζωγραφιές!




Έφτιαξαν καπέλα και μεταμορφώθηκαν σε πεταλούδες της Άνοιξης.



Έφεραν κλαδιά αμυγδαλιάς στην τάξη και έφτιαξαν τη δική τους αμυγδαλιά.



Ζωγράφισαν  ανοιξιάτικες εικόνες




Χορεψαν ακόμη και τον δικό μας ανοιξιάτικο χορό!



και αναμένετε η συνέχεια με το άνοιγμα των σχολείων.....







Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

"Soil STEAM"

Το σχολείο μας για πρώτη φορά συμμετέχει με δύο έργα  σε πρόγραμμα Etwinning, το οποίο  είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα, που μπορεί να συμβάλλει στην εμπλοκή των μαθητων σε νέες βιωματικές δράσεις που θα διευρύνουν τους ορίζοντές τους.

     Η ονομασία αυτού του έργου λέγεται "Soil STEAM" και ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2020 με σκοπό να ολοκληρωθεί τον Μαϊο του 2020. Αφορά την εμπλοκή των παιδιιών στο περιβάλλον και την ευαισθητοποίησή τους  για αυτό (διάβρωση εδάφους, μόλυνση, αναδάσωση ) με απώτερο σκοπό να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση.
   Ο όρος STEAM αφορά  τα αρχικά  των 5 επιστημών μέσα από τις οποίες  διευρευνούμε το θέμα μας. (Φυσική, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη, Μαθηματικά)


 Science  Technology  Engineering  Art  Mathematics







Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετέχουν 4 σχολεία από την Ελλάδα,  2 σχολεία από την Τουρκία .





Επίσης  διαθέτει και το δικό του blog. Μπορείτε να το δείτε εδώ

Πρώτα από όλα ενημερώσαμε τους γονείς  του σχολείου μας και ζητήσαμε την έγκρισή τους σχετικά με το πρόγραμμα.






Ξεκινώντας λοιπόν το έργο μας έπρεπε να φτιάξουμε μία αφίσα που  αφορούσε  το έδαδος  και τη ζωή που μπορεί να υπάρχει σε αυτήν. Τα παιδιά σκέφτηκαν πως τα μυρμήγκια ζουν μέσα σε αυτό. Και  συνεργάστηκαν σε ομάδες για να δημιουργήσουν την αφίσα μας.







Μάλιστα όλα τα παιδιά από ολα τα σχολεία προχώρησαν και σε ηλεκτρονική ψηφοφορία. Το σχολείο μας πήρε τη δέυτερη θέση!





Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου γνωρίσαμε διαδικτυακά τα παιδιά και τις νηπιαγωγούς των άλλων σχολείων. Παρά τα προβλήματα της σύνδεσης, τραγουδήσαμε το τραγούδι της καλημέρας, τους χαιρετίσαμε και μας χαιρέτισαν  και ζωγραφίσαμε στον υπολογιστή, παρέα με τους νέους μας φίλους.



Είδαμε και διαβάσαμε  ηλεκτρονικό παραμύθι  για έναν  σκαντζόχοιρο  και τους φίλους του. Προβληματιστήκαμε  για  το τι μπορούν να κάνουν τα ζώα  που ζουν κάτω από το έδαφος, αλλά και τι μπορεί να συμβαίνει εκεί. Μέσα από τον καταιγισμό των ιδεών  τα παιδιά έφτιαξαν το σχετικό ιστόγραμμα.








Μάθαμε  πληροφορίες  για τον τυφλοπόντικα και τους φίλους του  από το βιβλίο: "Κάτω από τη Γη"




αλλά και από πολλά άλλα που δανειστήκαμε από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ελευθερούπολης.



Τα παιδιά ψήφισαν ηλεκτρονικά σε έρευνα - δημοσκόπηση  για το αν θελουν να μάθουν  για το έδαφος  και για ότι το αφορά.






Τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα να παίζουν με  ηλεκτρονικά παζλ, που ετοιμάσαμε  για το θέμα μας. 

      









Μπορείτε  να πατήσετε εδώ για  να παίξετε και εσείς!






Ερευνήσαμε  και μελετήσαμε το χώμα. Βγήκαμε στην αυλή, σκάψαμε και συγκεντρώσαμε λίγο από αυτό για να το δούμε, να το μυρίσουμε, να το μελετήσουμε.







"Τι μπορεί να υπάρχει μέσα στο χώμα;"





Έρευνα και μελέτη του χώματος με τη βοήθεια του μεγεθυντικού φακού. 
Βρήκαμε ρίζες, φύλλα, πέτρες και μυρμήγκια.



Καταγράφουμε τα όσα παρατηρήσαμε.





Έπειτα από  τέτοια μελέτη, αποφασίσαμε να κάνουμε και κάποια πειράματα 
 με το χώμα.

1ο Πείραμα

- Τι μπορεί να υπάρχει μέσα στο χώμα; 

Γεμίσαμε δοχεία με νερό και ρίξαμε και χώμα. 





Είδαμε τις φουσκάλες που βγήκαν μέσα από το χώμα. Μαθαίνουμε ότι αυτές οι φουσκάλες είναι αέρας και αντιλαμβανόμαστε  ότι υπάρχει και μέσα στο χώμα.  Τώρα ξέρουμε πως  τα ζωάκια που ζουν μέσα σε αυτό μπορούν να αναπνέουν.






και για να έχουμε αποδείξεις καταγράψαμε το πείραμά μας.




Οι φουσκάλες έχουν αέρα και ανεβαινουν προς τα πάνω.




2ο Πείραμα

- Τι μπορεί να μολύνει το εδαφος;

Τα παιδιά έριξαν  μέσα στο χώμα μπισκότα, κομμάτια αλουμινόχαρτου και φλούδες μήλου και μπανάνα.   




Θα περιμένουμε  να περάσει ο καιρός  για να δούμε τα αποτελέσματα. 



Και αναμένεται συνέχεια με το άνοιγμα των   σχολείων....

15-6-2020


Τα σχολεία  άνοιξαν και αποφασίστηκε να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα προχωρώντας  στην συνολική αξιολόγηση τυο προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά αλλά και από τους γονείς.



Ως υπεύθυνα παιδιά που αγαπάνε το περιβάλλον,τα παιδιά μας έφτιαξαν   ένα σκιάχτρο για να το τοποθετησουν στην αυλή να προστατεύει όλα τα ζωακια που κατοικούν κάτω από το χώμα.




Έτσι τώρα όλα τα ζωάκια που ζουν κάτω από το έδαφος έχουν έναν νέο φίλο, το σκιάχτρο που θα τα προστατεύει από όλους τους κινδύνους.






Κάναμε και μαθηματικά βοηθώντας τα μυρμήγκια να επιστρέψουν στο σπίτι τους.


τα παιδιά ζωγράφισαν και διάφορα σκιάχτρα.





Απολαύστε  και το συνεργατικό μας τραγουδάκι εδώ




Είχαμε  την τελική τηλεδιάσκεψη των εκπαιδευτικών






Τα παιδιά από ολα τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συνεργάστηκαν και δημιούργησαν έναν συνεργατικό πίνακα ζωγραφικής αλλά και τον εννοιολογικό χάρτη του έργου.












Τα παιδιά  αξιολογούν το πρόγραμμα










Στείλαμε και στους γονείς  να συμπληρώσουν την παρακάτω δημοσκόπηση:









Πήραμε και βεβαίωση συμμετοχής για το έργο: Soil STEAM






Τελειώνοντας το έργο αυτό μπορούμε να πούμε ότι τα παιδιά είναι πολύ χαρούμενα που έλαβαν ενεργά μέρος σε αυτό  και που συνεργάστηκαν με παιδιά από άλλα σχολεία αλλά και από άλλες  χώρες.


Δείτε εδώ την ανασκόπηση του όλου έργου μας, όπως το παρουσιάσαμε στους εταίρους μας.